10 jaar later
Lisa
"Jill, David voor je!" roep ik naar boven. Ze komt naar beneden rennen en ik knuffel haar stevig. Jill is mijn dochter, ze is net 9 en ik ben zó blij met haar. David is de zoon van Sophie en Kaj, hij is 2 maandjes ouder en ze zijn zo schattig samen. Jill wil niet toegeven dat ze verkering hebben, ze vind het vies zei ze. Ik lach door mijn gedachten.
"We gaan naar buiten, tot vanmiddag mama" ze geeft me een kus en ik kijk haar na als ze hand in hand met David de deur uit loopt.
"Vies uhu" grinnik ik. Babette en Cassius hebben inmiddels 2 kinderen: George (8) en Brian (7). Jai en Mariëlle hebben er 1: Fiona (8), en Dioni en Anne al 3: Dennis (9), Noah (7) en Indy (6). We zijn allemaal al getrouwd en de trouwdagen waren stuk voor stuk geweldig.
"Lisa, kan je even helpen met deze zin?" Samuel en ik zijn 8 jaar geleden gestopt met samen optreden omdat we het te druk kregen met Jill, en we wilden niet iedere keer een oppas regelen. Samuel is doorgegaan in de muziek en schrijft nu liedjes voor grote zangers/zangeressen waar ik hem nog wellis mee help.
Ik pak zijn papiertje en begin wat te krabbelen, daarna geef ik hem weer terug en kijk geduldig naar Samuel terwijl hij het leest.
"Geweldig babe, dankjewel" hij geeft me een kus en gaat weer aan de tafel zitten. Ik kijk tevreden het huis rond, ik ben gelukkig met dit leven. Al mis ik mijn moeder nog wel op sommige momenten.
6 jaar later
Jill
15, wat een leeftijd. Liever was ik gewoon al 18 geweest, op je 15 mag je niks. Waarom ik daar nu over na denk? Gister ben ik 15 geworden, wat eigenlijk niet eens zo speciaal voelt. Ik loop de trap af, meteen door naar de woonkamer. Waar mijn moeder aan het ijsberen is.
"Mam, wat is er?" ze draait zich naar me om en kijkt even bedenkelijk, dan gaat ze op de bank zitten en gebaart dat ik naast haar moet komen zitten, dus dat doe ik.
"Lieverd, ik wilde je dit eigenlijk pas vertellen als je 16 bent. Maar aangezien 15 ook een mooie leeftijd is doe ik het nu maar" ik kijk haar nieuwsgierig aan.
"Toen ik 17 was had ik een vriendje" begint ze. "Het was een afschuwelijk vriendje, hij mishandelde me en dwong me seks te hebben met zijn vrienden zodat hij geld kon verdienen. Ik heb een jaar verschrikkelijk geleefd, mijn moeder wilde me niet meer zien vanwege mijn situatie en de moed zakte me steeds meer in mijn schoenen. Een maand nadat ik 18 geworden was, was ik het zat. Ik was bij hem weggelopen, maar hij kwam me achterna. Hij struikelde en ik dacht dat ik eindelijk vrij was, tot ik zelf ook struikelde. Mijn arm was licht gekneusd en ik dacht dat hij me weer zou vinden en meenemen, tot ik Kaj tegen kwam" ze stopt even en kijkt me aan.
"De vader van David?" ze knikt.
"Hij heeft me geholpen, en heeft me een verblijfplaats aangeboden. Daar ontmoette ik je vader" ze glimlacht even in zichzelf.
"Maar ik was nog niet van Dean af, hij heeft Babette, de vrouw van Cassius, proberen te ontvoeren wat mislukte. We hebben samen aangifte gedaan en hij had de rechtszaak verloren, maar Levi, de broer van Sophie, werkte voor hem. Dean had hem de opdracht gegeven Babette opnieuw te ontvoeren om als wij haar gingen redden, ons dood te laten schieten. Die dag heeft Levi haar verkracht en is ze zwanger van hem geworden. Dean zou 15 jaar vast zitten, maar het is een jaartje verlengt doordat hij problemen ging maken. Het punt uit dit hele verhaal is, dat hij morgen vrij komt" ik staar haar met open mond aan.
"Morgen?!" ze knikt. Ik weet even niet meer hoe ik moet reageren.
"Mam, weet papa dit al?" ze schud haar hoofd.
"Ik ben bang mama, ik wil je niet kwijt"
David
"David, ga je mee naar Jill?"
"Ja pap, kom eraan" ik trek mijn schoenen aan en kijk nog even of mijn haar goed zit, daarna loop ik naar beneden. Mam en pap lopen stressend heen en weer, ik vraag niet wat er is omdat dit toch oudemensengezeik is.
"Gaan we?" ze knikken en we lopen samen naar de auto.
"Jillie" zeg ik plagerig als ze de deur open doet, maar ze kan er niet om lachen. Vreemd, normaal doet ze dat wel. Onze ouders lopen samen de woonkamer in en ik loop achter Jill aan naar boven.
"Wat is er?" vraag ik als we op haar bed zitten.
"Lang verhaal, maar in het kort; een ex van mijn moeder komt vrij uit de gevangenis, en ik ben bang dat hij haar iets aan doet" haar ogen vullen zich met tranen. Ik leg mijn handen op haar wangen en probeer haar te kalmeren.
"Rustig Jill, dat gebeurt niet, ik beloof het je" ik zet haar op mijn schoot en omhels haar. Ze kust me en glimlacht.
"Dankjewel" fluistert ze voordat ze me weer kust.
JE LEEST
The Truth ( B-Brave ) NL
FanfictionGa mee op een avontuur met Mariëlle, Lisa, Anne, Sophie en Babette. Deze vijf meiden hebben allemaal op hun eigen manier iemand van B-Brave ontmoet en hebben alle vijf hun eigen verhaal. Kom erachter wat ieders verhaal is en sta versteld van de avon...