POV Luna
Het is al even later. Ik word gebeld door Raoul. 'Hey Loen! We hebben nog 5 minuten! Alleen Mat is nog niet gevonden. Dus je moet je gaan verstoppen!' 'Oke is goed! Dankje!' Ik hang op en loop een zaal in. "Hey Loen!" Hoor ik onder de tribunes vandaan komen. "Hey Mat!" Zeg ik wanneer ik Matthy heb gevonden. "Ga jij je ook verstoppen?" "Jaa! Ik ga hier denk ik boven zitten!" Zeg ik. "Is goed!" Zegt Matthy, en ik loop weer verder. Ik zit nu boven de tribunes achter een muurtje. Als Milo vanaf hier binnenkomt kan ik hem ook filmen.
Milo en de andere jongens komen binnengelopen. Hij is aan het zoeken en hij vind Matthy uiteindelijk. "YES! Ik heb gewonnen!" Schreeuwt Milo. De jongens moeten lachen. "Wat lachen jullie nou?!" Zegt Milo. "Loen is ook verstopt!" Zegt Koen. Huh hoezo?!" "Dat vonden we wel grappig!" Zegt Robbie. "Ja kutzooi!" Zegt Milo. "Een tip! Ze zit in deze zaal! En je hebt nog 5 minuten!" Zegt Matthy. "Oke oke!" Zegt Milo, en hij begint rond te rennen en me te zoeken.
"3... 2... 1..... JA TIJD VOORBIJ!" Zegt Robbie. "JAAAA!" Schreeuw ik terwijl ik achter het muurtje weg kom. De jongens moeten hard lachen. "Hoe heb ik je daar niet gevonden?!" Zegt Milo teleurgesteld. "Tja, ik ben pro in verstoppen he!" Zeg ik lachend.
We sluiten de video af, en lopen weer naar de auto. We hebben weer dezelfde indeling als de heenweg. Koen en Milo zijn aan het praten. "Dus vond je het leuk?" Vraagt Matthy aan me. "Ja echt super leuk!" Zeg ik enthousiast. "Mooi! Maar verwacht maar niet dat je wint als ik zoek hoor!" Zegt hij. "Oh echt wel! Makkie!" Zeg ik lachend. "Dat zullen we nog wel zien!" Zegt Matthy, en we moeten beide lachen. Ik voel alle vlinders in mijn buik tekeer gaan. Zal ik hem gewoon vergeven? Ik heb echt zo veel gevoelens voor hem.
Als we bij cdh aankomen, gaan we met zijn alle in de woonkamer zitten. "Zullen we pizza bestellen?" Vraagt Milo. Iedereen stemt in. Het is al 18 uur. Milo besteld pizza, en we gaan op de bank voetbal kijken. Het is niet een hele bijzondere wedstrijd, dus ondertussen kletsen we wat. "Jongens, wanneer gaan we nou die opnames doen dat Instagram 24 uur ons leven bepaalt? Want die staat al heel lang op de planning." Zegt Raoul. "Hoezo doen we die niet gewoon morgen?" Vraagt Robbie. Iedereen kijkt elkaar even aan en stemt dan in. "Wat gaan jullie doen?" Vraag ik verbaasd. "We gaan steeds een poll op insta zetten met wat we moeten doen, en dan bepalen de kijkers dus wat we moeten doen. Dus dan gaan we vragen naar welk land we moeten, en dan of we duur of goedkoop mogen overnachten enzovoort." Zegt Milo. "Cool!" Zeg ik enthousiast. "Je gaat wel mee toch?!" Vraagt Matthy. Ik kijk de jongens vragend aan. "Ik kan toch niet in elke video van jullie zitten?!" "Nee dat hoeft ook niet, maar je kunt wel mee!" Zegt Koen. Ik knik. "Gezellig!" Zegt Matthy met een glimlach.
Het is nu 21 uur. We hebben de pizza inmiddels op en we zitten op de bank een serie te kijken. "Zullen we gaan zuipen?" Vraagt Robbie. "Jaa!" Zegt Milo enthousiast. We moeten lachen. "Iedereen akkoord?" Vraagt Robbie. Iedereen knikt. Ze kijken mij aan. "Jahoor!" Zeg ik. "Ik pak je passoa alvast." Zegt Milo plagend. "Ja dankje!" Zeg ik lachend. Hij pakt een paar biertjes, en de pasoa met sinas voor mij. Robbie staat op en zet een krat neer bij de bank. "Aan een bieggtje heb ik niet genoeg hoor!" Zegt Robbie. We moeten lachen. "Nou dit word weer wat!" Zeg ik, terwijl ik een slok neem van mijn passoa.
Het is inmiddels 12 uur. Ik heb al heel wat op, en ben ook al aardig tappie. Het is super gezellig, Koen en Milo zijn heel de tijd aan het kloten. Je kunt duidelijk zien dat ze tappie zijn. Koen gooit een leeg bierflesje naar Milo. "Godverdomme! Nu heb ik je!" Zegt Milo. Hij springt op en rent naar Koen toe, maar Koen staat snel op en rent naar boven. We horen veel lawaai van ze boven en we moeten lachen. "Wat een mongolen." Zegt Raoul. "Zeg dat wel!" Zegt Robbie lachend.
Ik sta op om nog wat passoa te pakken, ik merk dat ik niet meer recht kan lopen. "Ga je naar buiten?" Vraagt Matthy plagend. "Straks." Zeg ik terwijl ik hem boos aankijk. Hij moet lachen. "Dat verbaasd me niks. Pas je op dat je niet in het zwembad valt?" "Haha heel grappig Mat!" Zeg ik, en hij moet lachen. Weetje, ik ga nu wel gewoon naar buiten. Gewoon weer zin in. Ik doe de deur open en ik hoor de jongens lachen. "Stop met pesten!" Zeg ik nog, terwijl ik naar buiten loop.
Ik ga weer aan het zwembad zitten. Het is zo rustgevend hier. Wel heel vies. Die jongens moeten een keer gaan schoonmaken hier. Maar goed, wat verwacht je als je 4 jongens in een huis zet. Die gaan echt geen tuin schoonmaken kan ik je vertellen. Ze zouden het waarschijnlijk alleen voor een video doen. Ik hoor dat er iemand naast me gaat zitten. Ik kijk om. Het is Matthy. "Dus dit is nu echt een vast iets geworden ofzo? Dat je hier gaat zitten?" Ik lach en knik.
We praten nog even en dan sta ik op om naar binnen te gaan. Wanneer ik opsta kijkt Mat me met een domme grijns aan. "Wat?" Vraag ik. "Zin om te zwemmen?" Vraagt hij. Nog voor ik kan reageren duwt hij me het zwembad in. "MATTHYAS MAARTEN HET LAM!" "Jaa?" Vraagt hij ondeugend. "Jij vieze lul!" "Hey dat is niet lief!" Zegt hij. Ik zwem naar de kant en strek mijn hand naar hem uit. "Ja doei! Je gaat me erin trekken!" Zegt Matthy. "Mat het is fucking koud! Ik wil eruit!" Zeg ik zo geloofwaardig mogelijk. Matthy pakt mijn hand vast, en ik trek hem het water in.
JE LEEST
Waar ben ik in beland?
Fiksi PenggemarDit boek gaat over Luna. Ze is klaar met het platteland, en wil graag in de stad wonen. Ze woont nog bij haar ouders en heeft geen geld om uit huis te gaan. Ik ga niks spoilen, dus lees vooral het verhaal;)