𝐀𝐱𝐢𝐞𝐫 | 28

91 5 0
                                    


               Lampu di dalam bilik mesyuarat itu berkelip-kelip seperti rosak. Black Dragon's memandang sesama sendiri. Kenapa dengan lampu ni? Tadi elok aje.

              BAM

            Serentak lampu di dalam ruangan tersebut terpadam. Apabila dibuka suis, lampu tetap juga tidak menyala untuk menerangi ruangan itu. Kini, ruangan tersebut menjadi gelap dan.. seram.

           " Hmm.. hmm " suara itu menggumam dengan nada lagu yang disukainya. Semua yang berada di situ diam saat mendengar suara itu.

            " Noah? Is it you? " soal Kasyaf berani menyebabkan senyuman nipis terbit di bibir Noah.

              " You are my sunshine," mereka semua membatu saat mendengar suara merdu tersebut.

               " My only sunshine," mata mereka mula berkaca selepas mendengarnya. Mereka kenal dengan suara itu. Empunyanya adalah orang yang paling mereka rindui.

                " You make me happy,"

              " You make me happy," serentak Black Dragon's dan Noah menyanyikan rangkap lagu tersebut.

                " When skies are grey,"

                 " When skies are grey,"

                 " You'll never know dear,"

                 " You'll never know dear,"

                 " How much I love you,"
  
                 " How much I love you,"

                " Please don't take
 
                  My sunshine away," pada rangkap terakhir, hanya Black Dragon's yang menyanyi. Membuatkan mereka semua semakin sebak. Lirik itu.. mempunyai makna yang tersirat yang buatkan mereka semua sebak, termasuk Noah. Pada akhirnya, Allah tetap mengambil nyawa insan yang mereka sayang daripada mereka. Membuatkan mereka semua terpisah kerana ajal.

               Noah tersenyum pahit.
              " Kasy,"

               " Luth,"

               " Rith,"

                " Niell,"

               " Hud, and.. "

              " Yan," satu persatu nama panggilan mereka Noah panggil. Black Dragon's menunduk. Mereka ingin sekali memandang wajah Noah untuk melepaskan rindu tetapi, mereka sedar bahawa mereka tidak boleh nampak Noah lagi. Kerana Noah sudah mati.

                " You are the person I love the most. Thank you, Black Dragon's. You make my live feel happy.

             One thing. Satu sahaja aku nak cakap. If Kasy want to make Ries as Phoenix, do it. Aku tahu dia orang yang paling layak. He's weak when you don't know him but, he is more stronger when you know him," Black Dragon's terkedu. Banyak yang Noah tahu tentang Aries.

              " Start from now on, Aries Axier ialah Phoenix. The new Phoenix. The third leader of Black Dragon's,"

                ARIES Axier menuruni anak tangga satu persatu dengan penuh berhati-hati. Kakinya yang masih belum sembuh membataskan pergerakannya. Berkali-kali loceng rumah berbunyi. Menyebabkan Aries semakin mempercepatkan langkah.

 𝐓𝐡𝐞 𝐌𝐞𝐦𝐨𝐫𝐢𝐞𝐬 | ℂWhere stories live. Discover now