Hoofdstuk 39

331 26 1
                                    

Dioni

"Hij was niet geladen!" roep ik. Ik ren samen met Samuel en Jai op hem af en hou hem vast voordat hij Sophie aan kan vallen.

Sophie doet de deur open en rent naar beneden samen met Cassius. Ze komen terug met Babette en Anne belt de politie.

"Sophie, dit kan je me niet aandoen" zegt Levi smekend. Sophie heeft even medelijden in haar ogen, maar dat veranderd snel naar woede.

"Oh nee?" zegt ze spottend.

"Weet je wat jij me allemaal al hebt aangedaan broertje? Veel te veel" sirenes vullen de straat en blijven voor de deur hangen. 3 agenten nemen Levi van ons over en slepen hem naar de politiewagen.

"Hoe wist je dat hij blufte?" Sophie haalt haar schouders op.

"Wist ik niet" zegt ze tenslotte.

Ze wilde haar leven opgeven om Babette te redden, echt geweldig van haar. Niet iedereen zou dat gedaan hebben. Dat haar broer zo'n klootzak is maakt zijn gelijk weer goed met haar persoonlijkheid.

Cassius

Ik ben zo blij dat Babette niks heeft. Ik was echt bang dat ze haar iets aan zouden doen, dat ik haar nooit meer zou zien.

"Babette, kunnen we praten alsjeblieft?" ik leg mijn hand op haar schouder maar ze schud hem er meteen weer af.

"Nee Cassius" zegt ze zonder me aan te kijken.

"Luister alsjeblieft" probeer ik nog.

"Nee, jij bent vreemd gegaan Cassius. Ik vergeef dit je nooit meer" ze loopt naar de auto en gaat er boos in zitten. Mariëlle, Sophie en Lisa volgen haar en de anderen kijken me vragend aan.

"Vreemdgaan Cass, dat is laag" zegt Anne met haat in haar blik. Ze rent achter de meisjes aan en troost Babette.

"Serieus gast" begint Kaj.

"Jullie weten het verhaal niet, dus niet oordelen alsjeblieft" zeg ik geïrriteerd om een preek te vermeiden. Ik ga in de andere auto zitten en wacht tot de anderen dat ook doen.

Samuel

Na al de drama moet ik nog steeds aan mijn nummer beginnen. Ik heb Brahim beloofd dat het me gaat lukken solo, dus ik ga hem niet teleurstellen.

Ik sla een paar akkoorden  aan op de gitaar en begin een paar woorden te zingen, als ik hoor dat het niet klinkt stop ik meteen.

"Dit lukt echt niet" zeg ik tegen mezelf. Van woede gooi ik mijn gitaar op bed.

"Mag ik binnen komen?" hoor ik Lisa fluisteren. Ik draai me naar haar om en knik.

"Gaat het wel? Wat is er?"  vraagt ze bezorgd als ze naast me op de grond gaat zitten.

"B-Brave is gestopt" ze slaat haar hand voor haar mond.

"Ik wilde de fans niet in de steek laten, dus ik heb gezegd dat ik solo verder ga voor ze. Maar ik kan het echt niet, ik kan geen liedjes meer schrijven" ze pakt het blaadje waar mijn aantekeningen op staan.

"Speel is" ik doe wat ze zegt en ik pak mijn gitaar weer op, ik begin het deuntje te spelen en Lisa luistert aandachtig.

"Mag ik?" vraagt ze met een pen in haar hand. Ik knik en ze begint te schrijven.

Na 10 minuutjes seint ze dat ik weer moet gaan spelen, dus dat doe ik. Ze begint op de maat haar tekst te zingen en het klinkt fantastisch.

"Wauw" zeg ik als ze klaar is.

"Hoe doe je dat ineens in 10 minuten?" ze haalt haar schouders op.

"Het komt vanzelf"

The Truth ( B-Brave ) NLWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu