38. 𝙵𝚎𝚓𝚎𝚣𝚎𝚝

721 50 3
                                    

2020. július 17., péntek

Elérkezett a Brit Nagydíj első napja, de ez egyben egy rendkívül megrázó és tragikus esemény évfordulója. Ma öt éve, hogy meghalt Jules Bianchi, aki Forma-1-es verseny közben szerzett halálos sérüléseket.

A szabadedzések csak délután egykor fognak elkezdődni, de mi már délelőtt kijöttünk a pályára, mivel a Silverstoneban rendezett futamnak hatalmas hagyománya van, ezért elég sok híres ember megfordul errefelé. Minden csapatnak rengeteg vendége van ezen a hétvégén, szóval a mai első programunk az volt, hogy körbevezettek minket hatalmas platós járművekkel a pályán rengeteg celeb társaságában. Monaco mellett ez az a hely, ahol bárki megfordulhat, de sajnos senki olyannal nem találkoztam, akiért rajonganék. Persze voltak például világhírű sportolók, akiket én is ismerek, de nem mondanám, hogy fan vagyok.

De persze nem a híres emberek és a fontos sajtóesemények voltak a legfontosabbak, ugyanis szerveztek egy kis megemlékezést, amely nagyon megható volt. A Forma-1-ben július 17-e mindig egy tragikus nap marad.

~~~~

A szabadedzések előtt már fél órával el kellett foglalnunk Lilyvel a nekünk járó helyet. Én a McLaren, a barátnőm pedig a Red Bull garázsánál volt vendég. Micsoda hétvége! Sosem gondoltam volna, hogy ezt egyszer át fogom élni, ráadásul félig meddig Lilyvel együtt. Bár azt sem gondoltam volna, hogy a barátnőm valaha el fog pártolni a Mercedestől...

Nem mondom, hogy happyenddel zárult az első szabadedzés Lando számára. Valami probléma történt a fékekkel, így csak az első tíz percben tudott tesztelni, a maradék időt már a javításra szánták. De, hogy valami jó is legyen az egészben, Carlos iszonyat jól ment, szinte repült alatta az autó, így az első edzésen a harmadik helyet szerezte meg, ezzel megelőzve a rivális, Racing Pointnál autózó Sergio Perezt.

A két edzés közötti szünetben megkértek minket, hogy ne zavarjuk a pilótákat a felkészülésben, ezért Lilyvel kitaláltuk, hogy a pályán fogunk ebédelni. Semmi extra dologra nem kell gondolni, mindketten kértünk két szendvicset megy egy-egy Coca-Colát. Étkezés közben megosztottuk egymással a két különböző csapatnál megszerzett tapasztalatainkat. Azért azt tudni kell, hogy a Red Bull jelenleg jóval erősebb, mint a McLaren, de mindkét csapat igen jól teljesít ebben az idényben.

~~~~

„Elérkezett a második szabadedzés itt Silverstoneban. A királykategória versenyzői már alig várják a mai második menetet is"

§

„Egy röpke pillanatra bepillantást nyerhetünk a McLaren garázsába. Számukra sajnálatos módon az első forduló Lando Norrisnak nem volt túl sikeres, de hátha most tudnak javítani. A konstruktőri versenyvben idén eszméletlen teljesítménnyel jelenleg a harmadik helyért küzdenek a Racing Point ellen. Persze ehhez a kiváló eredményhez a Ferrari idei visszaesése is kellett."

§

„Ismét a McLarennél járunk, ahol jó pár ismerős arc mellett feltűnik egy fiatal lány is, aki nem más, mint Luna Parker, a Sightseeing in England idei pályázatának győztese. Erről az egészről annyit kell tudni, hogy most került először meghirdetésre a briteknél, de már számos másik országban, például Spanyolországban már évekkel ezelőtt debutált. Még nem lehet tudni, hogy a következő évben is meghirdetik-e, de ha érdekli a kedves nézőket a dolog, akkor bővebben utánaolvashatnak a Forma-1 hivatalos oldalán"

§

- Úristen! Benne vagyok a tévében! - kiáltottam fel örömömben, amikor megláttam saját magamat a képernyőn.

- Lando egész eddig ezért lobbizott, szóval kérlek köszönd meg neki - mondta kedvesen a brit fiú versenymérnöke.

~~~~

Egyébként, ez a második szabadedzés már sokkal jobban ment Landonak, ugyanis az ötödik helyen zárt, ami szerintem egy pompás teljesítmény, de Carlos még mindig megállíthatatlan, mivel ezt az edzést a második helyen zárta. Tudom, hogy ez a nap még nem számít annyira, de remélem, hogy kellő önbizalomlöketed ad majd a srácoknak a versenyhétvége hátralévő napjaira.

Jules Bianchi emlékére


𝐒𝐢𝐠𝐡𝐭𝐬𝐞𝐞𝐢𝐧𝐠 [𝐋𝐚𝐧𝐝𝐨-𝐍𝐨𝐫𝐫𝐢𝐬] ✓ Where stories live. Discover now