POV Luna
"Hey Loen!" Hoor ik iemand achter me roepen. Ik draai me om. "Hey Robbie en Koen!" Roep ik terug. Ze rennen naar me toe en geven me een knuffel. "Wat doe jij hier?" Vraagt Koen aan me. "Een jurkje halen! We gaan vanavond weer uit!" "Oeh leuk!" Zegt Robbie. "Oja, Robbie Koen, dit is Lizzy mijn nicht. En Lizzy, dit zijn Robbie en Koen." Zeg ik. Ze geven elkaar een hand. "Dus je was gister met hun?" Vraagt Lizzy aan me. Ik knik. "Maar waar ga je vanavond uit dan?" Vraagt Robbie. "Geen idee." Zeg ik lachend. "Ga met ons mee! Wij gaan straks naar een feest van een vriend van ons!" Zegt Koen. "Leuk!" Zeg ik. Ik kijk Lizzy aan en ze knikt. "Wat doen jullie hier eigenlijk?" Vraag ik aan Robbie en Koen. "We wilden even gaan lunchen. Zin om mee te gaan?" Vraagt Robbie. Ik knik.
We lopen naar een terrasje en bestellen wat te eten en drinken. "Zullen wij jullie vanavond ophalen?" Vraagt koen. "Ja is goed!" Zeg ik. "Het enige probleem is dat we geen vervoer terug kunnen geven. Wij wonen namelijk om de hoek van waar het feest is, dus wij lopen gewoon terug naar huis. Maar als je wilt kunnen jullie bij ons slapen." Zegt Robbie. Ik kijk Lizzy aan. Ze twijfelt. "Anders ga ik met de fiets. Dan kun je bij me achterop, of je blijft bij hun slapen." Zegt Lizzy. Ik glimlach naar haar en knik. "Dat is ook goed. Dan halen we jullie rond 19 uur op. Dan kan de fiets wel in de auto." Zegt Koen. "Thanks." Zeg ik. "Geen probleem." Zegt Koen met een glimlach. We eten ons eten op, en kletsen nog wat. "Nou wij gaan er weer vandoor want het is al 14 uur, en we moeten nog naar wat winkels!" Zeg ik. "Is goed! Wacht hier heb je mijn nummer, dat is handig voor vanavond." Zegt Robbie. "Thanks! Tot vanavond!" "Tot vanavond!" Zegt Robbie. Ik geef ze een knuffel en loop met Lizzy naar wat winkels.
We lopen nu in een schoenenwinkel. Ik kom zwarte hakken tegen, met een draadje wat je om je enkel wikkelt. "Deze zijn echt mooi!" Zeg ik tegen Lizzy terwijl ik haar de schoenen laat zien. "Jaa! Ga ze passen!" Zegt Lizzy. Ik pas de schoenen en kijk in de spiegel. Ze staan echt heel mooi. "Ik ga ze halen." Zeg ik tegen Lizzy. Ze glimlacht naar me. Ik reken de schoenen af en loop met Lizzy richting haar appartement. Lizzy had ook nog hakken gehaald, maar was geen leuke kleding tegengekomen. "Zullen we vanavond pizza bestellen?" Vraagt Lizzy aan me. "Ja is goed!" Zeg ik terug. Ik krijg een appje van mijn moeder.
Mama💘
Mama💘:
Hey
Wanneer kom je weer naar huis?U:
Hey
Geen idee. Ik heb het hier nog heel gezellig met Lizzy. Kan ik nog een paar dagen blijven?Mama💘:
Tuurlijk!
Veel plezier!U:
💕Ik heb echt geluk dat ik vakantie heb. Anders had dit echt niet gemogen.
-
Lizzy en ik zitten op de bank pizza te eten. Ik heb echt zin in vanavond! Het is nu half 18, dus over anderhalf uur staan Koen en Robbie voor de deur. "Ik ga me klaarmaken." Zeg ik als ik mijn pizza op heb. "Is goed!" Zegt Lizzy. Ik loop de logeerkamer in en pak het jurkje wat ik heb gekocht. Ik trek hem aan en kijk in de spiegel, het is echt een schattig jurkje. Ik doe mijn make-up en mijn haar. Ik ben niet zo van de make-up dus ik houd het basic. Ik pak mijn nieuwe hakken uit de doos, en trek ze aan. Perfect.
Ik kijk op de klok. Kwart voor 7. Lizzy komt haar kamer uitgelopen. "Weet je al wat je plan is voor vanavond?" Vraagt ze. "Hoe bedoel je?" "Of je daar blijft slapen?" "Ik denk het wel." Zeg ik en ik kijk haar met een glimlach aan. "Geen dingen doen die ik niet zou doen." "Dan kan ik heel veel doen." Zeg ik lachend. Lizzy moet ook lachen. "Je moet me wel alles vertellen als je terug komt!" "Komt goed!" Zeg ik tegen Lizzy.
Ik word gebeld door Robbie. 'Hey, wij zijn er!' Zegt Robbie. 'Oke we komen er aan!' Ze ik. "Liz! Kom ze zijn er!" Roep ik naar haar. Ze staat nog in de badkamer. "Ik kom!" Roept ze. We lopen samen naar buiten. Ze pakt haar fiets. "Hey lieverds!" Zeg ik en ik geef ze een knuffel. "Zozo, lieverds?" Zegt Robbie. Ik moet lachen. "Ja!" Zeg ik. We leggen Lizzy haar fiets in de auto en stappen in de auto.
"We zijn nu bij ons huis, want dan kan ik mijn auto hier gewoon neerzetten, en dan lopen we naar Frank zijn huis." Zegt Koen. "Sure! Dus Frank is die vriend die het feest geeft?" Vraag ik. "Ja klopt." Zegt Robbie. Ik knik. Lizzy neemt haar fiets aan de hand mee, en we lopen naar het huis van Frank.
We komen aan bij een groot vrijstaand huis, en zien er allemaal gekleurde lichten schijnen. "Het is hier of niet?" Vraag ik lachend. Robbie knikt en lacht naar me. We lopen naar binnen. Als we de deur door lopen, komt er gelijk een jongen aanlopen die Koen en Robbie een knuffel geeft. "Hey boys. Wie hebben jullie meegenomen?" Vraagt hij. "Dit zijn Luna en haar nicht Lizzy. We hebben Luna gister ontmoet weet je nog." Zegt Robbie. Ik glimlach naar hem. "Hey Luna! Ik ben frank." Zegt hij terwijl hij me een knuffel geeft. Hij geeft Lizzy ook een knuffel. "Leuk kennis te maken." Zeg ik. "Daar is de bar, daar kun je zoveel drank halen als je wil. En dan kun je binnen zitten of ook nog naar buiten gaan." Zegt Frank. "Dankje." Zeg ik, en ik glimlach naar hem. Hij glimlacht terug.
Lizzy komt naast me staan en begint in mijn oor te fluisteren. "Hey loen. Kijk die jongen daar in die hoek! Hij is echt knap." Ik moet zachtjes lachen. "Ga dr voor!" Zeg ik, en ze loopt naar de jongen toe. "Wat gaat ze doen?" Vraagt Koen. "Ze zag een knappe jongen." Robbie moet lachen. "Ik had hetzelfde gedaan." "Zullen we maar wat gaan drinken?" Vraag ik. "Goed plan!" Zegt Koen. We lopen naar de bar, maar onderweg komen we Raoul, Milo en Matthy tegen. "Hey boys!" Zegt Raoul. Ze geven elkaar een knuffel. "Hey Loen!" Zegt Milo enthousiast. Matthy en Raoul zien me nu ook, en er verschijnt meteen een glimlach op hun gezicht. Ze geven me een knuffel. "Ik zei toch dat ik je wel weer zou zien!" Zegt Matthy terwijl hij me een knuffel geeft. Ik glimlach naar hem en knik.
JE LEEST
Waar ben ik in beland?
FanfictionDit boek gaat over Luna. Ze is klaar met het platteland, en wil graag in de stad wonen. Ze woont nog bij haar ouders en heeft geen geld om uit huis te gaan. Ik ga niks spoilen, dus lees vooral het verhaal;)