Cassius
Ik kijk vragend naar Jai, die zijn schouders ophaalt. De zaal is stil geworden doordat Mariëlle huilend wegliep. Anne en Babette staan een beetje ongemakkelijk op het podium.
"Geen zorgen, ik ga wel bij haar kijken" zeg ik. Ik loop naar de gang, ondertussen hoor ik dat iedereen weer volop aan het praten is met elkaar en de tweede plek word uitgereikt.
Als ik op de gang aankom zie ik Mariëlle zitten, huilend naast een trap. Ik ga naast haar zitten en leg een arm om haar schouder.
"Wat is er nou, je hebt de derde plek van de 20 dansers" zeg ik een beetje zacht. Ze schud haar hoofd.
"Dat is het niet" zegt ze snikkend.
"Vertel dan wat er wel is" ze is even stil.
"Jai" fluistert ze bijna onhoorbaar.
"Ik ben bang dat onze vriendschap voorbij is" zegt ze net zo zacht. Ik schud mijn hoofd.
"Dat is echt niet zo, Jai is veel te dol op je" zeg ik met een glimlach. Ze kijkt op en ik zie dat ze lacht. Dan verdwijnt die lach weer.
"Dankje, maar ik denk dat hij het nog niet goed wil maken" ik haal mijn schouders op.
"Wacht gewoon tot hij zelf naar je toe komt, ik beloof dat dat snel gebeurt" ze knikt.
Samuel
Het is inmiddels 2 dagen later. Lisa heeft te horen gekregen dat Dean in de gevangenis blijft, daar is ze echt heel blij om.
Morgen is de begrafenis van haar moeder, ze is bezig met het schrijven van haar woorden aan haar moeder. Ze heeft besloten morgen te gaan spreken, wat ik heel knap vind omdat ze nog steeds heel erg gebroken is door het nieuws.
Jai en Mariëlle hebben naar mijn idee wat probleempjes, maar daar komen ze zelf wel uit. Daar zijn ze oud genoeg voor, al gedraagd Jai zich soms nog als een kind van 10.
Tussen de rest is er niet echt iets speciaals. Dioni en Anne, Cassius en Babette zijn gewoon vrienden, naar mijn idee dan. En Kaj en Sophie hebben niet echt iets met elkaar te maken volgens mij.
Lisa kijkt op van haar papiertje en glimlacht.
"Dankjewel voor alles Samuel, je bent echt lief" zegt ze en geeft me een kus, dan gaat ze weer verder met schrijven.
Babette
"Cass?" hij draait zich om en kijkt me aan.
"Mag ik wat vertellen" hij knikt en draait zijn lichaam nu ook naar mij om. Ik schraap mijn keel, ik heb er heel lang over na gedacht. En ben eindelijk tot een conclusie gekomen.
"Misschien word het nu heel awkward, maar" ik zucht onhoorbaar "ik vind je leuk" gooi ik eruit.
Zijn blik gaat van verbaasd, naar een grijns.
"Ga je nog wat zeggen?" vraag ik lachend na dat het een paar minuten stil geweest is. Zijn wenkbrauwen gaan omhoog.
"Ik vind je leuker" ik grinnik.
"Kleuter" hij rolt naar me toe en geeft me een lange kus.
"Nog een keer zo'n opmerking en je krijgt er nog een" zegt hij met dezelfde grijns op zijn gezicht.
"Klootzak" zeg ik lachend. Hij doet zijn lippen weer op de mijne, maar deze keer duwt hij ook zijn tong naar binnen.
JE LEEST
The Truth ( B-Brave ) NL
FanficGa mee op een avontuur met Mariëlle, Lisa, Anne, Sophie en Babette. Deze vijf meiden hebben allemaal op hun eigen manier iemand van B-Brave ontmoet en hebben alle vijf hun eigen verhaal. Kom erachter wat ieders verhaal is en sta versteld van de avon...