POV Luna
"Eh hallo! En wat ga jij doen?!" Hoor ik achter me. Ik draai me om, het is Tessa. "Mijn kleren pakken." Zeg ik, en ik loop weer richting Matthy zijn kamer. Ze pakt mijn pols vast. "Eh en hoezo ligt dat in zijn kamer?" "Gewoon." "Nee niks gewoon." Ik negeer haar en ruk me los. Ze loopt naar de woonkamer en ik hoor dat ze boos is op Matthy. Ik pak mijn tas met kleren. "Robbie! Wij maken ons klaar in je kamer hoor!" Roep ik wanneer ik langs de woonkamer loop. "Is goed kleintje!" Roept hij terug. Ik hoor Tessa niks meer zeggen. Ik denk niet dat ze had verwacht dat ik me ging klaarmaken in Robbie's kamer, en niet in die van Matthy.
"Kan ik iets van jou aan? Ik heb niks bij me." Vraagt Emma. "Tuurlijk!" Zeg ik. Ik pak voor mezelf een zwart kort jurkje met lange mouwen. Ik heb natuurlijk nog steeds die wonden op mijn arm. Emma kiest ook een jurkje van mij uit en we kleden ons om. Ik ga zo staan dat Emma mijn arm niet kan zien. Wanneer ik het jurkje aan heb, loop ik naar de badkamer. Ik borstel mijn haar door, en dan komt Emma ook binnenlopen. We doen samen onze make-up. Ik doe nog snel een messy knot in en dan zijn we klaar. Ik doe mijn hakken met de spaghetti bandjes weer aan. We lopen naar beneden. De jongens kijken ons met grote ogen aan. En ik zie zelfs Matthy naar me kijken. Dan draait Tessa zich naar mij en Emma toe. Ze kijkt best jaloers. "Jullie zien er echt geweldig uit!" Zegt Milo. "Dankje Milootje!" Zeg ik met een glimlach. Milo lacht terug. "Zullen we maar beginnen?" Vraag ik terwijl ik naar de drankkast loop. Robbie springt op. "Daar zeg ik geen nee tegen!" Hij pakt glazen en frisdrank, en ik zet de drank op tafel.
Ik en Emma zijn samen shotjes aan het doen. Het is super gezellig. Raoul zet muziek op en ik zie Tessa en Matthy samen dansen. Het doet nog wel pijn, maar Emma heeft gelijk. Hij moet er gewoon nog achterkomen wat hij mist. Milo pakt mijn hand vast. "Dansen?" Vraagt hij. Ik moet lachen. Je kunt duidelijk zien dat het gewoon vriendschappelijk is en meer bedoeld als grapje. Ik knik en hij trekt me mee de vloer op. Milo pakt mijn hand vast, en legt zijn andere hand op mijn zij. Ik leg mijn hand op zijn schouder. Daar staan we dan, te dansen als twee mongolen. We gaan beide stuk van het lachen en hebben super veel lol. Ik zie de andere jongens en Emma ook lachen. Wanneer ik kijk waar Matthy is, zie ik hem zoenend op de bank zitten met Tessa. Mijn hart breekt in honderd stukjes. "Ik ga even naar de wc." Zeg ik, en ik loop naar Robbie zijn kamer.
Ik voel een traan over mijn wang rollen. Emma komt de kamer ingerend. "Ik wist wel dat je niet naar de wc ging. Kom hier meid!" Zegt ze , en ze geeft me een knuffel. "Je hoeft niks te zeggen. Ik zag het ook." Zegt ze. Ik kijk haar aan, en ze veegt de tranen onder mijn ogen weg. "Het zijn je tranen niet waard lieve schat. Je hebt veel te mooie make-up op." Ik moet lachen en Emma ook. Ik loop naar de badkamer en drink wat water, en werk snel mijn make-up bij. "Zullen we weer?" Vraagt Emma. Ik knik, en we lopen samen weer naar de jongens.
Ik geniet echt van dit soort feestjes met de jongens. Gewoon zuipen met alleen ons. En nouja, nu ook Tessa erbij. Maar alleen Matthy wil haar hier hebben. Ik loop naar Milo. "Hey ben ik weer!" "Hey kleintje!" Zegt hij enthousiast. "Ik pak even wat drinken hoor!" "Doe dat vooral!" Zegt Milo met een glimlach. Ik pak passoa sinas, en loop naar Robbie en Raoul. Ze staan samen in de keuken te praten. "Hey alles goed?" Vraag ik. "Zeker!" Zegt Raoul. Robbie knikt. "En jij?" Vraagt Robbie. "Ja gaat wel, wel een beetje tappie." Zeg ik. Ze moeten lachen. "Dat kunnen we zien!" Zegt Raoul. "Valt het zo erg op?" "Ja!" Zeggen ze in koor. We lachen en praten nog even. Dan tikt iemand op mijn schouder. Ik draai me om. Het is Matthy..
POV Matthy
Luna doet sinds het Tessa gebeuren, super afstandelijk. Eerst praatte we super veel, en nu laat ze niks van zich horen. Tessa is naar de wc, dus nu kan ik wel even met Luna praten. Ik loop naar haar toe en tik op haar schouder. "Hey Loen." "Oh, Hey Matthyas." Noemt ze me nou echt Matthyas?! Ze weet dat ik het niet leuk vind als ze me zo noemt. "Kunnen we even praten?" Vraag ik aan haar. Ze knikt. We lopen naar buiten en gaan op de lounge zitten. "Wat is er?" Vraagt ze. Net wanneer ik antwoord wil geven, komt Tessa naar buiten gelopen. "Wat doen jullie?" Vraagt ze, en ze kijkt vies naar Luna. "Even praten." Zeg ik. "Oh oke." Zegt Tessa, en ze komt bij me op schoot zitten. "Is het goed als ik even alleen met Luna praat? Het is best privé." Zeg ik. "Eh sorry? Hoezo mag ik er niet bij zijn?!" "Het is maar even, je hebt Matthyas zo weer voor jezelf." Zegt Luna. "Sorry, volgens mij had ik het niet tegen jou toch?" Zegt Tessa. "Tessa we zijn zo klaar. Beloofd." Tessa kijkt me geïrriteerd aan, en loopt naar binnen.
"Waarom praat ze zo fk arrogant tegen me? Ik ken haar amper!" Zegt Luna. Ik negeer haar vraag, ik ga me hier niet in mengen. "Waarom doe je zo afstandelijk van me?" Vraag ik. Luna kijkt me aan en zegt even niks. "Waarom denk je?" Vraagt ze uiteindelijk heel rustig. "Geen idee?" Zeg ik. Ze kijkt me aan en knikt rustig terwijl ze voor zich uit staart. "Oke dan zijn we uitgepraat." Zegt Luna. Ze staat op en loopt naar de deur. "Luna wacht!" Zeg ik. Ze draait zich naar me om. "Wat moet ik hier nou mee? Wat wil je dat ik doe als je me niet verteld wat er is?!" Zeg ik semi-geïrriteerd. Luna haalt haar schouders op en loopt weer richting de deur. "Luna echt waar. Weet je laat maar. Ik wilde dit oplossen maar jij blijkbaar niet." Zeg ik. Luna kijkt me aan en blijft stilstaan. Ik loop boos langs haar naar binnen.
JE LEEST
Waar ben ik in beland?
FanficDit boek gaat over Luna. Ze is klaar met het platteland, en wil graag in de stad wonen. Ze woont nog bij haar ouders en heeft geen geld om uit huis te gaan. Ik ga niks spoilen, dus lees vooral het verhaal;)