Κεφάλαιο 24

298 36 5
                                    

ΑΓΓΕΛΙΚΗ

Γύρισαν όλοι όταν φτάσαμε στο τραπέζι, και ο Πάρης περιέργως ήταν αρκετά ευγενικός για να με συστήσει. «Κυρίες», άρχισε, «αυτή είναι η Αγγελική. Η γυναίκα μου».

Οι γυναίκες κοίταξαν από τον Πάρη προς εμένα. Κράτησα την ανάσα μου - τα μάτια τους κάλυπταν κάθε εκατοστό μου καθώς περίμενα - και τελικά, αυτή που καθόταν πιο κοντά στο σημείο που ήμασταν άρχισε να χειροκροτεί αργά.

Και μετά συμμετείχαν και οι άλλες γυναίκες. Ήμουν μπερδεμένη. Με ενέκριναν; Ή με κορόιδευαν;

Ήταν αυτός ένας κλασσικός εθιμικός χαιρετισμός στην Γαλλία;

Αλλά μετά μίλησε η 'αρχηγός'. «Είναι μπέλλ», κορόιδεψε, παρόλο που νόμιζα ότι ήξερα ότι το μπελλ σήμαινε όμορφη. Ο Πάρης χαμογέλασε, σαν να κατάλαβε το αστείο, και τράβηξε μια καρέκλα για να καθίσει.

Τον κοίταξα για κάποιου είδους εξήγηση, αλλά όταν ένιωσε το βλέμμα μου, απλώς γύρισε προς το μέρος μου και μου είπε: «Έλα, κάτσε». Έτσι τράβηξα το κάθισμα δίπλα του και κάθισα.

Οι γυναίκες είχαν αρχίσει πάλι να μιλάνε μεταξύ τους, η πιο κοντινή στον Πάρη τον τράβηξε στη συζήτηση, κι εγώ πάλι έμεινα απ' έξω. Ένας σερβιτόρος ήρθε πίσω μου και είπε κάτι στα γαλλικά που δεν μπορούσα να ακούσω.

Εκείνος επανέλαβε «Ένα καρντονέ παρακαλώ» είπα στα γαλλικά. Ο Πάρης μου έριξε ένα διερευνητικό βλέμμα – μάλλον επειδή ήξερα γαλλικά; Να 'ναι καλά τα μαθήματα στο σχολείο, είπα από μέσα μου.

Λίγες στιγμές αργότερα, ο σερβιτόρος έφερε προς το μέρος μου έναν κουβά με πάγο που περιείχε δύο μπουκάλια, φέρνοντας το ένα από πάνω μου και γεμίζοντάς μου ένα ποτήρι.

Ήπια μια γουλιά, τα νεύρα μου ένιωσα να χαλαρώνουν.

«Ήρεμα, κυρία Βαλλιάνου», είπε δυνατά η αχώνευτη από την άλλη πλευρά του τραπεζιού. «Αυτός εδώ» είπε δείχνοντας τον Πάρη «θυμώνει πολύ όταν η γυναίκα του μεθάει» και μου έκλεισε το μάτι.

Ένιωσα τα μάγουλά μου να καίγονται για εκατομμυριοστή φορά. Υπαινίχθηκε ότι αυτή και ο Πάρης είχαν...;

«Μην είσαι κακιά, Ντάρλα», απάντησε ο σύζυγος μου, βάζοντας το ένα πόδι πάνω στο άλλο καθώς έγειρε πίσω στην καρέκλα του.

«Γιατί; Έτσι σου αρέσω, όχι;» είπε ναζιάρικα και έκλεισε ξανά το μάτι της. Όλες οι γυναίκες γέλασαν. Δεν μπορούσα να πιστέψω ούτε αυτήν ούτε τις υπόλοιπες. Καθόμουν ακριβώς εδώ. Ήταν ο άντρας μου.

A Gold Digger In DisguiseWhere stories live. Discover now