@rewsenn

232 11 70
                                    

rewsenn teşekkür ederim (:

1- rewsenn kimdir?

Başlarda kendi adımı kullansam da yazdığım kurguları gerçek yaşanmış hayatlardan alıntılamam ya da kurgulamam sebebiyle Rewşen (aydın, açık, aydınlanma) takma adını kullanmaya karar verdim. Asıl adımı bilen bilir bilmeyenler için Zehra. Ziraat yüksek mühendisiyim, bu sene de arkeoloji 1. Sınıf öğrencisi oldum kısacası kendini okumaya eğitime adamış bir neferim:)))

2-Yazmaya ne zaman ve nasıl bir olayla başladın?

2017 yılında izlemekten keyif aldığım bir dizi vardı. (Bu arada iyi bir izleyiciyimdir:)) onunla ilgili bir iki araştırma yaparken wattpad i keşfettim hayran kurgu kategorisinde bir sürü kurgu okudum. Sonra başka kurgulara geçtim, kendimce eleştirmenlik yaptım bu arada övünmek gibi olmasın iyi bir okurumdur :) burası çok saçma olmuş ,keşke yazar kahramana şurda şöyle yada şöyle yaptırsaydı diyordum. kendi kendime dediğimi sanarken aynı anda arkadaşlarla da ailemle de paylaşıyormuşum milyon okunuyor ama şöyle ama böyle… sen yazsana dediler… ve yazmaya başladım. Aynı hatalara düşmemek için yazdıklarımı çok defa okudum zorla okuttum eleştiri yağmuruna tuttum kendimi. Umarım aynı hatalara düşmemişimdir.

3- Burada yazmak sana ne kazandırdı diye sorsam?

Onlarca güzel yürekli değişik fikirli arkadaş, birkaç kendi ayrı yüreği ayrı güzel dost ve yarım kalmış aşk… Kurgu ve kahramanlarımla olan ilişki ise apayrı bir dünya onlarla paralel evrende yaşıyorum. Yani wattpad bana uçsuz bucaksız bir hayal dünyasında yaşama fırsatı verdi.

4- İyi yada kötü yorumların sende bıraktığı etki nedir?

İyi yorumlar elbetteki herkes gibi beni de mutlu ediyor. Hatta ayaklarımı yerden kestiği dönemler dahi oluyor. Kötü yorumlardan kasıt tam olarak ne bilmiyorum eleştiri ise üzerine düşünüyorum haklılık payına göre kendime çeki düzen vermeye çalışıyorum. Haksız eleştiri ise açıklamaya, kendimi ifade etmeye çalışıyorum. Lakin hakaret ve küfür ise beni üzüyordu niye böyle dediler vs düşünürdüm uzunca bir süre ilk yorumu da unutamadım bana pedofili yazarı demiş onlarca hakaret etmişti biri, sağ olsun güzel okurlarım benden önce cevap vermişlerdi, böylelikle daha kolay atlatmıştım. Şimdi ise direk engelliyorum onları, beyni olmayıp fikri olan insanların benim kurgularımdan yararlanma imkanı olmamalı! Çünkü açıp bakıyorum ekledikleri okudukları kitaplara ya da yazdıkları ordan anlıyorum ki çekememezlik onları bu hale sokmuş. Ve çoğu da kurgu yazmaya kalkmış amacına erememiş insanlar.

5- İdolüm oldu dediğin bir yazar var mı?

Okuduğum yerli yabancı tüm yazarlar idolüm Sayılabilir. Fakat indirgemek gerekirse Yaşar Kemal ve Mehmet Uzun .

6- En başka olan kurgun hangisi diye sorsam? Neden?

Hepsi çocuğum gibidir birini diğerinden ayırt edemem fakat illa birini seçecek olursam Gül Cemal. Nedenine gelince fazla halktan, içimizden karakterler barındırıyor. Ütopik bir yanı yok.

7- Yazarken dikkat etiğin unsurlar nelerdir?

Gözlemlerimi yada duyumlarımı hikayelerime yansıtmak ve asla gerçek hayattan kopmamak.

8- Bir kitap karakteri olsaydın bu hangisi olurdu? Neden?

Kendi kurgularımdan seçim yapmak gerekirse Bir Yaz adlı kurgumdaki Hevi karakteri tam benim kalemim. Hepsinden birer parçam bulunsa da Hevi’nin düşünceleri yaşam tarzı, hayat felsefesi, aşkı yaşayışı…hepsi ben gibi. Başka bir kitap düşünülürse Demet Altınyeleklioğlu’nun Hürrem sultan kitabından Hürrem olurdum. Tuttuğumu koparırım tabi eğer istersem.

9- Bu işte hep benimleydi diyebileceğin biri var mı peki?

Evet vardı, hatta bir değil birden çok kişi. Ablam,erkek kardeşim, iki kuzenim ve çok yakın bir arkadaşım. Bunlar özellikle ilk kurgumda benimle adım adım ilerlediler. Kimi yazmamı destekledi ,kimi yaZım aşamasında kafamda tasarladıklarımı dinledi kendince fikir verdi, kimi kurgu yayınlanmadan okudu, kimi de kurguyu yayımladıktan sonra okuyup eleştiri yaptı. Sonrasında onlar benimle ilerlemekten yorulsa da yerlerine az önce bahsettiğim burda tanıştığım değerli hazinelerim, dostum dediğim birkaç okurum geldi.

10- Son olarak gelecekte kendini nerede ve nasıl görmek istersin diye sorsam?

Suya yakın, dağa yakın bir yerde kısacası Alpler de :) güzel ve huzur dolu bir evde gün batımında işlerimi bitirmiş, asıl önemli işime yani en büyük hobim olan hikaye yazmaya, kafamda tasarladığım dünyayı kaleme dökerken görmek istiyorum kendimi. Gelecekle ilgili hayalimin son noktası orası❤️

Umarım istediğin her şey en güzel şekilde gerçekleşir. Beni kırmayıp sorularıma cevap verdiğin için çok teşekkür ederim ❤️

Ben çok teşekkür ederim ❤️

Rica ederim:)

rewsenn yazarımıza buradan soru sorabilirsiniz

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

rewsenn yazarımıza buradan soru sorabilirsiniz.

Bol bol yorum ve oy istiyorum.

YAZAR KÖŞESİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin