1💕

714 14 2
                                    

POV Luna

Ik lig op bed. Ik hoor mijn telefoon naast me trillen. Het is Emma, ze FaceTimed me. "Hey Loen!" "Hey Em." "Je bent net wakker of niet?" Vraagt ze lachend. Ik knik. "Ik ben kapot. Hoe laat is het?" "Het is 1 uur." "Oh dat valt wel mee." Zeg ik lachend. We hebben nu zomervakantie, dus uitslapen moet nu wel kunnen. "Ga je nog wat doen vandaag?" Vraagt Emma aan me. "Ik denk gewoon thuis zitten. Er is hier toch niks te doen. Kut dorp." Zeg ik geïrriteerd. Emma moet lachen. "Maar ik ga even douchen! Dus ik moet hangen." "Is goed meid! Ik spreek je later!" Zegt Emma. "Doegg!" Zeg ik, en ik hang op.

Ik stap uit bed en loop naar mijn kast. Ik pak een lichtgrijze joggingbroek, en een witte croptop, en loop naar de badkamer. Ik stap onder de douche. Als ik klaar ben met douchen, droog ik me af en föhn ik mijn haar. Ik krijg een appje van Lizzy.

Lizzy💕

Lizzy💕:
Hey!
Ik vroeg me af of je zin hebt om mee te gaan naar een feestje vanavond?
Je kunt wel bij mij slapen als je wilt?

U:
Hey!
Jaa! Super leuk!

Ik trek mijn kleren aan en doe mijn haar in een messy knot. Ik loop naar beneden. Mama zit in de woonkamer. "Hey mam." "Goeiemorgen schat." Zegt ze, en ze glimlacht naar me. "Mam, Lizzy vraagt of ik zin heb om naar haar toe te komen. Dan kan ik bij haar blijven slapen. Is dat oke?" "Tuurlijk! Wanneer ga je naar haar toe?" "Ik denk zometeen." Zeg ik. Mijn moeder knikt.

Lizzy💕

U:
Hey!
Is het goed dat ik zometeen gelijk kom? Ik moet wel twee uur reizen dus dan ben ik rond 4 uur bij jou!

Lizzy💕:
Ja is goed!
Super gezellig!

Ik loop naar boven en pak mijn tas. Ik heb zo veel zin om weer naar de stad te gaan! Mijn ouders zijn toen ik werd geboren naar het platteland verhuisd. Ik vind het hier maar niks. Je kunt hier amper uitgaan, je komt altijd wel mensen tegen die je kent. En dat kan leuk zijn, maar ook heel kut.

Ik stop een kort satijnen jurkje, hakken, make-up en nog wat andere belangrijke spullen in mijn tas. Ik trek snel nog een sportlegging aan en een shirt. Ik loop naar beneden. "Mam, ik ga!" "Is goed! Veel plezier!" Ik loop de deur uit, naar de bus. Ik heb geen auto, dus ik ga met de trein naar Lizzy toe. Maar dan moet ik eerst met de bus naar het station.

-

Ik stap in de trein naar Lizzy. Ik krijg een snap binnen van Emma. 'Hey waar ga je heen? Ik zag je locatie bij het station.' Stalker, lach ik in mezelf. 'Ik ga naar Lizzy. Ze vroeg of ik langs wilde komen!' 'Oeh gezellig! Ga je uit?' 'Jaa!' Stuur ik haar. Ze stuurt een foto terug dat ze glimlacht. Ik doe mijn oortjes in en luister naar wat muziek. De rit lijkt wel uren te duren.

Als ik op centraal station aankom stap ik uit. Ik zie Lizzy al staan. Ik ren naar haar toe en geef haar een knuffel. "Hey! Ik heb je gemist!" Zegt ze blij. "Ik jou ook!" Lizzy is 3 jaar ouder dan mij, maar dat leeftijd verschil maakt bij ons niet heel veel uit. We praten nog wat bij en rijden dan naar Lizzy haar appartement.

"Hoe laat wil je uit vanavond?" Vraag ik. "Zullen we rond 22 uur gaan?" "Ja sure." Lizzy loopt naar de koelkast en pakt er wat spaghetti uit. "Ik heb nog wat te eten van gister. Zullen we dat gewoon warm maken als avondeten?" Vraagt ze. "Ja is goed!" Het is nu 5 uur. Lizzy geeft me een bord pasta en springt naast me op de bank. "Eet ze!" Zegt ze. Ik glimlach naar haar. Ze pakt de afstandsbediening en zet een dilm op.

"Dus hoe gaat nu met je liefdesleven?" Vraagt ze met een glimlach. "Ugh. Begin er maar niet over. Ik heb er geen." Zeg ik lachend. Lizzy moet lachen. "En jij?" Vraag ik haar. "Nope. Maar ook geen behoefte aan eigenlijk. Ik red me wel in mijn eentje." Ik knik en glimlach naar haar.

"Je weet waar je slaapt he?" Zegt Lizzy. Ik knik naar haar. Ik pak mijn tas en loop naar de logeerkamer. Ik pak mijn tas uit. Ik leg alvast mijn kleren voor vanavond klaar, en leg mijn make-up bij de wastafel. Ik heb echt zin om weer een keer uit te gaan! "Hoe lang blijf je eigenlijk?" Vraagt Lizzy als ik de woonkamer weer inloop. "Geen idee." Zeg ik zuchtend tegen haar. "Hoezo kom je niet gewoon in de stad wonen?" "Geld." Zeg ik terwijl ik haar zuchtend aankijk. "Aha, goed punt." Zegt Lizzy. Ze weet hoe erg ik het platteland haat. Gelukkig kan ik af en toe bij haar slapen.

"Zullen we ons maar gaan klaarmaken?" Vraagt Lizzy. Ik knik naar haar. Ze geeft me een fles wijn. "Hier. Indrinken kan wel tijdens het klaarmaken." Ik moet lachen. "Jij bent echt gek." "Weet ik!" Zegt ze met een glimlach. Ik loop naar de logeerkamer en kleed me om. Dit jurkje is vrij kort, maar het kan nog net. Ik doe mijn make-up en haar. Ik hou het lekker simpel en doe een mijn haar aan de onderkant los, en aan de bovenkant maak ik een knotje. Ik loop de logeerkamer uit. Lizzy zit al te wachten. "Zozo! Ziet er goed uit hoor!" Zegt Lizzy terwijl ze naar me kijkt. "Dankje. Jij ook hoor!" Zeg ik met een glimlach. "Zullen we gaan?" Vraagt Lizzy. Ik knik. Ik doe mijn hakken aan en pak mijn tasje. En we lopen de deur uit.

We komen aan bij een cafe, het is best groot. Ik laat mijn ID aan de bewaker zien en hij laat ons naar binnen. We gaan samen aan de bar zitten. "Doe maar twee passoa sinas!" Zegt Lizzy tegen de barman. Ik kijk haar glimlachend aan. "Wat ken je me toch goed!" Zeg ik. Ze glimlacht terug en knikt. Thuis had Lizzy al heel wat gedronken dus ze was al een beetje tappie. "Hey, ik ben Max. En wie ben jij?" Vraagt een jongen die naast Lizzy komt staan. "Lizzy." Zegt ze. "Zin om te dansen?" Vraagt de jongen aan haar. Lizzy knikt. Ze staat op en loopt met de jongen mee. Ze zwaait nog even naar me. Ik moet lachen. Dit is ook weer typisch Lizzy.

Waar ben ik in beland?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu