قبل كل شىء صلوا على النبى
نسالكم الدعاء بالرحمة
الفصل ال ٤٩*******
رد عليها بعدم خوف .
- قائلا بلامبالة . اصلها كانت بتكلمني عن جوزها والمشاكل اللي ما بينهم .قالت بعدم اقتناع ، خاصة انها رات روج صديقتها على رقبته.
- اه بتكلمك عن جوزها .
ثم تابعت بعصبية ، وهى تمسك القميص وتريه .
طب ايه اللي جاب الاحمر ده على رقبتك يا ادم .قال بمكر ، وهو يحسس على رقبته .
- احمر . احمر ايه يا ماما .وضعت امه يدها على رقبته تمسح روج صديقتها وارته اياه امام عينيه . التى اتسعت بصدمة ... وهى وضعت راسها فى الارض .
قالت صافى بصراخ ، وهى تهب فيهما بانفعال .
- ممكن افـــــــــــــــــــــــــــــــــــهم ايه اللى بيحصل هنا .- ماما انت فاهمه الموضوع غلط .
قالت بسخرية ممزوجة بعصبية .
- وايه بقى الصح يا مستر ادم .- من غير تريقه . دى روج واحده كانت معايا في الكليه .
- معاك في الكليه بس غريبه نفس الروج اللي حطاه كاميليا .
- عادي صدفه يعني هو ممنوع ان الناس تحط زيه .
- تصدق كلامك صح صدفة . وصدفة برضو زراير هدومك متلخبطة برغم انها كانت معدولة من دقايق .
هنا كانت الصدمة الثانية له . فحاول ان يغير الحوار .
- قائلا باستفهام . هو الاكل جهز ؟صافى بحدة شديدة .
- قائلة باستفهام . ايه اللى بينك وبين كاميليا .- هيكون ايه اللي بيني وبينها مجرد انها صاحبه امي .
- بتقول صاحبه امك فقلت بقى تخليها صاحبتك انت كمان .
- ماما انتى بتتكلمى ازاى .
قالت بانفعال ، وهى تصرخ فى وجهه بعصبية .
- بتكلم زى الناس . انا بتكلم زى الناس .قالت كاميليا برجاء ؛ لعلها تهدا .
- اهدا يا صافي خلينا نتكلم بالعقل .- هو انت خليتى فيها عقل يا كاميليا مصاحبة ابنى .
- اكيد انت فاهمه غلط .
- فاهمه غلط وقفل الباب والروج اللي على رقبته وهدومه اللي متبهدله و نظرات عينيك وتقولي ليا برده فاهمه غلـــــــــــــــــــــــــــــط .
- هو انا ايه اللي هيكون بيني وبينها .
- قول لنفسك ما خلصناش من البنات الصغيرين رايح تصاحب واحده من سن امك .
- ماما ينفعش الكلام ده دي طنط كاميليا .
- طنط . قلت انها طنط مش تصاحبها . هي العلاقه واصله بيكو لفين .
أنت تقرأ
لعنة الحب المنبوذ
Teen Fictionلا يؤمن بالحب ... وعندما دق قلبه لاول مرة ... كان ملكا لاخيه فسيعيش لعنة ... لعنة الحب المنبوذ بقلم سهير محمد #