"Hot latte for you..."Haider meletakkan cawan yang masih panas itu di meja kopi.
"Thanks.."Jari ku gigit semula. Entah macamana aku nak normalkan situasi kami ni. 4 hari tak bemesra buatkan aku jadi janggal.
"Abang dengar yang Kaseh rasa bersalah dengan abang?..."Tali bathrobe Haider ikat kemas sebelum duduk di hadapan isterinya.
Terpejam matanya saat mendengar ayat yang keluar dari mulut Haider. Banyak mana yang kau cerita dekat suami aku ni Jiha...Balik nanti siaplah sepupunya itu!
"Tell me....Kaseh masih tak percayakan abang?"
Kaseh ambil masa dalam beberapa minit sebelum dia melepaskan keluhan.
"Saya minta maaf...Saya tak sepatutnya terburu-buru hukum awak...Saya tahu saya tak adil..."
"Look over here love..."Haider merapatkan kedudukan lalu dagu itu dipaut lembut.
"You maybe not my first love but you will be my last love....Jujur abang cakap, perasaan yang ada pada Kaseh tak sama sewaktu abang dengan Julliane....Itu abang berani jamin....."
"Sekali lagi saya minta maaf....Saya tahu saya dah berdosa dengan awak..."
"Abang faham apa yang Kaseh rasa. Abang pasti akan buat benda yang sama kalau abang ada dekat tempat Kaseh...Tapi abang berani sumpah sayang, abang tak pernah berniat untuk curang dengan Kaseh..."
Aku angguk.
"There is one more thing you should know..."
"Apa dia?"
"Ayu dah mula kerja dengan abang minggu depan...Tapi! Abang dah letak dia dekat department lain, bukan dibawah department abang...Abang bagitahu sebab taknak Kaseh bersangka buruk lagi.."
"Dia tetap boleh jumpa awak kan?"
"Betul..Tapi dia takboleh suka-suka hati naik ke office abang tanpa sebarang alasan kerja...."
"Hhhmmm.."Nak buat macamana, kalau dia suruh Haider berhentikan perempuan tu macam tak elok pula. Lagipun perempuan tu anak saudara papa, anak kakak papa. Jadi dia rasanya tak layak nak buat tindakan yang terlalu jauh.
"Please love...Do trust me....."Dia genggam tanganku.
"In sha Allah, may Allah keep us under his blessing..."
"So are we good now?"
"Kalau tak baik, takdanya ada adengan tadi..."Aku merungut perlahan. Aku sangka Haider tidak dengar tetapi telinga lelaki itu lagi tajam rupanya.
Haider tarik kaki kerusi ku sehingga rapat dengannya. Lutut kami berlaga.
"Adengan apa yang Kaseh maksudkan?"Usik Haider.
"Ta..Takda apa-apa. Saya nak mandi dulu..."Sekali lagi Haider bertindak dengan menarik aku untuk duduk di ribanya.
"Kenapa tergesa sangat ni? Maghrib pun lagi sejam....So should we continue?"
"Awak saya..."
Chuppp!
"Get rid those awak from your mouth or else..."Haider merungkai ikatan tali pada bathrobe ku. Namun cepat-cepat aku pegang kuat bathrobe yang mahu diselak itu.
"Okay..Okay...Abang, lepaskan saya, saya nak mandi..""
"Sure but with one condition..."
"A...apa?"
"Kita mandi berjemaah..."
Aku segera meloncat turun dari pangkuan Haider dan berlari ke arah bilik air...
YOU ARE READING
Tengku Haider Raiz
RomantizmSiapa kata musuh tak boleh bercinta? Siapa kata benci tak boleh jadi sayang? Siapa kata beku tak boleh dicairkan? Siapa kata pahit tak boleh jadi manis? Siapa kata? Tengku Haider Raiz memegang jawatan sebagai CEO Lembah Holdings pada usia yang muda...