قبل كل شىء صلوا على النبى
نسالكم الدعاء بالرحمة
الفصل السادس والعشرون******
بعد اخبرها بان رئيس الجامعة يريدها ... تسمرت فى مكانها من الصدمة ... وشلت اقدامها عن الحركة ... وخرس لسانها عن الكلام ... فاباها اذا عرف سيعاقبها عقابا شديدا وعنيفا ...قال مالك بتوبيخ لها ، وهو يصرح فى وجهها .
- يتك القرف فيكى وفى شكلك اول يوم ليا فى الكلية اروح لرئيس الجامعة . ربنا ينتقم من الكفرة .لاحظ حدة صديقه معها . فحدثه بهدوء .
- قائلا برجاء . اهدى يا مالك دى مش اسلوب تتكلم بى معاها .
- اجيب الهدوء منين دى كانت ساعة بنت كلب لم خبطت فيها .- بقولك ايه ما تكلم ابوك .
قال بغيظ ، وهو يرمق احسان نظرة ضيق .
- اكلم ابويا دى هيسمعنى اوسخ الالحان . وكل ده بسبب البومة .- بقولك ايه سيبك من البومة وخليك معايا . كلم ابوك ما هو اللى هيخرجك من الحوار ده كله .
- مادى كله بسببها . هو انا غلطت فيها .
- خلاص يا مالك اللى حصل حصل ك ...
قطعه عن مواصلة حديثه رسالة على هاتفه ... اخرجه من جيب بنطاله ... وفتحه وجد الفيديو الفاضح لصديقه وتلك الصامتة التى تسمرت فى مكانها ، ولم تعلق على حرف واحد من الذى قالوه ... اتسعت عينيه بصدمة والفيديو يظهر فى معالم وجهه بالتفصيل .ً.. ام هى كان يخباها بيده ليتعمق فى السيطرة عليها ... فهذا كان ليس هدفه بل من حظها الا لا يراها احد .
- قال بغضب ، وهو يتابع المشاهدة . مصيبة .- قال باستفهام ، وعينيه مسلطة على تلك الصامتة التى تنظر الى الاشىء . ملامحها رقيقة بشدة بخلافها سلاطة لسانها ، وبشرتها بيضاء وجميلة . اكبر من اللى انا في .
قال ادم وهو يعطيه الهاتف ليرى .
- بكتير .
انسحبت انظاره من عليها ، وركز فى كلام صديقه ، واخذ الهاتف منه ليرى . اتسعت عينيه بصدمة ، واخذ نفس عميق الى صدره .
- قائلا بعصبية . مين ابن الكلب اللى عمل كــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدة .- اكيد هنعرف ونجيبه . المهم ان وشها ماظهرهش .
- يا اخى ياريته كان ظهر .
- من قلبك تتمنى ليها كدة .
اعطى الهاتف له .
- قائلا بضيق ، وهو ينظر اليها . مالك انتى مابتتكلميش ليه ؟- ...
- انت يا بنتى .
- ...
فرقع باصابع يده امام وجهها ، ليلفت انتباهها ويخرجها من حالة الصمت . نجح بحركته البسيطة تلك .
- قالت بتلعثم ، وهى تنظر له بخوف . با با هيقتلنى .- هو بابكى لوحدك ما انا هكون معاكى .
- لا انا غيرك انا بابا صعب اوى .
أنت تقرأ
لعنة الحب المنبوذ
Teen Fictionلا يؤمن بالحب ... وعندما دق قلبه لاول مرة ... كان ملكا لاخيه فسيعيش لعنة ... لعنة الحب المنبوذ بقلم سهير محمد #