Yuri'nin anlatımından,
"Bay Gilbert."
"Hm."
"Hadi el sıkışalım."
İsteğim karşısında şaşırsa da, Gilbert elini uzattı. Ben de yavaşça elini tuttum. Ama beklediğim gibi bu dokunuş da bana hiçbir şey hissettirmemişti.
Doğrusunu söylemek gerekirse, Gilbert bunu denediğim ilk kişi değildi, başkalarıyla da el sıkışma bahanesiyle bunu denedim ama sonuç hiç değişmedi, bana herhangi bir şey hissettirmedi.
Bunu zaten bekliyordum ama o garip durumun yalnızca Lakis'le temasa geçtiğimde meydana geliyor olduğunu anlamış oldum.
"Bayan Yuri bu haftasonu ilkbahar şenliği açılıyor, benimle gitmek ister miydiniz?
"Şenlik mi?"
Ve o gün eve gidiş yolunda karşılaştığım Annmarie beni kendisiyle birlikte gitmeye davet etti.
"Evet. O gece havai fişek gösterisi bile olacağını duydum. Bayan Yuri, siz benden daha uzun zamandır burada olduğunuz için önceki yıllarda katılmış olmalısınız değil mi?"
Ah, şimdi düşününce Annmarie güneyli olduğundan hiç doğu festivaline katılmamış olmalı, diye düşündüm. Tabii ki doğu festivallerine katıldığım olmuştu. Ama Annmarie'nin düşündüğü gibi eğlenmek için değil, iş için Arakne olarak gitmiştim.
Bahar festivali doğuda yılın en büyük festivali olsa da aslında, orada düzenlenen gizli açık arttırma için bir gölge niyetine kullanılıyor. Ve düzenli müşterilerimden biri her yıl müzaye evinden bir şeyler almam için bana ödeme yapıyor.
İşleri, insanlara eziyet etmek, onları ezmek ya da öldürmek için almıyorum bilirsiniz ya.
Her neyse, o müşterimden daha herhangi bir haber almadım ama bu yıl da aynı isteğini tekrarlayacağına eminim.
"Neyseki o gün işe gitmiyorum ve Hestia da gitmek istiyordu bu yüzden eğer sizin için de uygunsa..."
"İlgilenmem gereken başka bir şey var."
"Ah... öyle mi?"
Oh, çok mu sert reddettim?
Annmarie'nin gülümseyen yüzüne bir gölge düşmüştü. Onun depresif halini görmek kalbimi biraz zayıflattı.
"Geç olsa da ilgilenmem gereken şeyi hallettikten sonra geleceğim."
"Gerçekten mi?"
Yüzü tekrar parıldadı.
Annmarie çok çeşitli yüz ifadelerine sahip olduğundan ona bakması eğlenceliydi. Ayrıca festival söz konusu olduğunda klasik bir olay her zaman hazırda beklerdi. Kulağa da bir kazanın meydana gelmesi için kaçırılmaz bir fırsat gibi gelmiyor mu?
Özellikle aşk romanlarında alakası olmayan olayların böyle durumlarda meydana gelmesi çok büyük bir ihtimal. Ve Çiçek Zinciri romanındaki bir sonbahar şenliğinde Annmarie'nin cinayete meyilli bir kaçık tarafından kovalandığı bir sahne yok muydu?
Hmm...
Şimdi düşününce bunun sebebi romanın hem aşk hem de gerilim temalı olmasından kaynaklı olmalı. Başka romanların başrolleri etraflarında aşk bayraklarıyla çevrili bir yolda yürürken Annmarie'nin dört bir yanı ölüm bayraklarıyla sarılıydı. Tabii ki ne zaman bu tarz bir olay yaşansa erkek başrollerden biri ortaya çıkar ve roman romantik bir ilerleme kaydederdi.
Ama düşününce biraz garip.
Doğu, çok bariz bir şekilde asayişin ve güvenliğin en iyi olduğu bölge olmasına rağmen son zamanlarda artan; yetimhanedeki çocukların ortadan kaybolması, manyak katillerin etrafta dolaşması ve bir sürü suçlunun bu her zaman yaşanan bir şeymiş gibi ortaya çıkmasıyla bunun tam tersini göstermiyor mu?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
You've Got The Wrong House Villain
FantasyGecekonduların arasında yaşamaya çalışan bir çocuk olarak reeenkarne olmam yetmezmiş gibi suçlular kasabasına düşüp laboratuvarlarda kullanılan bir denek haline geldim. Araştırma merkezini yok etmek için gelen adamı gördüğümde yaşadığım dünyanın geç...