5.

382 17 0
                                    

A vacsora és a fürdés közti idő elég kellemesen telt. Sokat beszélgettem Boka anyjával. Nagyon hálás voltam amiért nem kérdezősködőtt a múltamról  és a korábbi kinézetemről. Őszintén örülök, hogy Bokáék családjában nem hagyomány ez a faggatózás dolog. Érdekelt mégis merre lehet Boka apja,de fő a kölcsönös tisztelet. Ők nem kérdeznek, így én sem.
A kis lenge hálóruhámban visszavonultam Boka szobájába és meglepődve tapasztaltam, hogy Bokát pizsamában látom. A fiúk ekkor már pizsamát viselhettek? Érdekes. Leültem a földre előkészített kis "ágyamra" amikor Boka rámszólt.
- Mondtam, hogy alszom én a földön. - jelentette ki teljes komolysággal hangjában.
- Tudom....de
- Nincs semmi de. Komolyan Sára. Aludj csak az ágyamban
- Rendben - mindössze ennyire futotta. Egyszerűen nem tudok és nem is merek vitába szállni vele.
- Szóval ideje aludni. Holnap nagy nap elé nézek a fiúkkal. Elnökválaszát lesz a Grundon. Iskola után rögtön oda megyek, szóval valószínűleg késő délután fogunk csak találkozni.
- Elnökválasztás?- kérdeztem vissza akaratomon kívül olyan meglepettséggel a hangomban mintha nem tudnám mi lenne az.
- Igen.- és ekkor értettem meg. A Pál utcai fiúk története csak most kezdődik. Itt az idő, hogy kezembe vegyem az irányítást. Mi másért lennék itt? Nyilván nem azért, hogy lepacsizzak a fiúkkal majd továbbálljak. Hirtelen egy elég meggondolatlan kérdés csúszott ki a számon.
- Mehetek veled?- ahogy ezt kimomdtam abban a pillanatban meg is bántam és valahol mélyen én magam is tudtam a választ.
- Attól tartok nem. Csak az egylet tagjai vehetnek részt a gyűléseken és a választáshoz hasonló fontos eseményeken. Ma bevittünk a Grundra mert segítségre volt szükséged, mindössze ennyi.
- És....mi kellene ahhoz, hogy csatlakozzak?- tettem fel a kérdést ezúttal sokkal óvatosabban.
- Miért akarnál csatlakozni az egylethez? Nem mellesleg nincsenek is női tagok. Ez amolyan.... férfi dolog. - szóval erről van szó. Nem vesznek be mert lány vagyok. De nem hagyom magam.
- Talán nekem is juthatna valami jó kis szerepkör és hasznos lehetnék.- tettem hozzá határozottsággal
- Például mi? Lányként egy fiúkkal teli egyletben mégis mihez kezdenél? Nem félsz, hogy az emberek rosszat fognak gondolni rólad? Nem félsz, hogy minden jóhírneved elvész? - ekkor már nem mondtam semmit csak némán, egyetlen pillantás nélkül Boka szemeit pásztáztam és nem engedtem el a tekintetét majd megszólalt.
- Jó éjszakát - mindössze ennyit mondott én pedig visszamotyogtam valami jó éjszakát félét.
Az éjszaka folyamán újfent képtelen voltam aludni. Folyton csak a velem történteken gondolkoztam mert még mindig nem tudom épp ésszel felfogni mindazt ami velem történik. Mégis, hogy kerülhettem ide? Egyáltalán haza jutok valaha is? A szüleim biztosan aggódnak értem. Hogyan lehetnék az egylet tagja? Miként akadályozhatnám meg azt a tragikus sorsot ami a kis Nemecsekre és a Grundra vár? Ezek a kérdések cikáztak a fejemben és nem hagytak nyugodni.

A Grund a fiúk és én Where stories live. Discover now