22💕

420 9 0
                                    

POV Luna

Ik word wakker. Ik kijk naast me, Emma slaapt nog. Ik stap voorzichtig uit bed en trek een korte joggingbroek aan, en een croptop. Ik was mijn gezicht en tanden, en doe een messy knot in en loop naar beneden. "Goeiemorgen." Zeg ik half slapend als ik beneden kom. Milo ligt op de bank, volgens mij is hij net wakker. "Goeiemorgen." Zegt ook hij half slapend. Ik ga naast hem zitten. "Goed geslapen?" Vraag ik. "Ik ben nog bezig." Zegt Milo, en hij legt zijn kussen op mijn benen en gaat liggen. Ik moet lachen. "Ssst! Ik wil slapen." Zegt Milo. "Oh sorry, ik ben al stil." Zeg ik nog lachend. Ik pak mijn telefoon. Het is pas 8 uur. Hoezo ben ik nu al wakker? Voor mijn gevoel was het al veel later. Maar goed, Milo slaapt nu alweer volgens mij dus ik blijf wel gewoon hier zitten.

Ik scroll nog wat door insta heen, en dan komt er iemand de woonkamer ingelopen. Raoul. "Goeiemorgen!" Zegt hij enthousiast. Hij kijkt mij en Milo aan en ik zie dat hij zijn lach in moet houden. Ik probeer mijn lach ook in te houden. "Goeiemorgen." Zeg ik. "Schattig hoor!" Zegt Raoul. "Zeker!" Zeg ik lachend. Ik weet dat dit van Milo gewoon vriendschappelijk is, en dat weet de rest ook. Anders had Raoul heel anders gereageerd. Dan had hij waarschijnlijk gevraagd of ik hem leuk vond of zoiets. Raoul maakt koffie, en geeft mij een glas water. Hij weet inmiddels dus dat ik geen koffie drink. Wel lief dat de jongens dat soort dingen onthouden.

Raoul komt naast me op de bank zitten. "Zullen we vanmiddag anders naar je ouders huis gaan?" Vraagt Raoul. Ik knik. Ik app Lizzy straks wel dat we heen gaan. Ik vind het wel heel lief dat de jongens meegaan. Dan komt Matthy de woonkamer ingelopen. Wanneer hij Milo bij me ziet liggen blijft hij stil staan en staart hij ons even aan. Dan loopt hij zonder wat te zeggen naar de keuken. "Ook goeiemorgen." Zegt Raoul. "Goeiemorgen." Zegt Matthy, en hij loopt met een kop koffie weer naar zijn slaapkamer. "Nou dat ging goed." Zegt Raoul sarcastisch. "Hij is degene die voor iemand anders koos, en daarnaast zijn Milo en ik gewoon vrienden." Zeg ik. "Daar heb je wel gelijk in." Ik kijk weg. Het doet gewoon pijn om Matthy te zien. "Je vind hem nog steeds leuk of niet?" Vraagt Raoul. Ik kijk hem aan en glimlach sip. Raoul zucht. "Ja dat is lastig." Zegt hij. "Klopt." Zeg ik zuchtend. "Hij gaat nog wel zien wat hij misloopt." Zegt hij met een glimlach. "Emma zei dat ook al." "Nou Emma heeft gelijk." Zegt hij. Ik moet lachen. Ergens hoop ik dat ze gelijk hebben, maar ergens ook niet. Wil ik wel een relatie met iemand die me zo makkelijk heeft ingeruild voor een ander?

Milo word wakker. "Hey Milo! Schone slaper!" Zegt Raoul lachend. Milo kijkt op en glimlacht naar me. "Goeiemorgen." Zeg ik lachend. "Goeiemorgen kleintje!" Zegt Milo terug. "Ik moet zeggen, je ligt best lekker." Zegt hij. Raoul en ik moeten lachen. "Anders slapen jullie voortaan samen?" Zegt Raoul. "Geen problemen mee." Zegt Milo, en we moeten alle drie lachen.

Het is nu 13 uur. Iedereen is inmiddels wakker, en Tessa is al naar huis. "Hey ik had dus aan Luna gevraagd of we vandaag niet naar haar ouders huis kunnen? Ik dacht dan boeken we een hotel en dan blijven we daar gewoon zo lang als nodig is." Zegt Raoul. De rest stemt in. "Ik ga ook mee!" Zegt Emma enthousiast. Ik glimlach naar haar. "Zullen we dan zo maar gaan?" Vraagt Koen. "Ja is goed!" Zegt Milo.

Ik loop naar de gang om mijn schoenen aan te doen. "Wat was dat net met jou en Milo?" Vraagt Matthy die ineens naast me staat. "Hoezo?" "Nou jullie lagen wel erg knus samen." "Wat maakt jou dat nou uit? En ik en Milo zijn gewoon vrienden hoor, dus daar zit niks geks achter." Zeg ik semi-geïrriteerd. "Het was gewoon een vraag hoor." "Ja maar luister Matthyas. Jij hebt mij compleet aan de kant gezet voor Tessa, en begrijp me niet verkeerd want ik gun je echt het beste. Maar het voelt alsof je totaal niet om me gaf, want het koste je geen moeite om me gewoon opzij te zetten." Zeg ik. Matthy kijkt me geschrokken aan. Ik pak mijn jas en loop naar de woonkamer. Iedereen kijkt geschrokken. Top. Ze hebben alles gehoord. "Zullen we gaan?" Vraag ik. De jongens knikken.

Ik zit met Milo, Robbie en Emma in de auto. Robbie en Emma zitten samen voorin, en ik zit met Milo achterin. Ik ben met Milo aan het meezingen met de muziek. Ik zie Robbie en Emma samen praten. Ik ben benieuwd of dat iets word, want het ziet er wel heel schattig uit hoe ze naar elkaar lachen. Milo tikt me aan en glimlacht, hij wijst naar Emma en Robbie. "Ik dacht precies hetzelfde." Zeg ik zachtjes tegen Milo. We moeten beide lachen. "Wat is er zo grappig?" Vraagt Robbie. "Oh nee niks hoor." Zegt Milo, en we moeten weer lachen.

"Wat was dat net met jou en Mat?" Vraagt Robbie. Hij zet de muziek zachter. "Oh dat. Milo lag met zijn hoofd op mijn benen te slapen vanmorgen, en Matthyas zag dat. En dat vond hij dus niet zo leuk. Maar ik maakte hem even duidelijk dat hij degene was die mij heeft vervangen, en niet andersom." "U go girl!" Zegt Emma. Ik moet lachen. "Maar jij en Milo dus?" Vraagt Robbie. "Robbie doe normaal. Jij sliep toch ook met haar in een bed? Daar zit niks achter." Zegt Milo. "En het feit dat Loen nog steeds gevoelens heeft voor Matthy." Zegt Emma. Ik merk dat ik rood word. "Echt?" Vraagt Milo. Ik kijk hem aan en knik. "Ach Loen toch." Zegt hij en hij geeft me een knuffel. "Mat is echt een lul. En blind. Hij kiest Tessa boven jou? Daar gaat hij echt spijt van krijgen!" Zegt Robbie. "Jullie zeggen dat echt allemaal he!" Zeg ik lachend. "Jamaar het is zo!" Zegt Milo. We moeten allemaal lachen. Emma kijkt me aan en knikt.

Waar ben ik in beland?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu