Size uzun bir masal anlatacağım. Aslında bu masalın baş kahramanı da benim tembelliğim :)
Acemi Hırsız kurgusu tamamen benim hayal ürünümdür. Hırsızlığı sadece konu itibari ile sever ve yazarım. Hırsız yazmayı severim fakat hırsızlardan nefret ederim.
Ben bu hikayeyi yakın arkadaşım Ezgi Deniz için başlamış ama bir türlü bitirememiştim. Şimdi ise yeniden düzenleyerek paylaşmaktayım.
Wattpad alemi ne beni tam tanır ne de Ezgi Deniz'i, bizler FKS Öykü Klubü zamanı Facebook da yazan amatör yazarlardandık. Tabi devam ettik yazmaya, ara ara bıraksak da yazdık. Gel gelelim mevzuya.
Hediye maçlı başlayıp da bir türlü bitiremediğim Acemi Hırsız için bir arkadaş başka bir kurgu ile ilişkilendirip "... özentisi" demiş. Gelgelelim bahsi geçen kurguyu okumadım. Okuyana da bir şey diyemem. Yazarın kendi hayal gücü, oturmuş kendince kurgusunu kurup yazmış çizmiş. Ama biri çıkıp ta sonradan yazılıp çizilen bir hikaye için benim teee 2011 senesinde yazdığım hikayeye özenti diyerek farklı imalarda bulunamaz. Bu doğru bir şey değil.Özetle, Acemi Hırsız her harfi her noktası virgülü bana aittir. Rüyalarıma girme gibi bir özel gücünüz yoksa yazdığım şeylerin siz yazdıktan sonra ortaya çıkması imkansız.
Hım, eski halini okumak isteriz vs derseniz Facebook'da Kitap AşkıM adlı sayfada hikayenin eski, düzenlenmemiş hali mevcuttur. İsterseniz oradan okuyabilirsiniz fakat uyarayım, acayip hatalar var. İmla hatalarından çok sahne hataları vs var :)
Kronolojik sayfa yayınlanma tarihleri:
1. Fks Öykü Klubü : 26 Kasım 2011 (Sayfa silinmiş, bulunamıyor.)
2. Vampir Hikayeleri : 19 Şubat 20123. #Sahte sevgilim : 1 Ağustos 2012 (Sayfayı silmiştim. Kendi adımın olduğu bir sayfayı 2014'te açtım. Hayat-I Roman, facebook da okurlarımı beklerim 🥰 )
4. Kitap AşkıM : 5 Ekim 2013 (Sayfa silinmiş, bulunamıyor.)
5. Wattpad: 2013 yılında burayı bir okur sayesinde keşfettim. Hikayeyi olduğu gibi düzenlemeden paylaşmaya başladım. Daha sonra düzenlenen halini kitap içine değiştiremediğim için, kitabı silerek 2014 yılında yeni baştan bu kitabı paylaşmaya başladım. 2014 de yayınladıktan sonra defalarca sefer düzenleyerek ekledim. Eklenen sahnelerle bölümlerin güncelleme sebebiyle 2015 yayın yılı olarak görülüyor.(Fotoğrafı ekleyeyim dedim)
Umarım açıklamam doyurucu olur ve bir daha bir başka yerlere benzerliği var denmez. En azından benzerliği benim yapmayacağım bilinmiş olur.
Aslında daha uzun ve daha güzel cümleler hazırlamıştım. Ama telefonum bozuldu, moralim bozuk, üstelik evimden kilometrelerce uzakta, memleketteyim. Ve burada net bulmam mucize. Demem o ki kafamdaki cümleler kayboldu uçtu gitti. Bir parça da yukarıda bahsettiğim duruma üzüldüm. Gerçekten üzüldüm. Şu benzerlik olayının ya da araklama durumumun en illet olan kişilerden biriyim. Defalarca kurgularım çalındı. Gerek ana hatlarıyla bir parça mutasyona uğrayarak gerek komple her kelime ve noktasına kadar. Kurgumu okuyup beğenmiş olmalarına yordum bazen benzerini yazmaya çabaladıkları için. Bu bir parça egomu okşadı. Yani daha iyisini yazmak varken bana benzemek isteyen -geçmişten günümüze birçok kişi var- kişiler çıktı karşıma. Olsun dedim, benzerini yazsınlar. Ama benim saatlerce yazıp çizdiğim kelimelerime dokununca kıyameti döktüm. Hem kim dökmez ki?
Uzun lafın kısası, bu hikaye bitmez. Bitmeyecek, telefonumda bozuldu. İçine notlar almıştım yazılacak, sekteye uğradı planlarım. Evimi de özledim, Karadeniz bir parça iyi gelirken elimden telefonumu aldı.
Her neyse, ben susayım siz bu yazdıklarımı okuyun. Özellikle o özenti damgasını vuran arkadaşa sesleniyorum. Sen de oku yazdıklarımı. Bir hata yapıp yapmadığını gör :)
Bolca öpüyorum bolca sevgiler ^_^
Karadeniz'den kucak dolusu öpücükler selamlar ;)
*Nurhayat
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Acemi Hırsız
RomanceRomantizm'de #45 ••• Jessie Moon için hayatta en önem verdiği varlık, büyükannesi Mia'dır. Hastalığın pençelerine takılan yaşlı kadını hayatta tutmak için elinden gelenler ise kısıtlıdır.. Kurtuluş bileti tek bir şeye bağlıdır. O d...