Girdiğim saçma düşüncelerden bir kaç dakika içinden çıkıp Ayla'nın 'tabu oynamak için az kişiyiz' cümlesiyle başlayan konuşmasını dinlemiş ve bizi aşağı kata sürüklemesine izin vermiştik.
Şimdi ise işlerini bir kenara bırakıp bizimle tabu oynamaya gelen abilerimle tabu oynuyorduk.
Ne abilerimi ya, Atlas'ın abileri. Abiler.
Takımlar şöyleydi; Yağız, Deniz, Emre, Mert ve Atlas, Ben, Ayla, Ateş. Kaan da hakem olmuştu.
Ayla anlatmaya karar verip ayağa kalkarken Kaan da yanına geçti ve ona bir kart uzatıp süreyi başlattı.
Ayla bir süre karda baktıktan sonra bize döndü.
"Bakın şimdi, boynuzlu böyle yanan büyük bir yerde olan bir şey var ya."
"Şeytan?"
Atlas'ın cevabını onaylayan Ayla anlatmaya devam etti.
"Evet! Şeytan neyde gizlidir? Hadi yaparsınız!"
"Ayrıntı."
Demek istediği şeyi anlayıp cevap verirken sıradaki kelimeye geçti.
"Tamam, sıradaki. İnsanlarla alo yapmak için ne kullanırız?"
"Telefon."
Bu sefer de Ateş cevap verirken Ayla hızlıca kafasını salladı.
"Kesinlikle! Peki telefon kapanırsa ne yaparız?"
Çok mutlu ve heyecanlı görünüyordu.
"Şarja takarız."
"Yani?"
"Şarj aleti?"
"Evet!"
İki kelimeyi de bildikten sonra sıradaki kelime için biraz düşünen Ayla aklına gelen fikirle kelimeyi anlatmaya başladı.
"Bazı... şey çocuklar gece nereye gider?"
"Yatakhane."
Diğerlerinden önce kavramamla cevap verdim ve sıradaki soruya geçtik.
Sonunda on kelime bilmiştik ve sıra diğer takıma geçmişti. Emre ayağa kalkıp Kaan'nın yanına geçerken, onları izlemenin daha çok ilgimi çektiğini farkettim.
Kaan süreyi başlatırken Emre elindeki karda anlamsızca baktı ve Yağız'a döndü.
"Abi biz şimdi neyiz?"
Sorusuyla Yağız ve Emre dışında herkes gülerken Yağız 'ne diyorsun?' der gibi Emre'ye bakıyordu.
"Ne?"
Emre bu halini umursamadan anlatmaya devam etti.
"Biz neyiz?"
Deniz ve Mert mantıklarını çalıştırıp bir şeyler söylerken Emre anlatmaya devam etti.
"Erkek?"
"Kardeş?"
"Tamam erkeğiz. Bunun diğeri?"
Emre zerre anlatamazken Yağız söze girdi.
"Ne diğeri oğlum?"
Emre elini alnına koyup anlatmaya devam etti.
"Ya şimdi Ayla ne?"
Ayla'yı göstermesiyle tüm takım Ayla'ya baktı.
"İnsan?"
"Kardeşim?"
Deniz ve Mert'in yaratıcı cevaplarına herkes gülerken Emre ikisine de 'siz görürsünüz.' der gibi bakıyordu.