Hoofdstuk 20

744 31 1
                                    

Lisa

We zitten in de auto, onderweg naar het politiebureau. Babette en ik gaan allebei aangifte doen tegen Dean.

Samuel rijd, en Sophie zit daarnaast. Op de achterbank zitten Babette, Anne, Kaj en ik. Ik zit op Kaj's schoot, anders paste het niet.

Kaj en Samuel gaan met mij mee en Anne en Sophie gaan Babette steunen. Samuel zet de radio aan, en het liedje 'What Now' van Rihanna staat op. Dit is zo'n tof nummer. Bij het refrein begin ik mee te zingen, dat laat me even vergeten wat ik straks moet gaan vertellen voor de 3de keer.

"What now, I just can't figure it out.
What now, I guess I'll just wait it out wait it out.
What noooow.
Oh oh oh oh.
What noooow"

Samuel grijnst naar me door de spiegel, en ik voel dat ik bloos.

"Ik wist helemaal niet dat je kon zingen" zegt Kaj.

"Als onze break over is kan je best wel is met BBrave het podium op" zegt Samuel. Ik schud heftig mijn hoofd.

"Dat kan ik echt niet, dan klap ik dicht"

"Maar je kan echt prachtig zingen, je hoeft nergens bang voor te zijn" zegt Sophie nu. Ze is echt lief.

Bij het politiebureau aangekomen moeten Babette en ik allebei een formulier invullen. Als we die hebben ingeleverd, worden we na een tijdje tegelijk geroepen door 2 verschillende agenten. Ik moet bij een vrouw, wat ik wel fijn vind. Ik loop samen met Kaj en Samuel de agent achterna.

In het kamertje aangekomen ga ik in de middelste stoel zitten, Kaj links van mij en Samuel rechts.

"Zo" de agent gaat zitten.

"Ben jij haar vriendje" ze wendt zich naar Kaj. Hij schud zijn hoofd.

"Jij dan?" vraagt ze aan Samuel, hij twijfelt geen seconde en zegt meteen 'ja'. Hij glimlacht naar me en ik krijg het weer warm.

"U wilt aangifte doen, wilt U het verhaal vertellen zodat we weten waarvoor?" ik knik langzaam. Ik pak Samuel en Kaj's hand en begin te vertellen.

Cassius

Mariëlle is klaar met oefenen, ze is beter geworden maar ik weet niet of ze echt alles al kan. Morgen gaat ze nog alleen oefenen, als het goed is kan ze dan de hele choreo.

Ik loop de woonkamer in, daar zit alleen Dioni.

"Waar is de rest?"

"Aangifte doen"

"Voor Lisa?" hij knikt.

"En Babette" Babette? Wat is er met Babette?

"Waarom?"

"Babette is door dezelfde vent aangevallen als Lisa. Sophie en Anne hebben haar geholpen en daarna zijn ze samen weggerend"

"Wie is Sophie?"

"Vriendin van Anne"

"Hoe lang zijn ze al weg?" ik wil er zijn voor Babette en Lisa ook natuurlijk, maar ik weet niet of ze al onderweg naar huis zijn.

"Relax, Babette is al klaar. Alleen Lisa zit nog in de spreekkamer. Ze komen zo terug" ik knik en plof naast hem op de bank. Wachten dan maar.

Sophie

Op de terugweg is iedereen vrolijk, de aangifte worden serieus genomen en ze gaan kijken of hij al een strafblad had. Waarschijnlijk komt er een rechtszaak.

Samuel en Kaj zingen gezellig mee met de radio en Lisa valt ook in. Als er nog een stem bij komt kijk ik op, die stem is echt prachtig. Ik kijk naar achter en zie dat het Babette was.

"Omg, jij kan ook al zo goed zingen!" ze bloost.

"Nee even serieus" ik kijk naar de andere en ze knikken heftig.

"Jullie moeten er echt wat mee gaan doen" zegt Kaj

"We gaan wel in jullie achtergrondkoortje" grapt Lisa.

"Daar zijn jullie veel te goed voor" zegt Samuel, die blijkbaar niet weet dat het een grapje was.

The Truth ( B-Brave ) NLWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu