51💕

372 7 0
                                    

POV Luna

Milo veegt de tranen van mijn gezicht af, en ik glimlach lief naar hem. Ik zucht diep. "Zullen we maar naar beneden gaan?" Vraag ik. De jongens en Emma knikken. We lopen naar beneden. Matthy zit niet in de woonkamer, ik denk dat hij nog in zijn kamer zit. Ik ga in de hoek van de bank zitten, en Milo komt naast me zitten. "Dus jullie hebben morgen een eigen appartement!" Zegt Raoul. Ik knik en glimlach. Ik was dat door al het verdrietige gedoe bijna vergeten. Ik kijk Emma blij aan, en ze lacht terug naar me. "Zijn jullie nog hulp nodig met iets?" Vraagt Koen. Ik knik. "We moeten nieuwe meubels kiezen, en daarna onze spullen erheen brengen." Zeg ik. "Nou wij helpen graag!" Zegt Milo met een glimlach. "Dat zou heel fijn zijn!" Zegt Emma. "Zullen we een film kijken?" Vraag ik. Iedereen knikt. We kiezen een film uit en gaan hem kijken. Na een tijdje voel ik mijn ogen zwaarder worden en val ik in slaap.

Als ik wakker word kijk ik waar ik tegenaan lig. Het is Milo. Hij slaapt ook. "Goeiemorgen schone slaapster!" Zegt Raoul. Ik zie Milo nu ook wakker worden. Ik glimlach naar Raoul. "Goeiemorgen Milootje." Zeg ik met een glimlach. "Hey Loen! Het gaat al beter zie ik?" Vraagt Milo. Ik knik. Tuurlijk is zoiets lastig, maar het is beter zo. En de gedachte dat ik en Matthy ooit nog wel bij elkaar komen, blijft in mijn achterhoofd zitten. Ik denk dat de gevoelens voor hem, nooit echt weg zullen gaan. Dat voel ik nu al.

"Hebben we nog plannen vandaag?" Vraagt Raoul. "Ja eigenlijk wel." Zegt Robbie terwijl hij zijn hand door zijn haar haalt. Ik zie hem naar Emma kijken, en Emma begint te blozen. Ik krijg gelijk een glimlach op mijn gezicht. "Omg! Wat gaan jullie doen?" Vraag ik enthousiast. "We gaan samen uiteten vanavond." Zegt Emma. "Jullie gaan op date?!" Vraagt Milo enthousiast. Robbie en Emma knikken. "Wat leuk!" Zeg ik blij, en ik geef ze beide een knuffel. "Gaat de rest nog wat doen?" Vraagt Robbie. Ik kijk Milo, Koen en Raoul aan. Ze schudden allemaal hun hoofd. "Zal ik dan vanavond wat koken?" Vraagt Raoul. Ik knik. "Top!" Zegt Raoul.

We hebben nog even gepraat. Robbie en Emma zijn nu samen uiteten gegaan. Ik ben zo blij voor ze! Ik hoop echt dat dat wat word. Dat moet wel! "Eten!" Hoor ik Raoul roepen vanuit de keuken. "Ik haal Mat wel." Zegt Koen. Hij kijkt me even sip aan. Ik glimlach klein, en knik. Matthy is de hele dag niet van zijn kamer afgeweest. Ik hoop dat het wel goed met hem gaat. Ik ga met Milo en Raoul aan tafel zitten. Al snel komen Matthy en Koen er ook bij zitten.

"Waar zijn Robbie en Emma?" Vraagt Matthy. "Op date!" Zeg ik enthousiast. "Echt?!" Vraagt Matthy. We knikken allemaal enthousiast. "Wat leuk!" Zegt Matthy. Tijdens het eten zie ik Matthy af en toe naar me kijken. Ik neem het hem niet kwalijk, want ik betrap mezelf af en toe ook op staren naar hem. Ik denk dat hij het wel fijn vind dat ik hier nu weg ga. Dat zou ik hem ook niet kwalijk nemen.

"Hoe gaat het nu tussen jullie?" Vraagt Raoul. Ik kijk hem aan, hij wijst naar mij en Matthy. Matthy en ik kijken elkaar aan. Het is even stil. "Goed.. Denk ik." Zeg ik. Matthy knikt, en kijkt weer van me weg. "Misschien een beetje vroeg om te vragen." Zegt Matthy. Ik knik zacht en staar weer naar mijn bord. "Ja, sorry." Zegt Raoul. "Maakt niet uit, ik snap het wel." Zegt Matthy. Ik voel een hand op mijn been. Ik kijk op, het is Milo. Hij glimlacht naar me. "Komt wel goed." Fluistert hij zacht. Ik glimlach terug en knik. Dan haalt hij zijn hand weer van mijn been af.

Als we klaar zijn met eten, ruimen Koen en Milo de tafel af. Ik ga in de hoek van de bank zitten, en pak mijn telefoon. Ik heb nog steeds de achtergrond van de meidenavond met de jongens op mijn telefoon. Het ziet er echt schattig uit! Ik zou graag terug willen naar die tijd. Toen was dit nog niet zo ingewikkeld met Matthy. Ik zucht. Niks aan te doen. "Dus gaan we nog wat doen vanavond?" Vraagt Milo, terwijl hij naast me op de bank komt zitten. "Nouja, morgen gaan we veel doen. Dus ik ben niet van plan het heel laat te maken." Zeg ik. "Dat snap ik, hoe laat zullen we hier weg gaan?" Vraagt Koen. "9 uur?" "Is goed!" Zegt Milo. Iedereen stemt in. Ik kijk Matthy aan. "Meubels uitkiezen?" Vraagt hij. Ik knik. "Vind je het oke als ik mee ga? Of liever niet?" Vraagt hij twijfelend. Ik krijg een glimlach op mijn gezicht. "Heel graag zelfs!" Matthy kijkt me opgelucht aan en glimlacht.

"Hoe gaan we dat doen qua slapen?" Vraag ik. "Hoezo?" Vraagt Raoul. "Nou, ik ga ervan uit dat Emma bij Robbie slaapt." "Oja. Klopt." Zegt Raoul. Ik knik. "Is het goed dat ik hier ook blijf slapen? Dan kunnen we morgen met zijn allen gelijk om 9 uur weg?" Vraagt Milo. Iedereen vind het goed. "Dan slaap ik wel op de bank." Zegt Milo. "Nou Loen, je hebt de keus bij mij, Milo of Matthy!" Zegt Koen. Ik knik. "Nouja het spijt me Milo maar een bed klinkt aantrekkelijker dan de bank!" "Dat snap ik." Zegt Milo lachend. "Kom je weer gezellig bij mij?" Vraagt Koen. "Gezellig!" Zeg ik. Ik ben blij dat hij vroeg of ik bij hem wilde. Het had me akward geleken al had ik moeten zeggen dat ik liever nu bij Koen dan bij Matthy wil. Ik kijk Matthy aan. Hij glimlacht begrijpelijk naar me. Ik ben opgelucht. Ik ben echt blij dat we gewoon zo normaal tegen elkaar kunnen doen. Want het had ook goed gekund dat hij me niet eens aan had willen kijken.

Waar ben ik in beland?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu