2💕

562 13 2
                                    

POV Luna

Ik zit nu alleen aan de bar. Er komt aan jongen naast me zitten. Hij heeft bruin haar. "Hey, ik ben Rob. Maar je mag me Robbie noemen." Zegt hij. Ik glimlach naar hem. "Luna. Maar noem me maar Loen." Zeg ik lachend. Hij moet ook lachen. "Ik heb je hier nog niet eerder gezien." Zegt Robbie. "Nee klopt. Ik ben hier met mijn nicht." Hij kijkt om zich heen. "Nee ze is aan het dansen met een jongen." Zeg ik wanneer ik door heb dat hij keek waar Lizzy was. "Ah." Zegt hij. "Doe nog maar een passoa sinas." Zeg ik tegen de barman. "Nee, doe ons maar twee Sambuca shotjes!" Zegt Robbie. Ik kijk hem lachend aan. "Ja wat? We gaan het even gezellig maken!" Zegt hij. We krijgen de shotjes en proosten. We gooien het naar achter. Ik heb er heel veel moeite mee. Robbie moet lachen. "Maar je was hier dus met je nicht? Waar woon je zelf dan?" "Pff." Zeg ik lachend. Hij kijkt me vragend aan. "Ik woon op het platteland, tis hier 2 uur vandaan." Zeg ik zuchtend. "Je vind het dus niet leuk daar?" Ik schud mijn hoofd. Robbie glimlacht. "Heb je zin om te dansen?" "Ja sure!" Ik glimlach naar hem en hij pakt mijn hand vast. Hij trekt me mee naar de dansvloer.

Na een tijdje komen er 4 jongens naar ons toe gelopen. "Zozo, Robbie heeft een chickie?" Zegt een blonde lange jongen terwijl hij naar me glimlacht. "Oh. Loen, dit zijn Milo, Matthy, Raoul en Koen. En jongens, dit is Luna." Ik glimlach naar de jongens. "Noem me maar Loen." Zeg ik. Raoul zegt wat tegen me maar ik versta er niks van. "Zullen we anders even naar buiten, dan kan ik jullie misschien wel verstaan." Zeg ik tegen ze. Ze knikken en we lopen naar buiten. Daar staan ook tafels en stoelen, dus we gaan zitten. "Dus wat brengt jou hier?" Vraagt Raoul. "Ik ben hier met mijn nicht. Maar ik woon zelf op het platteland." "Oh leuk!" Zegt Milo. Ik kijk hem aan met een afwijzende blik. "Oh, niet leuk?" Vraagt hij. "Nee, het is echt een heel klein dorp. Je kent iedereen en als je daar uitgaat kom je altijd mensen tegen die je kent." "Ja dat lijkt me niks." Zegt Milo. Ik knik. "Maar hier vind je het wel leuk?" Vraagt Matthy. Ik kijk hem aan. Hij is echt heel erg knap. "Ehh, ja." Zeg ik wanneer ik me besef dat ik loop te staren. Hij moet lachen. Shit, hij had dus door dat ik staarde.

We praten en drinken nog wat, en het is super gezellig. Ik kijk op mijn telefoon, het is al 2 uur. "Ik moet er zo denk ik wel vandoor." Zeg ik. De jongens knikken. "Het was super gezellig!" Zegt Koen. Ik knik. Ze geven me een voor een een knuffel. "Ik zie je nog wel Loen." Zegt Matthy wanneer hij me een knuffel geeft. Ik merk dat ik begin te blozen. Ik kijk hem aan en knik.

Ik loop naar binnen en vind Lizzy. Samen lopen we naar huis. Ik ben goed bezopen en Lizzy ook. Ik vertel haar over de jongens die ik had ontmoet. "Zat er nog een leuke bij?" Vraagt ze. "Ze waren allemaal wel leuk! Maar er was eentje waarbij ik bijna vlinders kreeg gewoon!" "Oeh welke?!" Vraagt Lizzy. Ze hangt helemaal aan mijn lip. "Matthy." Ze word helemaal enthousiast. "Hij fluisterde ook 'ik zie je nog wel Loen' in mijn oor toen hij me een knuffel gaf." "OMG!" Schreeuwt Lizzy. "Lizzy stil, er lopen hier nog meer mensen." We moeten lachen en komen aan bij Lizzy haar appartement. "Slaap ze!" Zegt ze. "Jij ook!" Zeg ik, en ik loop de logeerkamer in. Ik kleed me om, en haal mijn make-up eraf. Ik ga in bed liggen en val meteen in slaap.

-

Ik word wakker. Ik stap uit bed en kleed me om. Ik doe weer mijn joggingbroek aan en een croptop. Ik loop de woonkamer in. Het is nu 10 uur, en Lizzy slaapt nog. Ik maak een ontbijtje en eet het op, op Lizzy haar balkon. Ik ga Emma maar even bellen, ik moet haar bijpraten over gister. "Hey Em!" "Hey Loen! Wat is dr?" "Ik ben gister dus uit geweest jaa." "Jaa?" "En ik kwam daar een hele leuke jongen tegen. En toen gingen we gewoon wat praten en toen dansen. En toen kwamen zijn vrienden er ook bij. We gingen even naar buiten zodat we rustig konden praten, en een van die vrienden was zo knap! Echt niet normaal!" "Omg! Wat leuk! Heb je zijn nummer?" "Nee dat niet, jammer genoeg." Zeg ik. Ik en Emma praten nog wat bij, en daarna moet Emma ophangen. Ze gaat naar haar vriend toe.

Lizzy komt het balkon opgelopen. "Goeiemorgen!" Zeg ik. "Goeiemorgen." Zegt Lizzy met een slaapstem. "Kater?" "Zeker." Zegt Lizzy. Mijn kater valt heel erg mee, ik heb meestal niet zo een last van katers. We zitten op het balkon een beetje te kletsen over gister. "En wat gaan we vandaag doen?" Vraagt Lizzy. "Uit?" Vraag ik met een glimlach. "Jaa!" "Maar ik wil dan wel even naar de winkel om nog een outfit te halen. Want ik had alleen dat jurkje mee." "Is goed!" Zegt Lizzy. "Zullen we dan zo gaan?" Vraag ik. Lizzy knikt.

-

We lopen in de stad. "Oeh die is leuk!" Zegt Lizzy, en ze wijst naar een jurkje die ze in een winkel ziet hangen. We lopen naar binnen. "Die MOET je passen!" Zegt Lizzy. Het is een lichtblauw jurkje met ruches. Ik pak het jurkje en kleed me om in een pashokje. Als ik hem aan heb kijk ik in de spiegel. Het staat echt leuk! Ik stap het pashokje uit. "Jaa Loen! Die moet je halen!" Zegt ze enthousiast. Ik glimlach naar haar, en kleed me weer om in het pashokje. We lopen naar de kassa, en ik reken het jurkje af. We lopen nog even door de stad.

Waar ben ik in beland?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu