POV Luna
We staan bij het zwembad. Ik heb mijn handdoek nog om me heen. Iedereen rent het zwembad in. "Loen kom ook!" Roept Emma. Ik kijk Raoul aan en hij knikt. Ik doe de handdoek van me af en loop rustig het water in. Iedereen kijkt me geschrokken aan. "Ik wil het er niet over hebben." Zeg ik. Iedereen knikt sip naar me. Milo komt naar me toe en geeft me een knuffel. De rest komt ook naar me toe en geven me een knuffel. Dan staat Matthy voor me. "Loen. Ik-." Ik laat hem zijn zin niet afmaken en loop van hem weg. Het is nog erg ondiep hier, dus hier kun je nog lopen. Ik draai me om naar Matthy. Hij kijkt me verdrietig aan. Maar ik heb echt even geen behoefte aan hem. Na een tijdje zie ik Robbie en Emma heel close samen doen. Ik wist het! "Kijk Milo!" Zeg ik en ik wijs naar Robbie en Emma. "Jaa!" Zegt Milo. De rest kijkt ook. "Zijn hun wat?" Vraagt Koen. "Nog niet." Zeg ik met een glimlach. "Wat leuk!" Zegt Matthy.
Na het zwemmen gaan we naar onze kamers. "Dus Robbie en Emma slapen samen vannacht?" Vraag ik terwijl we naar onze kamers lopen. Ik zie Emma blozen. "Ze hebben geen keus! En ik denk dat ze dat zelf ook wel graag willen." Zegt Milo. We moeten lachen. Robbie geeft Emma een kus op haar wang. "Ahww!" Zeg ik. De jongens moeten lachen om mijn reactie. "Dus waar moet ik slapen?" Vraag ik. "Bij Milo of Matthy." Zegt Raoul. "Milo." Zeg ik zonder Matthy aan te kijken. "Gezellig!" Zegt Milo.
Ik heb mijn spullen in Milo zijn hotelkamer gelegd. Ik loop naar de badkamer en kleed me om. Ik heb een fluffy pyjama aan met een kort broekje en een croptop. Ik doe mijn haar in een messy knot en loop de hotelkamer weer in. "Schattig hoor!" Zegt Milo. "Thanks!" Zeg ik lachend. Ik ga naast hem in bed liggen. "Maar wat is dat?" Vraagt Milo, en hij wijst naar mijn arm. Ik zucht. "Toen Tessa langs kwam voor het eerst." Zeg ik. Milo kijkt me sip aan en trekt me in zijn armen. Ik leg mijn hoofd op zijn borst en knuffel hem terug. "Dankje Milo." "Geen probleem kleintje. Ik ben er voor je." Zegt hij. Ik voel mijn ogen zwaarder worden, en val kort daarna in slaap.
Ik word wakker. Ik lig nog in Milo zijn armen. "Goeiemorgen." Zegt hij. Oh hij is al wakker dus. "Goeiemorgen." Zeg ik terug. "Lekker geslapen?" "Zeker, jij?" Vraag ik. "Met jou altijd." Zegt hij. "Niet zo slijmen sukkel!" Zeg ik. Milo moet lachen. Ik blijf nog even tegen hem aan liggen. Het voelt vertrouwd. "Nou je bent nog net niet mijn vriendin!" Zegt Milo. "Milo doe even normaal. Je ligt gewoon lekker." Zeg ik. "Weet ik toch ook wel! Jij ligt ook wel lekker." Zegt hij lachend. Ik glimlach naar hem. "Beetje close zijn als vrienden moet kunnen." Zeg ik. "Mee eens! Dus pijp me!" Zegt Milo. Ik kijk Milo boos aan. "Grapje grapje." Zegt hij snel. "Haal het niet in je hoofd!" Zeg ik. "Nee nee je bent gewoon mijn beste vriendin, meer niet!" Zegt hij lachend. Ik moet ook lachen.
We zitten in het restaurant te ontbijten met zijn allen. "Dus wat is het plan voor vandaag?" Vraagt Emma. "Nou ik ben nu klaar bij het huis, en dat heb ik Lizzy ook al geappt. Dus zij weet er vanaf. Duss nu hebben we niks op de planning. Misschien moeten wij even gaan kijken voor een appartement!" Zeg ik tegen Emma. "Jaa goed idee!" Zegt Emma. "Nee blijf nog even bij ons wonen!" Zegt Robbie. "Ja het was net zo gezellig!" Zegt Raoul. Ik en Emma moeten lachen. "Zo snel ga ik nou ook weer niet weg hoor! Ik blijf nog wel even. Maar alvast naar iets opzoek kan geen kwaad." Zeg ik. "Mooi!" Zegt Milo. Matthy zegt niks. Maar ik negeer het.
-
We zijn inmiddels alweer onderweg naar huis. We hadden in het hotel toch weinig te doen. Ik zit nu bij Koen, Raoul en Matthy in de auto. Dat wilde Raoul graag, maar hij vertelde me niet waarom. "Dus uitpraten jullie!" Zegt Raoul ineens. Ik zit achterin met Matthy en ik kijk hem aan. "Wat?" Vraagt Matthy. "Als jullie niks zeggen dan ga ik het woord doen hoor!" Zegt Raoul. Het blijft stil. Ik kijk Matthy aan en wacht op een reactie van hem maar hij zegt niks. "Nou jullie keuze. Ik ga open kaart spelen. Matthy jij was verliefd op Luna, dat had je ons verteld. En Luna jij was verliefd op Matthy, ook dat heb je ons verteld. Nu heeft Matthy weer bijna wat met Tessa en is jullie band helemaal weg. Dus praat het uit." Ik voel dat ik moet blozen en kijk Matthy aan, ik zie hem ook blozen. "Je was verliefd op me?" Vraag ik aan hem. Hij knikt voorzichtig. "Hoe kun je verliefd zijn op twee mensen?" Vraag ik lichtelijk geïrriteerd. "Hoezo moet het gelijk daar weer over gaan?" Vraagt Matthy. "Omdat dat de hele reden is van deze ruzie!" "Nee niet waar!" "Oh echt wel!" Zeg ik. "Maar jij was verliefd op me!" Zegt hij. "Ja en? Jij ging er vandoor met een ander!" "Luna hou daar eens over op. Kunnen we dat niet achter ons laten?" Zegt Matthy. Ik zie dat Koen ons vol spanning aankijken. "Nee ik kan het niet achter me laten!" "Hoezo niet?!" "Omdat ik nog steeds verliefd op je ben!" Zeg ik. Ik kijk boos uit het raam en doe mijn armen over elkaar. Het kwam er in een keer uit. Ik zie Koen me met grote ogen aankijken. "J-je bent nog s-steeds verliefd?" Vraagt Matthy zachtjes. Ik zucht. "Ik wil het er niet over hebben. Veel plezier met Tessa." Zeg ik. "Maar Loen-." "Nee niks. Geen woord!" Zeg ik. Het is muisstil in de auto. Niemand zegt nog wat.
JE LEEST
Waar ben ik in beland?
FanfictionDit boek gaat over Luna. Ze is klaar met het platteland, en wil graag in de stad wonen. Ze woont nog bij haar ouders en heeft geen geld om uit huis te gaan. Ik ga niks spoilen, dus lees vooral het verhaal;)