25💕

415 8 0
                                    

POV Luna

We zijn nu weer bij cdh. Het was de hele rit naar huis stil. De verhuiswagen reed achter ons aan. Raoul had iemand ingehuurd die het voor ons zou rijden omdat wij geen vrachtwagen rijbewijs hebben. Iedereen helpt met uitladen, behalve Matthy. Hij is al naar binnen gegaan. "Hoezo helpt Matthy niet mee?" Vraagt Milo. "Omdat Loen en Mat ruzie hadden in de auto." Zegt Koen. Robbie, Emma en Milo kijken me met grote ogen aan. "Wat?!" Vraagt Robbie. "Van Raoul moesten we het uitpraten. En toen vertelde Roel dat ik verliefd was op Matthyas, en dat Matthyas verliefd was op mij. Toen kregen we een discussie en vertelde ik hem dat ik nog steeds verliefd was op hem." Het is even stil. Iedereen kijkt me met grote ogen aan. Emma loopt naar me toe en trekt haar in mijn armen. "Matthy maakt echt een domme fout kan ik je vertellen." Zegt Emma. Ik kijk haar aan en glimlach sip.

We zitten in de woonkamer. Matthy zit op zijn kamer. "Maar dus. Milo en Luna, word dat wat?" Vraagt Robbie ineens. Ik kijk Milo aan en we moeten lachen. "We weten dat we close zijn. Maar het is gewoon vriendschappelijk hoor." Zeg ik. "Nee oke." Zegt Robbie. "Hij zei wel dat ik hem moest pijpen." "Hey hallo! Dat was een grapje!" Zegt Milo. Iedereen moet lachen. "Jaja." Zegt Raoul. "Nee weet ik. Maar toch is het grappig." Zeg ik tegen Milo. Milo moet ook lachen. "Maar Loen, jij en Mat dan?" Vraagt Koen. "Hij heeft wat met die Tessa, en dat was zijn keuze. Daar kan ik moeilijk wat aan veranderen." Zeg ik. "Ja maar praat het op zijn minst uit. Matthy zit fout, dat weten we allemaal. Maar het moet wel uitgepraat worden." Zegt Raoul. Ik knik. Ik sta op en loop naar Matthy zijn kamer.

Ik klopt op zijn deur. "Binnen." Hoor ik hem zeggen. Ik loop naar binnen. Hij zit achter zijn computer. "Kunnen we praten?" Vraag ik. "Graag." Zegt hij met  een kleine glimlach. Ik ga op zijn bed zitten en hij komt naast me zitten. Het is even stil. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. "Ben je echt nog verliefd op me?" Vraagt hij. Ik zucht. "Jammer genoeg wel." Zeg ik zacht. Matthy kijkt me sip aan en knikt. "Begrijp me niet verkeerd, ik gun je het allerbeste, maar ik trek het niet om jou met Tessa te zien." "Dat begrijp ik." Zegt Matthy. "Ik vraag me gewoon af hoe je me zo snel opzij hebt kunnen zetten voor Tessa." "Heb ik niet. Toen je naar me toe kwam over dat ik met Tessa appte, dacht ik echt dat je klaar met me was. Dus ik dacht weetje waarom kijk ik niet gewoon of Tessa en ik wat kunnen worden." "En dat gaat goed tot nu toe." Zeg ik zuchtend. "Loen, begrijp me niet verkeerd. Ik hou heel veel van je." Ik kijk hem vragend aan. "Ben je nog steeds verliefd op me?" Vraag ik. Hij kijkt van me weg en zucht. "Ik weet het niet. Ik weet niet wat ik voor jou of voor Tessa voel." "Matthyas, nogmaals. Ik gun je het beste, maar dit maakt me echt kapot vanbinnen. Niet wetende of de persoon waar ik gevoelens voor heb, hetzelfde voelt voor mij. En je hebt nu ook Tessa." Zeg ik zacht. "Sorry." Zegt hij zacht. "Het maakt niet uit. Maar ik moet wel over mijn gevoelens heenkomen. Want ik trek het niet meer. Dus als ik afstandelijk doe, dan weet je waarom." "Nee Loen, asjeblieft niet." Zegt Matthy verdrietig. "Matthyas. Ik kan dit niet meer aan oke. Ik trek het niet meer." Zeg ik, en er rolt een traan over mijn wang. Matthy kijkt me aan en ik zie ook een traan over zijn wang rollen. "Maar Loen. Ik wil je niet kwijt." "Matthyas, ik jou ook niet. Maar ik moet nu even voor mezelf kiezen. Je raakt me niet kwijt, het word gewoon wat minder close." Zeg ik. Matthy kijkt me verdrietig aan en knikt. Ik sta op en loop zijn kamer weer uit.

Ik loop naar de woonkamer en veeg mijn tranen weg. De jongens en Emma kijken me aan. Emma staat meteen op. "Ach meis toch." Zegt ze en ze geeft me een knuffel. We gaan op de bank zitten. "Wat is er gebeurd?" Vraagt Emma. "Matthyas weet niet wat hij voor me voelt, en ik heb gezegd dat ik afstand ga nemen van hem omdat ik het niet meer trek om hem met Tessa te zien. Hij zat in tranen naast me." Zeg ik zacht. "Hij is verliefd." Zegt Raoul zuchtend. Ik kijk hem vragen aan. "Matthy is verliefd op je. Hij heeft het zelf alleen niet door." Zegt Raoul. Ik kijk naar de grond en knik. Ik weet nu al dat het me niet gaat lukken hem uit mijn hoofd te zetten.

Ik zit met Emma aan de eettafel. De jongens zitten op hun kamers. Emma en ik zijn aan het kijken naar appartementjes. "Dus waar willen we ongeveer?" Vraagt Emma. "Het lijkt mij wel leuk om dicht bij de jongens te gaan wonen." "Ja mij ook!" Zegt Emma. We zoeken appartementen uit hier in de buurt. "Wow deze is echt mooi! 2 slaapkamers, 2 kantoortjes, een inloop keuken en woonkamer. En een grote badkamer! En alles is net vernieuwd!" Zegt Emma. Ik kijk met grote ogen mee. "Deze is echt zo mooi!" Zeg ik. Het is echt een modern appartement, en het is super dichtbij de jongens! "Zullen we gewoon een bod plaatsen?" Vraagt Emma. Ik kijk haar met een grote glimlach aan. We plaatsen een bod. We springen beide op en beginnen te gillen van enthousiasme.

"Wat is er aan de hand?!" Vraagt Robbie die de kamer in rent. Al snel komen de andere jongens ook aangerend. "Emma en ik hebben een bod geplaatst op een appartement!" Gil ik. Raoul pakt de laptop en de jongens kijken naar het appartement. "Dat is echt vet!" Zegt Raoul. "En super dichtbij!" Zegt Koen. Ze geven ons allemaal een knuffel. Nu nog wachten op een reactie.

Waar ben ik in beland?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu