JoonasxJoel=Ihastus(osa6)

604 56 36
                                    


"Otat sä jotain juotavaa?" Joel kysyi mennessään kohti keittiötä. 

Mulle olikin hyvä tyrkyttää juotavaa tässä mielentilassa... kohta mä itkisin sen olkapäätä vasten ja tunnustaisin sydäntäsärkevää rakkauttani sitä kohtaan. Eikä tuo ottaisi sitä edes tosissaan... mulle oli tyypillistä todistella rakkauttani kaikkia jätkiä kohtaan kun mä olin juonut..

En mä halunnut tehdä tätä kolmen promillen avustamana. En vaikka tämä jännitys ja lievä ahdistus olikin viedä mun hermot äärirajoille. Mutta se kai kuului asiaan. Sitähän ihastus oli. Käsien hikoilua ja sydämen tahditonta tykytystä toisen lähellä. Niin kamalaa mutta samaan aikaan niin kovin ihanaa..

"Mulla ois gt.. jäänyt kaiketi Nikolta" tuo tokaisi hiuksiaan haroen.

Tuo oli viimeksi roudannut moista mukanaan kun me oltiin oltu jatkoilla Joelin luona. Miten se noin huolimaton oli ollutkaan... gin&tonic oli Nikolle puoli elämää.

Mä annoin Joelille myöntävän vastauksen ja painuin vähin äänin olohuoneeseen. Saisi tuoda juomat sitten sinne. Kyllä mä siihen sen verran luotin ettei se lorauttaisi mitään epämääräistä mun lasiini. Huumaisi mut kuitenkin... tyypillistä Joelia. Sen lumoissa mä olin jo muutenkin joten eihän tässä mitään menetettävää ollutkaan.

Tuo ei ollut kyllä mikään drinkkimestari että sen puoleen sai varautua ihan mihin tahansa. En mä silti itse ollut yhtään parempi.. hyvä mun siis oli huudella ja valittaa toisen tekemisistä.

"Otat sä sitruunan vai limen?" kuului kysymys keittiöstä.

Molemmat kelpasi tähän tarkoitukseen vallan mainiosti. Enemmän mä olin varmaan sitruunaa suosinut kyseistä juomaa tehdessäni. Ehkä vaihtelu voisi virkistää. Kaikessa tuo ei ikävä kyllä pitänyt paikkaansa.

"Voisin ottaa limen vaihteeks" vastasin.

Kilinä ja kolina kaikui keittiössä kun se valmisteli meidän juomia. Niin helvetillinen työ ja yhdessä hetkessä koko lasi oli tyhjä... tai sitten se oli vain minä joka oli sitä mieltä et se oli vedettävä yhtä nopeasti kuin shotit konsanaan. Alkkis? Minäkö?

"Älä tuomitse sitten. Mä en oo montaa kertaa näitä tehnyt" Joel huomautti saapuessaan paikalle. Se ojensi toisen laseista mulle ja katsoi muhun odottavasti. Lasin reunalle aseteltu limeviipale ainakin vakuutti mut jo heti alkumetreillä. Hyvällä tiellä siis oltiin..

"Opettelet vasta" sanoin hymyillen ja tein sille tilaa vierelleni.

Se virnisti lasi kourassaan ja nojasi selkänojaan. Se näytti upealta... niin syötävän hyvältä et mä olisin voinut vain kiivetä hajareisin sen syliin ja repiä meidän ystävyyden palasiksi. Älkää huoliko.. mä en kuitenkaan aikonut tehdä niin.

"Sille" mies tokaisi ja kallisti lasiaan hieman mua kohti.

Mä tein samoin ja hymyilin itsekseni meidän lasien osuessa yhteen. Se kuulosti aina yhtä kivalta.. jotenkin romanttiselta. Aikuismaiselta. Vaikka siitä me aika kaukana oltiinkin..

"No, onks sulla toiveita?" se kysyi yhtäkkiä.

Mä ehdin vasta juuri ja juuri edes haistaa juomaani kun tuo oli jo miltei tyhjentänyt oman lasinsa. Friikki... mä kun luulin olevani meistä se joka veteli näitä kuin shotteja..

"Minkä suhteen?" kysyin hämmentyneenä.

Otin hörpyn juomastani ja katsoin Joeliin kysyvästi. Hyväähän tämä oli. Kelpo suoritus vain muutaman kerran perusteella.

"No sen leffan" tuo tokaisi huvittuneena.

Ainiin... sitä vartenhan me täällä oltiin. Multa nyt ei koskaan olisi saanut kysyä tuota kysymystä. Mä olin juuri se joka ei osannut milloinkaan valita leffaa kun sitä kysyttiin ja sitten toisten päättäessä mä valitin kuinka olemattoman valinnan ne oli tehneet. Oliko oikeasti enää ärsyttävämpää olemassa...

Saint or Sinner//BC ONESHOTSOnde histórias criam vida. Descubra agora