17💕

429 9 9
                                    

POV Luna

Ik en Raoul hebben boodschappen gedaan. We gaan nacho's maken. We lopen de keuken in en pakken alles uit. Dan komen Milo, Koen en Robbie de keuken inlopen. Ik kijk Raoul vragend aan en hij mij ook. "Wat is er?" Vraag ik aan de jongens. "Ehm Loen. Dit is misschien niet onze plaats om te vertellen. Maar we doen het toch." Zegt Koen. "Ehh oke, wat is er?" Vraag ik. "We zagen Matthy appen met een meisje. En jij gaat nu door best veel heen en we wilden wel dat je dit wist." Zegt Robbie. Ik knik, en ga weer verder met uitpakken. "Het is oke. Ik bedoel ik en Matthy hebben niks, ik kan moeilijk boos op hem zijn." "Nou ik vind wel dat je het recht hebt om boos te zijn hoor." Zegt Raoul. Ik kijk hem aan en glimlach sip. Hij geeft me een knuffel. "Ga anders even met hem praten. Even kijken waar jullie nou staan." Zegt Raoul. Ik laat hem los uit de knuffel en knik. "Ga maar, ik pak de rest wel uit." "Dankje Roel." Zeg ik en ik loop naar Matthy zijn kamer.

Ik klop op de deur. Ik loop naar binnen en Matthy draait zich naar me toe vanuit zijn bureaustoel. Hij zet zijn koptelefoon af. "Hey, wat is dr?" Vraagt hij. "Heb je even tijd om te praten?" "Tuurlijk!" Zegt hij, en hij wijst naar zijn bed. Ik ga op zijn bed zitten en hij komt tegenover me zitten. Het is even stil, en Mat kijkt me vragend aan. "Wat zijn wij?" Vraag ik ineens. Kut was dit dom om te vragen? Kutzooi. "Ehh." Zegt Matthy. "Nee laat maar. Domme vraag. Sorry." "Nee het is helemaal geen domme vraag. Maar waarom stel je de vraag?" "De jongens hadden verteld dat je met een meisje appte. En ik wil gewoon wat duidelijkheid voor mezelf." Zeg ik. "Wat een homo's!" Zegt Matthy geïrriteerd. "Luister je hoeft niet boos op ze te zijn. Ze vertelden het omdat ze niet wilde dat ik me kut ging voelen omdat ik al genoeg aan mijn hoofd heb." Matthy kijkt me aan en knikt. "Ik appte met Tessa. Mijn ex." Ik kijk hem verbaasd aan. "Ze begon me laatst weer te appen, over dat ze me terug wilt enzo. Ze is destijds vreemdgegaan en daarom had ik haar gedumpt. Maar nu neemt ze weer contact met me op." Ik kijk hem aan en knik. Ergens in mij is iets gebroken toen ik dit hoorde. Het deed wel pijn om te horen dat hij appte met zijn ex die hem terug wilt. Maar ik kan er moeilijk wat van zeggen want ik heb niks met Matthy. "Ik app nu al even met haar, want ik twijfelde of ik haar ook terug wil." "En?" Vraag ik. "Ik heb nog steeds geen idee." Zegt Matthy met een zucht. Ik knik. "Nouja dan slaap ik wel op de bank tot je weet wat je wilt." Zeg ik rustig en ik sta op en loop zijn kamer uit. "Loen wacht!" Roept Matthy nog. Ik voel de tranen opkomen dus ik pak een glas water en drink het leeg. De jongens kijken me vragend aan vanuit de woonkamer. Dan stormt Matthy de keuken in. "Luister Loen, dat is echt niet nodig. Ik snap dat het kut overkomt maar-." Ik onderbreek hem. "Maar wat? Je wilt terug naar je ex, maar wilt nog wel met mij in een bed liggen?! Nee dank u." Ik schrik van mezelf dat ik dit zei, maar het moest eruit. "Loen, nee luister. Ik-." "Matthyas, laat me asjeblieft met rust." Zeg ik. Hij kijkt me geschrokken aan omdat ik hem Matthyas noemde. Hij kijkt me verdrietig aan en loopt weer naar zijn kamer.

Ik voel de tranen achter mijn ogen prikkelen en ik voel tranen over mijn wangen stromen. De jongens springen op van de bank en geven me een groepsknuffel. Ik word na een tijdje weer rustig en ga op de bank zitten. "Mag ik vragen wat er is gebeurd?" Vraagt Koen. "Hij twijfelt om terug te gaan naar zijn ex, Tessa." "Oh nee, ik hoopte dat het een andere Tessa was waarmee hij appte." Zegt Robbie. De rest kijkt ook teleurgesteld en geïrriteerd. "Dus ik zei dat zolang hij twijfelde, ik niet bij hem in bed slaap. Maar daar was hij het dus niet mee eens." "Wat een lul. Het is toch volkomen logisch dat je dan niet bij hem wilt slapen." Zegt Koen. Ik knik.

We zitten op de bank. We hebben het avondeten net op. Het was echt goed gelukt al zeg ik het zelf! We zijn aan het praten, en ineens gaat de bel. Ik sta op en loop naar de deur. Het is een meisje. "Hoi." Zegt ze ongeïnteresseerd en ze duwt me opzij. "Oh ehh." Zeg ik nog, maar ze is al naar de woonkamer gelopen. "Matthybeertje!" Hoor ik haar zeggen. Oke ehm, cringe. Ik loop naar de woonkamer en zie Matthy en het meisje elkaar een knuffel geven. Robbie komt naast me staan. "Tessa." Fluistert hij in mijn oor. Ik knik naar hem. Ik had al zo een vermoeden. "Wat doe je hier?" Vraagt Matthy verbaasd. Hij klinkt niet heel enthousiast. Ik moet een beetje lachen en de jongens kijken me aan. Ik kan zien dat zij hun lach ook aan het inhouden zijn. "Ik dacht ik verras je even?" Zegt Tessa. Matthy knikt. Het is even stil. Ik en Robbie gaan naast elkaar op bank zitten en Tessa gaat naast Matthy zitten. Ik had dit echt niet verwacht. Ik had ergens in me het gevoel dat Matthy mij echt leuk vond. Maar blijkbaar niet, anders had hij haar wel weggestuurd. We kijken nog even tv. "Wij gaan even naar mijn kamer toe." Zegt Matthy.

"Gaat het?" Vraagt Raoul aan me wanneer Matthy en Tessa weg zijn. "Jahoor. Gek genoeg wel." Zeg ik. Raoul glimlacht naar me. Robbie geeft me een knuffel. "Ik hoop niet dat dat weer wat word." Zegt Milo. "Hoezo mogen jullie haar eigenlijk niet." "Ze is heel klef met Matthy, en heel arrogant tegen ons." Zegt Koen. Ik knik.

Waar ben ik in beland?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu