POV Koen
Luna is net naar mijn kamer gegaan. Matthy is echt een lul dat hij zo doet. Luna verdient dat niet! Ik snap dat Matthy soms jaloers is, maar dit gaat wel erg ver. Dan loopt Matthy de woonkamer in, gelijk door naar de keuken. "Yo Mat!" Zegt Milo. Matthy reageert niet. "Hallo?" Vraagt Raoul. Matthy kijkt ons kort aan. Zijn ogen zijn rood van het huilen. "Mat kom even hier zitten." Zegt Raoul. Matthy blijft even stilstaan. Ik zie dat hij twijfelt. "Kom." Zegt Raoul weer. Matthy zucht en komt naast Raoul op de bank zitten. "Wat is er nou?" Vraagt Raoul. "Dat Milo en Luna zo tering klef doen de hele tijd." "Mat doe normaal! Ik en Loen zijn gewoon vrienden." Zegt Milo. Ik zie Matthy weer boos worden. "Zo gedragen jullie je dus echt niet!" "Mat vertrouw je Luna niet?" Vraag ik. Matthy kijkt me vragend aan. "Tuurlijk wel." "Vertrouw je Milo?" Vraag ik weer. "Ja." Zegt hij zacht. "Wat is dan het probleem?" "Gewoon. Het is net alsof ze een relatie hebben. Gedraag je een beetje ofzo! Als je haar leuk vind moet je het gewoon zeggen he, want het valt makkelijk te zien!" Zegt Matthy boos tegen Milo. Ik zie Milo nu ook gefrustreerd worden. "Ho ho ho, even rustig nu." Zegt Raoul. "Mat je kunt dit Luna niet aandoen." Zegt Robbie zacht. Matthy kijkt Robbie vragend aan. "Elke keer als ze contact heeft met een jongen op welke manier dan ook, doe je super jaloers!" Zegt Robbie. "Dat is niet waar! Weetje, ik ben er klaar mee! Veel plezier vanavond!" Zegt Matthy, en hij loopt boos naar zijn kamer. We horen zijn deur hard dichtslaan.
Ik kijk de jongens hopeloos aan. "Jezus." Zegt Milo geïrriteerd. "Ik heb hem nog nooit zo gezien." Zegt Robbie. Ik kijk hem aan en knik. "Wat nu?" Vraagt Raoul. "Geen idee. Ik weet wel dat ik echt niet ga veranderen hoe ik tegen Luna doe, puur omdat hij jaloers is!" Zegt Milo. We knikken begrijpelijk. "Ik ga maar even bij Luna kijken." Zeg ik. De jongens knikken en ik loop naar boven.
Als ik mijn deur open doe, zie ik Luna rustig slapen op mijn bed. Ik ga naast haar zitten, en doe de dekens over haar heen. Ze begint wakker te worden. "Hey Koentje." Zegt ze slaperig. "Hey Loen." Zeg ik Lief maar sip. "Wat is er?" "We hebben net met Matthy gepraat." Zeg ik terwijl ik Luna sip aankijk. Ze ziet aan mijn blik dat het geen goed gesprek was. "Vertel." Zegt ze zuchtend. "Hij vind dat jij en Milo te close doen. En hij vind dat hij niet bij elke jongen waarmee je contact hebt jaloers doet. En hij wilde niet mee vanavond." Zeg ik zacht. Luna zucht. "Oke." Zegt ze. Ik hoor een rilling in haar stem. Ik trek haar omhoog, en knuffel haar. Ze moet huilen. "Wat moet ik nou hiermee?" Vraagt ze snikkend. "Ik weet het niet Loen. Sorry." Zeg ik zacht. "Jij kunt er ook niks aan doen. Het is gewoon kut." Zegt ze terwijl ze haar hoofd op mijn borst duwt. Ik knik. Ik ga tegen de muur aanzitten, en hou Luna vast. Ik ga met mijn hand door haar haar. Ik hoop dat ze er wat rustiger van word. Uiteindelijk hoor ik haar zwaarder ademen, en valt ze in slaap. Ik zucht. Ik vind het zo sneu voor haar. Ik denk dat ze dit wel even kon gebruiken. Ik blijf zitten met haar in mijn armen.
Raoul
U:
Yoo Roel. Luna ligt te slapen, dus als jullie komen wees dan ff stil.Ik leg mijn telefoon weer weg.
Na een half uurtje gaat de deur zachtjes open. Het is Raoul. Als hij Luna tegen me aan ziet liggen kijkt hij sip. "Dat was ze wel even nodig of niet?" Vraagt hij zacht. Ik knik sip. "Het eten is klaar. Zal ik het voor je bewaren?" Vraagt Raoul. "Ja doe maar. Ik wil haar nu niet alleen laten." "Is goed." Zegt Raoul, en hij loopt de kamer weer uit.
We liggen nog een kwartiertje en dan voel ik dat Luna wakker word. "Oh sorry, was ik op je in slaap gevallen?" Vraagt ze nog half slapend. "Ja maar dat is niet erg, je kon het wel gebruiken volgens mij." "Dat is waar, dankje Koen." Zegt ze met een glimlach. "Geen probleem kleintje." Zeg ik met een glimlach terug. "Het eten was klaar. Zullen we naar beneden gaan?" "Koen, ik heb echt geen trek." "Dat is oke, maar dan kun je wel even wat drinken, of je neemt wat fruit." Zeg ik. Loen glimlacht naar me en knikt. We stappen uit bed en lopen naar beneden.
Luna pakt wat fruit en water, en komt naast me aan de eettafel zitten. "Zin in vanavond?" Vraag ik aan Luna. Ze knikt en glimlacht klein. Ik zie aan haar dat ze er nog wel heel erg mee zit, maar dat is ook niet gek. "Word vast gezellig!" Zeg ik om haar op te vrolijken. Ze knikt en gaat weer verder met eten.
POV Luna
Ik krijg bijna geen hap door mijn keel. Ik moet wel wat eten, want drinken op een lege maag kan niet goed komen. Als ik het op heb ga ik op de bank zitten, tegen Milo aan. De hele ruzie van mij en Matthy blijft zich maar afspelen in mijn hoofd. Milo kijkt me sip aan. "Probeer anders aan wat leuks te denken. Je mag bijna je appartement in!" Zegt Milo. Ik glimlach en knik. Hij heeft gelijk. Overmorgen heb ik gewoon mijn eigen appartementje! Ik denk alleen niet dat Matthy nog mee gaat naar de Ikea. En om eerlijk te zijn hoeft hij ook niet mee van mij. Emma komt morgen al, en dan blijft ze hier slapen, zodat we in de ochtend al gelijk baar het appartement kunnen. Ik kan echt niet wachten! Ik hoop echt niet dat ik en de jongens minder close worden omdat ik dan niet meer bij ze woon.
JE LEEST
Waar ben ik in beland?
FanfictionDit boek gaat over Luna. Ze is klaar met het platteland, en wil graag in de stad wonen. Ze woont nog bij haar ouders en heeft geen geld om uit huis te gaan. Ik ga niks spoilen, dus lees vooral het verhaal;)