24🦝

3.4K 99 2
                                    

"Abang!"Aku berhenti melangkah ke arah singki.

"Yes love...Why?"

"Boleh tak abang lepaskan saya? Susah la kalau macam ni."Dari keluar bilik tidur sampai ke dapur, diriku dipeluk Haider.

"Abang peluk pun salah ke?"

"Bukan salah ke apa.....Tapi saya susah nak bergerak...Ni dah pukul berapa, sekejap lagi nak masuk office, sarapan pun saya tak buat lagi ni...."

"Kita cuti harini boleh?"

"Takboleh abang....Isnin kemarin baru je cuti...."

"Abang teman love kerja la kalau macam tu....Boleh?"Aku terus pusing menghadapnya.

"Abang....Lepas balik kerja nanti kan kita jumpa lagi...."

"Nak buat macamana? I can't still get enough with you..."

"Takboleh macam ni abang....Kerja tu tanggungjawab dan amanah....Kalau kita tak buat dengan betul, kita dipersoalkan nanti....."

"Love....."Haider mula merengek.

"Okay macam ni.....Lunch harini kita makan together, nak?"

"I will consider the idea if you give what I want..."

"Apa yang abang nak?"

Haider mula merapatiku sehingga aku terdorong ke belakang dan bersandar di peti ais.

"This..."

Chupp!

Haider lantas menyambar bibirku. Aku yang terkaku tidak mampu menolak.

"Abang, stop!"Aku tolak sedikit dadanya lantas tautan kami terlerai. Gila! Kalau aku tak halang, takut memang kami tak pergi kerja hari ni...

Haider tersenyum manis lalu dia sandarkan dahinya pada dahiku....Bibir Kaseh diusap dengan ibu jari.

"I know you want me too....Right, love?"

"Mana ada!!"

"Sometimes, love is expressed through action rather than words. But that's okay, we still have a lot of time to talk. Please prepare me a cup of coffee which tastes as sweet as your lips....." Hidungku dicium sekilas sebelum Haider menjauhkan diri dan berlalu ke ruang tamu.

Aku terus ambil nafas sedalam yang mungkin. Jantung yang berdegup laju itu cuba untuk aku stabilkan. Gila! Penangan Haider sangat bahaya.

.........

Sedar tak sedar, 9 bulan sudah berlalu. 9 bulan juga aku sudah menjadi isteri kepada Haider. Hubungan kami semakin hari semakin bahagia. Alhamdulillah....

"Love?"Panggil Haider dari dalam rumah.

"Ye abang? Saya dekat laman ni..."Hari minggu tiba. Pagi itu aku ke laman untuk mencantas rumput liar serta menyiram pokok-pokok bongsai.

Aku malas mahu tanam pokok bunga sebab aku tiada masa nak jaga, takut nanti pokok-pokok bunga habis layu. Kalau pokok bongsai ni tak terlalu rumit untuk dijaga.

"Love...Malam ni mama ajak makan rumah dia.....Abang rasa kita tidur sana sekali la ye? Lama dah kita tak tidur sana..."

"Boleh....Nanti saya nak buatkan kek sikit...."Aku sambung kembali kerjaku.

"Love?"Haider merapatiku lalu pinggangku dipeluk.

"Abang janganlah...Saya berpeluh ni..."Aku tolak tangannya.

"Love....Dah berminggu love abaikan abang.....Time cuti ni cuba la spend masa dengan abang pula...."

Sejak dua tiga minggu ni, aku terlalu sibuk. Banyak sangat projek masuk. Itu aku terpaksa abaikan suami aku. Bukanlah abaikan 100%, cuma bila nak bermanja aku terpaksa tolak sebab badan aku yang letih selepas balik dari kerja. Baru harini lah aku dapat duduk rumah, kalau tak hujung minggu pun aku terpaksa jumpa client.

Tengku Haider RaizWhere stories live. Discover now