Hoofdstuk 26

395 29 0
                                    

Lisa

Ik word gebeld en het is onbekend nummer, ik neem aan dat het het ziekenhuis is met de info dus neem op. Maar in plaats daarvan is het het politiebureau.

"Lisa, we hebben goed nieuws"

"Dean is opgepakt, morgen zal bepaald worden of hij in de gevangenis blijft met behulp van een rechtszaak. Ik neem aan dat je niet wilt komen, dus bel ik je morgen hoe het gegaan is" het enige wat ik kan uitbrengen is 'oke' ik hang op.

Er word bepaald of hij in de gevangenis blijft, dus het is niet zeker. Als hij vrij komt, komt hij sowieso achter mij aan. Dat wil ik niet, ik wil mijn vrienden niet in gevaar brengen.

Ik hoor dat Samuel naar beneden stormt, waarom ik weet dat hij het is? Iedereen hier heeft zijn eigen manier van traplopen. Ik hoor altijd meteen wie er naar beneden komt.

"Heb je het gehoord?" Samuel komt buiten adem de kamer in gerent. Ik knik met tranen in mijn ogen.

"Het is zo veel tegelijk, ik wil echt niet dat hij nog vrij komt" hij trekt me in een omhelzing.

"Hij komt niet vrij, echt niet" fluistert hij terwijl hij over mijn rug aait.

Mariëlle

Als we met zijn drieën het podium weer aflopen kijk ik recht in de ogen van Jai. Ik wil op hem afrennen, hem knuffelen en blij zijn om hoe het gegaan is.

Maar inplaats daarvan kijk ik weg en bijt op mijn lip.

Cassius loopt naar ons toe en omhelst ons alle drie.

"Echt goed gedaan!" roept hij. Jai knuffelt Anne en Babette ook, als hij mij een hand geeft weet ik dat ik het compleet verpest heb.

Ik zou blij moeten zijn met hoe goed het ging, maar dat ben ik niet. Ik wil niet dat de vriendschap tussen Jai en mij over is. Hij was er altijd voor me, ik was zelfs verliefd op hem. Hoe is het opeens zo gelopen?

Als de prijzen worden uitgereikt let ik niet eens op, het maakt me niet meer uit.

Ik hoor dat we worden opgenoemd bij de derde prijs. Anne en Babette trekken me enthousiast het podium op. Als we de prijs overhandigd krijgen kijk ik opzij naar Jai, hij kijkt me aan zonder emotie in zijn blik. Er breekt iets in me. Ik barst in huilen uit en ren van het podium af, langs Cass en Jai de gang op. Ik laat mezelf op de grond vallen naast de trap naar boven.

Kaj

Ik loop de gang op, waar ik Sophie tegen kom. Ik glimlach naar haar.

"Hee" ze glimlacht terug. Dan staan we een beetje ongemakkelijk tegenover elkaar.

"Goed geslapen?" ik knik.

"Jij?" ze knikt ook.

Waar the fuck willen we heen met dit gesprek.

"Ik ga uh, douche" zegt ze. Nu pas valt de handdoek me op die ze vasthoud. Ik knik en loop naar beneden.

De woonkamerdeur staat open en midden in de kamer staan Lisa en Samuel.

Lisa staat met tranen in haar ogen die ze duidelijk tegen wil houden. Ik denk meteen dat ze nieuws heeft over haar moeder maar Samuel probeert te praten zonder geluid. 'Dean' lees ik van zijn lippen. Ik maak een 'O' met mijn mond en loop naar Lisa, ik knuffel haar.

"Het komt goed"

The Truth ( B-Brave ) NLWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu