over et døgn senere, det er et stykke tid siden jeg snakkede med Mille, og hun fortalte mig. At Elena er ordblind, og at hun lige havde fortalt Elena, at nu var hun vampyr så derfor har hun fotografisk hukommelse, så derfor vil hun måske kunne lære at læse. Og at hun derfor også allerede var blevet meget bedre, måske i hvert fald. Så jeg kunne måske foreslå, at høre hende læse op og hvis der er noget hun ikke kan, kan jeg fortælle hende hvad der står. Hvilket også er grunden til at jeg leder efter Elena, så jeg kan tilbyde hende at høre hende læse, så hun får noget træning.
Efter noget tid finder jeg hende på vej ned ad trappen, så jeg skynder mig hen til enden af den. Da hun ser mig stopper hun op i et sekund, før hun begynder at gå videre. Hun stopper først igen, da hun står på trinnet lige foran mig. Og efter hun stoppet, siger jeg til hende; "Elena, jeg har hørt at du er begyndt at lære at læse, så jeg tænkte på om du har lyst til at prøve at læse en bog højt for mig. Så skal jeg nok sige hvad ordene betyder, hvis der er en du ikke kender endnu" Efter jeg har spurgt hende om det, ser hun meget overrasket ud, men hun siger også; "det kan jeg da godt, tak" Og efter hun har svaret på mit spørgsmål, går vi sammen Inde i biblioteket uden at sige mere.
Kort efter vi er kommet ind i biblioteket, spørger hun mig om; "hvilken en af bøgerne skal jeg læse højt?" Jeg tænker mig om et par sekunder, før jeg svarer; "det er nok bedst at du læser noget, som du godt kan lide" Og efter jeg har sagt det, siger hun til mig; "Whites har læst Harry Potter og de vises sten, Og Laura har læst Harry Potter og hemmelighedernes Kammer, så hvad med at jeg læser Harry Potter og fangen fra azkaban, det er bog nummer tre i Harry Potter-serien" Efter hun har sagt det, er jeg blevet sur at jalousi. Harry Potter er jo en Dreng men også et barn, i hvert fald i de fleste bøger. Så det er da åndssvagt, at jeg bliver jaloux på ham. Han eksisterer jo trods alt heller ikke i virkeligheden, så efter at jeg har forsøgt at bekæmpe min jalousi, siger jeg til hende; "ja, det kan du da godt, ved du hvor den er?" Hun svarer hurtigt; "det tror jeg" Og efter hun har sagt det, skynder hun sig væk fra mig. Sandsynligvis for at hente bogen, hvis hun ved hvor den er.
Der går ikke særlig lang tid, før hun kommer tilbage, med en bog i hånden. Og imens jeg nyder synet af hende, siger jeg til hende; "godt, du vidste hvor du skulle finde den. Nå, men har du lyst til at sidde ned imens du læser" hun svarer, i en stille tone; "ja, det vil være dejligt" Og efter hun har svaret på mit spørgsmål, sætter vi os over i en sofa, ved siden af hinanden. Og efter vi har sat os ned, begynder hun at læse højt. Nogle få gange har der været et ord, som hun ikke har set før, i hvert fald ikke efter hun er blevet vampyr. Så jeg skyndte mig at fortælle hende hvad der Stod, og takket være hendes fotografiske hukommelse, behøver hun kun at få det at vide én gang.
YOU ARE READING
Vampyrtvillinger: Scars synspunkt ( på dansk )
VampireDenne her historie foregår i det samme univers som vampyrtvillinger, men det er fra Scars synspunkt. Og @TheMortalityDoctrine har skrevet en bog fra Jin synspunkt, fra før vampyrtvillinger