Hoofdstuk 31

359 31 2
                                    

Lisa

Ik zit samen met Samuel op een kleedje in het gras, een stukje verderop is een soort afgrond. Als ik daar iemand zie staan wil ik gillen dat ze daar weg moet gaan, maar er komt geen geluid uit mijn keel.

Ik sta op en loop naar haar toe. Hoe dichterbij ik kom, hoe meer ik haar herken; mijn moeder.

Dan uit het niets staat Dean achter haar. Ik wil gillen, gillen dat ze weg moet gaan daar, gillen dat ik haar niet kwijt wil. Maar nog steeds komt er niks uit mijn keel.

Dean duwt mijn moeder de afgrond in en ik laat mezelf op het gras vallen. Als Samuel naar me toe komt om me te troosten, haalt Dean een pistool uit zijn jas. Ik wil gillen maar ik weet dat het geen zin heeft om het te proberen. Dean grijnst vies, zoals altijd, en richt zijn pistool op Samuel. Ik barst in huilen uit, maar het brengt geen verandering in wat Dean wil doen. Ik pak Samuel's hand, en net op dat moment hoor ik een schot. Samuel zakt in elkaar.

Ik word wakker geschud. Ik ben doorweekt door het zweet.

"Lisa, gaat het?" vraagt Samuel bezorgd. Ik schud mijn hoofd en begin te huilen. Samuel trekt me tegen zich aan en legt mijn hoofd op zijn borst.

Dioni

Ik stap uit bed en hoor Anne kreunen. Ik glimlach en doe mijn fitness-kleding aan.

"Waar ga je naartoe?" hoor ik als ik de kamer uit wil lopen.

"Sportschool" zeg ik als ik me omgedraaid heb.

"Ik ga mee" zegt ze enthousiast als ze de dekens van zich af slaat.

"Veel te lang geleden dat ik gesport heb" verteld ze terwijl zij zich ook omkleed.

Als we de sportschool in lopen rent Anne meteen naar het krachttraining gedeelte. Ikzelf doe altijd eerst mijn eigen workout, en ga daarna nog even krachttraining doen. Dus dat doe ik nu ook.

Als ik klaar ben met mijn workout bespringt Anne me van achter zodat ik schrik, daarna klimt ze op mijn rug. Waarom doet ze dit? Ze is nog nuchter toch? Ja duh, het is ochtend. Tuurlijk heeft ze geen alcohol op.

"Lunges" zegt ze streng, maar ze houd het niet lang vol en begint al snel te lachen als ik probeer de oefeningen uit te voeren met haar op mijn rug. Elke keer val ik bijna om en ligt Anne bijna op de grond.

Ik draai in één keer om en vang Anne op als ze bijna valt. Ze slaat haar benen om mijn middel en haar armen om mijn nek. Er komt een klein gilletje uit haar mond en van schrik houd ze me stevig vast.

"Klootzak" zegt ze lachend.

Mariëlle

Ik zit in de woonkamer, nep gezellig te doen met Kaj en Sophie. Waarschijnlijk zien ze het niet aan de buitenkant, maar vanbinnen ben ik gebroken.

Ik krijg mijn beste vriend nooit meer terug. De tranen vullen mijn ogen, maar ik hou ze snel tegen. Kaj en Sophie hoeven niet te weten dat ik ergens mee zit.

Jai komt binnen, als ik zie dat hij het is draai ik me snel weer om en begin met Sophie te praten over haar plan om op zichzelf te wonen. Ik voel dat Jai naast me komt zitten, maar no way dat ik me ga omdraaien. Ook als hij op mijn schouder tikt beweeg ik geen millimeter naar hem toe.

Ik voel hoe hij languit op de bank gaat liggen, hij geeft het op gelukkig.

Ik wil eigenlijk weg, weer naar huis. Maar dan weten Sophie en Kaj waarschijnlijk dat er iets is, ik hoef mijn probleem met Jai nu even niet te delen.

The Truth ( B-Brave ) NLWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu