POV Luna
Ik en Milo hebben onze cake net af. Hij is al in de oven geweest, en we hebben hem al versierd. Nu zijn Raoul en Robbie aan de beurt. Ik zit op de bank en krijg veel mee van wat ze doen. Ik moet best lachen, het klinkt alsof er veel fout gaat. Als zij klaar zijn zijn Matthy en Koen aan de beurt. Ik ga achter de camera staan. "Loen kun je ons please helpen? Ik snap er geen kut van!" Zegt Koen. Ik moet lachen en help ze een beetje. "Oke je kunt het best eerst de boter zacht kloppen in de mixer, en dan de rest er beetje voor beetje bij doen. Dus niet alles in een keer!" Zeg ik. Matthy komt naast me staan en doet zijn arm om me heen. Ik merk dat ik begin te blozen. "Jij red je wel alleen toch?" Vraagt Matthy aan Koen die alles in de mixer doet. Koen kijkt op. "Ja hallo. Zeker niet! Jij gaat hier niet klef lopen doen terwijl ik al het werk doe!" Zegt Koen. Ik en Matthy moeten lachen. Koen pakt bloem en gooit het op ons. Ik draai me hoofd snel weg waardoor ik dicht tegen Matthy sta. Ik kijk Matthy aan en hij lacht naar me. Ik lach terug. Snel draai ik me weer bij hem weg en loop ik het camera beeld uit. De rest van hun gedeelte van de video sta ik achter de camera. Matthy glimlacht vaak naar me. Ik voel weer overal kriebels.
Wanneer Koen en Matthy ook klaar zijn, gaan we kijken wie er heeft gewonnen. Eerst beginnen ik en Milo. "Oke, wij hebben een strooptaart. Want eh ja, Milo." Zeg ik lachend. De rest moet ook lachen. "Hij is echt fk mooi!" Zegt Milo. De jongens knikken. "Het heeft ook echt zo een laag er omheen!" Zegt Koen. "Ja! Dat is botercrème met stroop!" Zeg ik. De jongens moeten lachen en ik ook. Dan zijn Raoul en Robbie. "Wij hebben een worstenbroodje taart!" Zegt Robbie enthousiast. "Gadverdamme." Zegt Matthy terwijl hij een vies gezicht trekt. "Er zitten geen worstenbroodjes in hoor!" Zegt Raoul. We moeten lachen. En nu Koen en Matthy. "Dit is onze ehh, cake." Zegt Matthy. Matthy pakt de cake uit de koelkast en we mieten allemaal hard lachen als we hem zien. Het is een platte cake, met glazuur wat van de zijkant af is gegaan, en heel veel sprinkels. "Echt fk schattig!" Zeg ik. "Niet liegen!" Zegt Matthy lachend. Ik moet ook lachen. We proeven allemaal elkaars cake. "Ja sorry maar Loen en Milo winnen toch echt! Die taart smaakt oprecht naar stroop!" Zegt Matthy. "Yes!" Zeggen Milo en ik blij, en Milo geeft me een knuffel. Daarna sluiten we de video af. "Dus als jullie Luna nog vaker willen zien, laat het dan weten!" Zegt Koen nog op het einde. Dan ruimen we met zijn alle de keuken op.
Het is nu 4 uur. De video duurde echt lang, maar dat is ook niet gek want we moesten allemaal een cake bakken en versieren. "Dit was wel echt fucking leuk!" Zegt Milo. Ik knik instemmend. De rest is ook tevreden over de video. "Ik ga nog even wat opnemen hoor!" Zegt Raoul. "Same!" Zegt Robbie. "Is goed!" Zeg ik, en ze lopen de woonkamer uit. "Gaan jullie nog wat doen vandaag?" Vraag ik aan Koen, Matthy en Milo. "Ik niet." Zegt Milo. "Ik heb niet perse iets te doen of zo." Zegt Matthy. "Ik zat te denken om nog een video op te nemen van gek op jou. Heb je anders zin om mee te doen?" Vraagt Koen en hij glimlacht naar me. "Jaa! Leuk!" "Top!" Zegt Koen.
Ik en Koen lopen naar boven. We gaan aan zijn bureau zitten en hij zet alvast alles klaar. Dan zet hij de camera aan. Hij geeft me een toeter. "Jij moet ook even toeteren!" Zegt hij. Ik kijk hem lachend aan. Hij begint als een gek te blazen op dat ding. Ik kijk hem aan en moet lachen. Ik doe het dan toch ook maar. Koen en ik kijken elkaar aan en schieten in de lach. "Ja wat de fuck Koen. Je geeft me een toeter en zegt 'hier, toeteren.' Wat moet ik daarmee?" Koen en ik moeten hard lachen. "Dit ga ik er sowieso allemaal in laten!" Zegt Koen lachend. "Dames en heren! Welkom bij een nieuwe video op mijn kanaal Koen! K O E N Koen! Vandaag weer een nieuwe gek op jou, en dit keer samen met Loen!" "Hallooo!" Zeg ik enthousiast. We beginnen met de video, en ik cringe hem heel vaak heel erg. Koen lacht me de hele tijd uit. Het is super gezellig en de video werd uiteindelijk heel leuk. Als we klaar zijn met opnemen gaan we weer naar beneden.
Het is inmiddels 5 uur en ik zit op de bank. De rest van de jongens zitten ook al beneden, en Raoul is bijna klaar met koken. Hij heeft kip met groentes gemaakt. Ik kijk op mijn telefoon en word gebeld door een onbekend nummer. Ik sta op en loop naar buiten. 'Ja hallo, spreek ik met Luna?' 'Ehh, ja dat klopt.' 'Ik ben meneer van de kamp. Uw bod op het appartement wat u had geplaatst, is goedgekeurd! U kunt er vanaf volgende week in!' Zegt de man. 'Oh dankuwel!' Zegt ik terwijl ik mijn enthousiasme probeer in te houden. 'Geen probleem! Ik wens u veel plezier verder!' Zegt de man, en ik hang op. Ik sta nog buiten in shock omdat ik me niet kan beseffen dat we het appartement hebben gekregen. "Oh mijn god." Zeg ik zachtjes. Ik loop weer naar binnen. De jongens kijken me raar aan omdat ik met een glimlach van oor tot oor naar binnen kom lopen. "Wat is er?" Vraagt Milo. "Ik heb het appartement!" Zeg ik enthousiast en ik begin te springen. "Jaaa!" Schreeuwen de jongens. Ze rennen naar me toe en geven me een knuffel. "Wat goed Loen!" Zegt Raoul blij. Ik knik enthousiast.
JE LEEST
Waar ben ik in beland?
FanfictionDit boek gaat over Luna. Ze is klaar met het platteland, en wil graag in de stad wonen. Ze woont nog bij haar ouders en heeft geen geld om uit huis te gaan. Ik ga niks spoilen, dus lees vooral het verhaal;)