I-) 16. Bölüm⚜️

520 31 59
                                    

Bir yol düşlüyorsun, ne başındasın ne de sonunda. Üstünde bile değilsin ama içinden de çıkamıyorsun...

"Saçma."Atlas Güney'e bakmadan sadece göz devirdi. Önünde bulunduğumuz bilgisayara doğru eğildim. Başımı iki yana sallayarak Güney'e katılmadığımı belli ettim. "Hayır saçma değil,"Dediğimle Güney homurdanarak odadan çıktı. Ona karşı çıkmamdan hoşlanmamıştı. Arkasından kapıyı sertçe kapatırken bilgisayardan uzaklaştım. Atlas ellerini cebine koymuş bir şekilde diyeceğim şeyi bekliyordu. "Tebrikler Atlas Savcı, zekiceydi." Benden tam olarak duymak istediği neydi bilmiyorum ama diyebileceğim tek şey buydu.
Dudakları yukarıya doğru kıvrılırken kalçamı arkamdaki masaya dayadım ve kollarımı göğsümde topladım. "Parmak izleri her şeyi ele verdi. Asıl sormak istediğim sen bunu nasıl tahmin ettin?"

Yüzündeki gülümseme sırıtmaya dönerken üzerindeki ceketi çıkarttı ve bana doğru fırlattı. O beyaz gömleği ile kalırken ben hala kırmızı elbiseyleydim. Ceketi havada yakalarken boş boş ellerimin arasındaki cekete bakındım. Köşede duran sandalyeyi tam karşıma koyarak oturdu. "Üzerine giyin, kolların buz gibi olmuştur." Yüzümde bir sırıtma oluşturan göz kırptım. Her ne kadar ondan beklemediğim bu tavırla şaşırmış olsam da bunu dışarıya yansıtmadım. "Hayırdır Savcım? Siz beni çok önemser oldunuz. Hadi itiraf edin, aşık oldunuz değil mi bana? Oldunuz oldunuz."Onunla bir yandan dalga geçerken diğer yandan da ceketi üzerine geçirdim. Atlas karşımdaki sandalyeye otururken sessizce bir iç çekti. Dediklerimi umursamadı bile. "Osman Alaca evli ve iki çocuk babası. Bu hayatta değer verdiği iki şey var; birisi mücevherler diğeri de çocukları,"

Rahatça arkasına yaslanırken eliyle çenesini ovcaladı. "Ya da üç çocuk babası mı demeliydim?"Kaşlarım çatılırken demek istediğini tam anlayamadım. Başka bir kadından çocuğu mu vardı? Ya da herkesten uzak tuttuğu bir çocuk? "Anlamadım," dediğimle Atlas parmaklarını havada şıklattı. "Anladın anladın."İşaret parmağını çenesine yavaşça vurdu. "Yeliz üniversitedeyken sürekli taşlar hakkında araştırmalar yapar, onlara olan hayranlığından bahsederdi sürekli."Dudaklarım hafifçe aralanırken ne demek istediğini anlamıştım. Atlas konuşmasına devam etmek için ağzını açtığı sırada tıklattıktan kapı ile sustu.

Kapı aralandı ve Güney'in başı gözüktü. Atlas sessizce bir şeyler mırıldanırken Güney odaya girdi. Tam olarak ne dediğini duymamıştım."Sizi bekliyoruz."Başını olumlu anlamda sallayarak masadan uzaklaştım. Atlas'ın önüne geçerek dışarıya çıktım. Güney önden ilerlerken Atlas arkamda kalmıştı. Gözlerim az ilerimde bulunan kahve tezgahına ilişince hüzünle dudaklarımı büzdüm. İşim biter bitmez ilk olarak kendime büyük bir bardakta kahve almak olacaktı. Güney'in açtığı kapıdan hafif karanlık olan odaya giriş yaptım. Masanın arkasında oturak Osman Alaca beni görünce kaşları şaşkınlıkla havalanmıştı. Yüzümdeki gülümseme ile karşısındaki sandalyeye oturdum. "Merhaba,"

Gözleri arkamdan giriş yapan Atlas ve Güney'de gezindi. "Siz?"Hayretler içersinde bana döndü geri. Rahat bir tavırla masanın üzerinde parmaklarımı ritmik bir şekilde vurdum. "Sizinle doğru bir şekilde tanışmamıştık. Ben Savcı İzgi Erçin."Osman Alaca tuzağa düşmenin verdiği büyük bir yenilgiyle omuzlarını düşürdü. Yanıma çekilen sandalyeye oturan Atlas masanın üzerinden Osman Alaca'ya doğru eğildi. "Bence bu işi güzellikle halledebiliriz. Ne siz bizi yorun, ne de biz sizi yoralım,"Osman Alaca sadece başını sallamakla yetindi. "Yeliz evinde ölü bulundu," Atlas durdu ve Osman Alaca'nın tepkisine dikkatle bakındı. Osman Alaca'nın iyiden iyiye yüzü düşmüştü. Gözleri sulanırken bakışlarını kaçırdı. "Almanya'da yaşıyorsunuz ve uzun zamandır Türkiye'ye uğramıyordunuz. Ancak geçenlerde geldiğinizde ilk işiniz Yeliz'e uğramak olmuştu. Kamera kayıtları sizi ele verdi. Ve bugün de incelediğimiz Yakut kolyede çıkan Yeliz'in parmak izleriyle bir kez daha görüştüğünüz kanıtlandı,"Atlas arkasına yaslandı, kolunu masanın üzerine dayadı.
"Gelelim asıl sorumuza, Yeliz'i nereden tanıyorsunuz? Onun mücevherlere olan büyük aşkını nereden biliyorsunuz? Yoksa Yeliz'in zaafını kullanarak onu öldürdünüz mü?"

Yanımdaki YalancıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin