@hadizade

903 42 18
                                    

hadizade teşekkür ederim(:

1- O zaman klişe sorum ile başlıyorum(: hadizade kimdir?

Leman Hadizade, yazmaya ve okumaya tutunduğu andan itibaren hayata tutunmuş, yağmursuz günleri sevmeyen, yalnızlığıyla barışık ve mutlu, kendi halinde biri (:

2- Yazmak istediğine ne zaman ve özel değilse hangi olayla karar verdin?

2020 yılının 13 Mart tarihinde burada yazmaya başladım, ağır depresyon geçirdiğim dönemdi. Büyük bir ihanetin perdesi açılmıştı ve ben darmaduman haldeydim. Hep içimde tuttum, kimseye hiçbir şey anlatmadım. Burada yazmaya başladıktan sonra okurlarımın sevgisi bana iyi geldi ve daha güçlü durmaya başladım.

3- Yaşadığın bunalımı kitaplarına yansıtır mısın?

İster istemez yansıyor, bunalım yaşadığım dönemde psikolojik bir kurgu yazmıştım. "Ustalık Esirim"i ve çok beğenilmişti. Mesela 3 kere 5 kitabımın 27.bölümünü yazdıktan sonra abimi kaybettim ve ertesi gün 28.bölümü yazdım, ne kadar istemesem de yansıtmıştım. Ama yazmak iyi geliyordu.

4- Başın sağ olsun): wattped uygulamasını keşfettikten sonra mı yazmaya daha asıldın yoksa bu deneyiminden öncede yazıyor muydun bir şeyler?

Teşekkür ederim... Yalan söylemeyeceğim, kendi defterimde karaladığım küçük hikâyeler vardı, genellikle korku ve gizem türünde. Hiç profesyonelce bir şeyler yazmamıştım, o zamana kadar.

5- Şu an ki kurgularında da gizem ve gerilim türünden yazdığın yazılar var bu tür okumayı severmisin? Ve bu tür de idolüm dediğin bir yazar var mı?

Tüm okurlarım bilir ki, ben F.M. Dostoyevski ve Lev Tolstoy hayranıyım. Huzur bulduğum iki yazar ve evet, idollerim. Ben psikolojik, gerilim, korku ve aksiyon türlerinde romanlar yazıyorum. Sadece gizem/ gerilim değil

6- Yazdığın işe ruhunu katığını görebiliyorum fakat birde senden durmak istiyorum. Yazdığın kurguları hissederek mi yazıyorsun?

Pekâlâ, üzücü sahneleri yazarken, üzülüyorum ama ağlamıyorum. Sadece, bu olayları gerçek hayatta da yaşayan insanlar olduğunu bilmek gözlerimi dolduruyor...

7- Sence herkes yazar olabilir mi? Neden?

Hayır, herkes olamaz. Sebebi şu, herkes bir meslek için doğdu aslında. Kendi mesleğini yapmadığı sürece de sıkılacak, bunalacaktır. Çoğu kişi sadece ün kazanmak için, takipçi uğruna yazarlığa yöneliyor. Ne doğru düzgün hikâyeler çıkıyor ortaya, ne de güzel bir anlatım tarzı... Kankasıyla konuşuyor gibi kitap yazan çoğu kişi tanıyorum ve maalesef wattpad'de cringe kitaplara daha çok yüz tutuyorlar. Oysaki kalemi keşfedilmesi gereken binlerce yazar var. Maalesef adalet yok. Artık tiktokçular da yazar diye anılıyor bu platformda, halbuki kalemi çok yaban ve o kadar övülüyor ki, farkına bile varamıyor... Ben buralara taşlanarak geldim ama iyi ki, taşlamışlar diyorum. Kendimi geliştirdim, kurgu konusunda bir sorun hiçbir zaman yaşamadım lakin türk olmadığım için türkçe yazmakta ilk başlar zorlanmıştım. Okurlarım sayesinde buralara geldim ve basılı bir kitabım da oldu...

8- Yazdığın karakterlerden hangisi tamamen beni yansıtıyor derdin?

Aslında bu soruyu neredeyse okurlarla yaptığımız her canlıda yanıtlıyorum. Tüm karakterlerimden bir parça var bende diyorum. Öyle olmasa onları yazamazdım. Eğer bir yazar ahlaksız, aptal ve toy bir başrol yazıyorsa, kendisi de öyle olduğu içindir. Ama baş kaldıran, patron değil lider ruhlu ve mantıklı hareket eden bir karakter yazıyorsa, izin verildiğinde öyle bir karakter olabileceğini veya zaten öyle biri olduğunu göstermiş olur. Aslında karakterin sınırları, yazarın da sınırlarını gösterir. Elinde olsaydı neler yapabileceğini, iç dünyasını karakterinin eylemlerine yansıtır.

9- Katılıyorum, bu işte en büyük destekçisi kim oldu peki?

Yaklaşık 2 sene kimseye söylemeden yazdım. Gücü bana gerçek hayatta zarar vermiş olan insanlara olan hırsımdan alıyordum aslında. Sonra da bana burada yazmaya devam etmem için destek olan kişilerden. Aramızda okur-yazar ilişkisi yerine, abla-kardeş ilişkisi yarandı ve bu beni daha da çok bağladı. İpim onların elinde sanki, isterlerse yerin dibine, isterlerse bulutların üstüne (:

Okurlarla bir aile bağı kurmak gerçekten de farklı bir şey.

10- Gelelim son sorumuza gelecek hakkında da plan kurarken, kitabını bastırmak var mı?

Basılı bir kitabım var zaten. Şu an çalıştığım bir yayınevi de var, karşılıklı konuşuyoruz kitaplar hakkında. Şimdilik paslaşıyoruz, ben elimdeki kitabı tam olarak profesyonelce yazıp bitirdikten sonra bastirip, imza günlerine Türkiye'ye gelmek istiyorum Allah izin verirse, neden olmasın? (:

Alfabeta'yı biliyorum(:

Umarım en iyi yerlerde ve daha da başarılı olursun kalemin güçlü ve anladığım kadarıyla sende güçlü bir kadınsın(:

Teşekkür ederim, iyi dileklerin dönüp seni de bulsun.

Kesinlikle gelecekte onlarca yazdığın kurgu ve binlerce okur ile imza günleri yapacaksın bunu hissediyorum. Tekrar teşekkür ederim sorularıma güzel ve hoş cevaplar verdiğin için

Ben teşekkür ederim, benim için bir şerefti.


Ben teşekkür ederim, benim için bir şerefti

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.


hadizade tatlı yazara soru sorabilirsiniz...

Bol bol yorum ve oy istiyorum (:

YAZAR KÖŞESİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin