19💕

431 9 2
                                    

POV Luna

"Zullen wij in de achtertuin gaan zitten?" Vraag ik aan Emma. Ze knikt en we lopen naar de achtertuin. "Het spijt me zo erg van je ouders." Zegt Emma. "Dankje. Het is lastig maar ik kan er niks aan veranderen. Ik denk gewoon aan de leuke herinneringen die ik met ze heb." Zeg ik. Emma knikt en glimlacht naar me. "Maar hoe gaat het met jou?" Vraag ik aan haar. "Nou ik ben single." Zegt ze. Ik schrik en kijk haar verbaasd aan. "Wat?!" Gil ik. "Jep. Hij is vreemdgegaan. Dus ik heb het uitgemaakt." "Omg Em! Wat erg voor je!" Ik geef haar een knuffel. "Het is oke. Het is beter zo." Ik knik. "En jij en Mat?" Vraagt Emma met een glimlach. "Nou. Dat weet ik niet hoor." Emma kijkt me verbaasd aan. Ik leg haar het hele verhaal uit, en Emma luistert aandachtig. "Ja dat is niet zo fijn. Ik zou niet weten wat ik in deze situatie zou doen om eerlijk te zijn." Ik kijk Emma sip aan. Ze weet altijd wat ik in zulke situaties moet doen, maar nu niet. "Het valt duidelijk te zien dat je verliefd op hem bent. Als ik jou was zou ik afwachten wat er tussen hem en Tessa is. En als dat wat word, dan zou ik hem uit je hoofd zetten." Zegt Emma. "Maar wat moet ik nu met hem?" Vraag ik. "Ik denk dat hij zich niet beseft wat hij heeft. Laat het niet toe als hij close met je wilt doen, en slaap zeker nog even niet bij hem! Misschien gaat hij dan zien wat hij mist." Zegt Emma. Ik knik naar haar. Als we klaar zijn met bijpraten lopen we naar binnen.

"Wat is jullie plan voor vandaag? Eet Emma mee? Blijft ze slapen?" Vraagt Raoul. Ik kijk Emma aan we halen onze schouders op. "Kan wel." Zegt Emma. Ik knik. "Is goed! Gezellig!" Zegt Raoul. Ik glimlach naar hem. We gaan op de bank zitten. Alleen Raoul was in de woonkamer. "Waar is iedereen?" Vraag ik aan Raoul. "Oh ja, vergeten te zeggen. Robbie kwam met het top idee vanavond een feest te geven!" Zegt Raoul. "Oeh leuk!" Zegt Emma. Ik knik. "Ja dus Robbie en Milo zijn naar de winkel." "Ik wist niet dat Milo er al was." Zeg ik. "Nee klopt hij kwam net aan en toen wilde Robbie net naar de winkel gaan, dus Milo stelde voor dat hij mee kon." "Oke en Koen en Matthy?" Vraag ik. "Die zijn samen een video aan het opnemen op Koen zijn kamer." "Ah oke." Zeg ik.

Ik, Raoul en Emma praten nog wat, en dan komen Robbie en Milo thuis. "Hey!" Zegt Robbie terwijl hij met twee boodschappen tassen binnen komt lopen. Daarna komt Milo met twee kratten bier aanlopen. "Hallo!" Zegt hij. "Hey!" Zeggen wij terug. "Zozo, goed ingeslagen voor vanavond?" Vraag ik. "Zeker!" Zegt Robbie met een glimlach. "Jullie komen wel toch?" Vraagt Milo. "Tuurlijk!" Zeg ik. Milo glimlacht. "Mooi zo."

-

We zitten aan de eettafel. Raoul heeft pasta gekookt. "Wanneer gaan we eigenlijk naar mijn huis?" Vraag ik. "Wanneer wil je heen?" Vraagt Raoul. "Nouja, ik moet spullen kiezen die ik wil houden enzo, en dat kan best lang duren. Dus hoe eerder ik dat doe, des te sneller kunnen we het huis verkopen." Zeg ik. De jongens en Emma kijken me aan. "Je wilt het huis verkopen?!" Vraagt Emma. "Ehh ja. Ik heb het nooit leuk gevonden daar. Dan kan ik beter ergens anders wonen." Zeg ik. "Je komt wel dicht bij ons in de buurt wonen toch?" Vraagt Koen. Ik glimlach naar hem en knik. "Hallo! En ik dan?" Vraagt Emma. Dan krijg ik het beste idee ooit! "Emma! Omg! Kom bij mij wonen!" Zeg ik enthousiast. Ik zie Emma's enthousiasme in haar ogen. "Jaa!" Gilt ze. De jongens moeten lachen. Ik geef Emma een knuffel. "Gaan we gewoon een appartement doen?" Vraagt Emma. "Ja dat is wel heel leuk!" Zeg ik. Ik kan niet wachten om met Emma te gaan samenwonen. Ik heb nog geen vaste baan, en ben van plan een tussen jaar te nemen. Na alles wat er is gebeurd met mijn ouders, ben ik daar wel aan toe. En nu ik alles geërfd heb van ze, heb ik ook het budget om dat te doen. Want mijn ouders hadden het alles behalve krap.

"Hoe laat gaan we zuipen?" Vraagt Koen. "21 uur ofzo?" Vraagt Milo. De rest knikt. Het is nu 18 uur, dus nog genoeg tijd om me klaar te maken. "Hoe doen we dat met slapen, aangezien Emma hier ook slaapt?" Vraag ik. "Tessa slaapt vanavond bij mij." Zegt Matthy. Ik hoor Milo zuchten, maar Matthy merkt het niet. "Als Koen en ik nou bij elkaar slapen in Koen zijn kamer, dan kunnen jullie twee samen op mijn kamer." Zegt Robbie. Koen, Emma en ik knikken. "Top! Is dat ook geregeld!" Zeg ik. "Maar Tessa komt dus ook?" Vraagt Koen. Iedereen kijkt Matthy aan. "Ja. Ik had gevraagd of ze wilde komen." "Wat?!" Zegt Milo. "Je neemt toch niet weer wat met haar he?" Vraagt Robbie. "Jongens doe even normaal. Ze is hartstikke lief!" Zegt Matthy. Ik negeer het en kijk Emma aan. Ze kijkt sip naar me. Ik glimlach sip naar haar terug. Ik kijk Raoul aan en hij rolt zijn ogen. Ik kan mijn lach niet inhouden en moet lachen. Daardoor moet Raoul ook lachen. "Wat is er nou zo grappig?" Vraagt Robbie. "Nee niks." Zegt Raoul.

Als we klaar zijn met eten help ik Raoul met afruimen. De rest zet alvast alles voor vanavond klaar. Net wanneer alles klaar is komt Tessa binnengelopen. "Matthybeertje!" Roept ze weer. Ik loop snel naar de keuken, ik kan mijn lach niet inhouden. Emma loopt achter me aan. Ik kijk haar aan en we moeten beide lachen. "Wat doen jullie daar?" Vraagt Milo vanuit de woonkamer. "Niks. Gewoon iets grappigs hier!" Zeg ik snel terug. Ik kijk Emma weer aan, en weer schieten we in de lach. "Wij gaan ons klaarmaken!" Zeg ik. En ik trek Emma mee. "Is goed!" Zeggen de jongens. Ik loop naar Matthy zijn kamer, mijn kleren liggen daar nog dus die wilde ik pakken. Ik was van plan om me dan klaar te maken met Emma in Robbie zijn kamer.

Waar ben ik in beland?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu