@CaglaFulya

172 7 3
                                    

CaglaFulya teşekkür ederim (:

1- Bize biraz kendinden bahseder misin?

Adım Çağla Fulya. Yirmi altı yaşındayım. İstanbul Üniversitesi'nde Tarih okuyorum. 2019 yılında Bal Bela isimli kitabım raflardaki yerini aldı. Aynı zamanda Wattpad'de yazdığım kitapları yayımlamaya devam ediyorum. Buna ilaveten Darağacı Sanat adındaki edebiyat dergisinde yazarlık ve grafikerlik yapıyorum.

2- Yazmaya ne zaman ve nasıl bir olayla başladın?

Yazmaya 2018 yılında başladım. Açıkçası net bir sebebim yoktu, zaten ara sıra bir şeyler karalardım ve birden kendimi kitap kurgularken buldum.

3- Wattpad'de yazmak sana nasıl şeyler kazandırdı?

Güzel bir çevre edindim, edebiyat sektörüne daha hızlı dâhil oldum ve bu yönde gelişim kaydettim. Okur yorumu almak da kalemimdeki gelişmeyi hızlandırdı. Öte yandan yaptığım şeyin önemini daha net bir şekilde algıladım.

4- 2021 Watty ödüllü yazarlar arasına girdin, bu başarındaki etkeni bizlere anlatır mısın?

İstikrar. Yazmak konusunda çok istikrarlıyım. Yazıdan uzak kaldığım bir an yok. Bu sayede daha hızlı okur kazandım. Hiçbir zaman sadece yazmış olmak için yazmadım, yazdıklarıma kendimden çok fazla şey kattım. Bu da bana hedeflerime ulaşmak için bir anahtar verdi.

5- Yazmak sana ne ifade ediyor?

Nefes almak gibi doğal bir olay ve bir o kadar hayati önem taşıyor.

6- İdolün olan bir yazar var mı?

Kendime örnek aldığım değil ama çok sevdiğim çok sayıda yazar var. Net bir türe de bağlı kalmadığım için biraz karmaşık bir liste ama birkaç isim saymak gerekirse Sabahattin Ali, Edip Cansever, Nalini Singh ve Amanda Bouchet diyebiliriz.

7- Yazmak için nasıl bir yeteneğe sahip olmak lazım?

Bence özel bir yetenek gerekmiyor, herkes yazabilir. Önemli olan bunu istemek, buna arzu duymak. Yazmayı hedefleştirmekten ziyade kendini onun ellerine bırakmak. Yazı bir şekilde yolunu bulur zaten.

8- Yazmaktan yorulduğun anlar oldu mu hiç?

Evet, dönem dönem tükendiğimi ya da kendimi tekrarladığımı hissediyorum. Böyle zamanlarda yazma detoksu adını verdiğim durumu gerçekleştiriyor, bir süre kalemden uzak kalıyorum.

9- Kitap bastırmak zor mu? Sen mi yayın evine teklif gönderiyorsun yoksa onlar mı sana ulaşıyor?

Yayın sektöründe yer edinmek son derece zor. Çok büyük bir denizde çok fazla balık var çünkü. Dahil olabilmeyi zorlaştıran çok sayıda etken de var. Bu, yayınevlerinin politikalarına, misyon ve vizyonlarına göre farklılık göstermekte. Benim ise sektöre dâhil oluşum kitap dosyamı göndermem ve yayınevinden olumlu dönüş almamla gerçekleşti.

10- Son olarak yazarak ilerleme kaydeden kişilerdensin gelecekte senin neyin beklemesini istersin?

Gelecekte hayatımı yalnızca yazarak ve sanatın haşır neşir olabileceğim diğer dallarıyla da ilgilenerek geçimimi sağlayacak kadar iyi bir noktada olmak istiyorum.

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

CaglaFulya yazarımıza buradan soru sorabilirsiniz

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.


CaglaFulya yazarımıza buradan soru sorabilirsiniz.

Bol bol yorum ve oy istiyorum.

YAZAR KÖŞESİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin