Tengku Farahani memandang pantulan dirinya dicermin. Hari yang di nantikan telah tiba. Hari perkahwinannya. Tapi bukanlah bersama Afiq yang dia impikan. Namun dia cuba untuk berserah pada Allah. Jika ini yang mampu membuatkan semua orang gembira. Dia terima dan redha.
“Oh my god! Kak Fara, cantiknya akak. Haura pun nak kahwinlah macam ni,” ujar Eriqa Haura membuatkan Fara ketawa kecil.
“Sekarang lebih cantik, sebab Fara dah senyum. Barulah nampak makin berseri,” kata Puteri Akish pula.
“Betul tu. Fara nampak lebih manis kalau senyum,” tambah Elisya Hanim.
“Kak Fara, smile!” tak sempat Fara senyum lagi tapi Puteri Amani terlebih dahulu tangkap gambar Fara.
“Tak ready pun cantik,” gumam Puteri Amani sambil mencebik.
“Tengoklah genetik mak bapa dia. Beauty and handsome. Sebab tu anak pun helok je,” kata Puteri Akish.
"Habis tu, akak nak cakap genetik mak bapa kita tak elok ke kak?" soal Puteri Amani pada kakaknya itu.
“Korang pun cantiklah,” ujar Fara sambil tersenyum. Lama dia berjumpa dengan anak-anak kawan baik ibunya ini. Sekarang semua dah meningkat dewasa. Masing-masing ada komitmen sendiri. Waktu majlis macam ni lah baru dapat berjumpa.
“Kenapa Fara nampak muram je tadi?” soal Puteri Akish membuatkan senyuman Fara perlahan mati.
“Entahlah, kak. Fara rasa risau,”
"Kenapa kak Fara nak risau? Abang Afiq itukan lelaki yang baik," kata Haura.
“Betul apa Haura cakap tu. Kita semua tahu Afiq tu lelaki yang baik, Fara. Dari kecil, Afiq tak pernah buat apa-apa masalah. Apa yang Fara nak risau? Akak percaya yang Afiq boleh jaga Fara,” ujar Puteri Akish.
“Fara bencikan Afiq. Macam mana Fara nak hidup sebagai isteri dia?” soal Fara membuatkan Akish, Amani, Hanim dan Haura terdiam seketika.
“Fara, saya tahu awak bencikan Afiq sebab kejadian tu. Tapi kita semua tahu yang Afiq tak sengaja. Fara masih tak boleh maafkan Afiq ke?” soal Elisya Hanim pula.
“Macam mana saya nak maafkan dia, Hanim? Dia yang langgar saya. Tapi kenapa saya seorang saja kena tanggung semuanya? Kenapa saya seorang saja yang lumpuh? Kenapa bukan dia sekali?” bertubi-tubi Fara menyoal.
“Tapi Kak Fara…Afiq cakap dekat abang Eriq, dia nak jadi kaki untuk Kak Fara,” kata Haura.
“Hah?” bingung Fara mendengarnya.
“Err…macam mana eh nak cakap?” Haura garu kepalanya yang tidak gatal.
“Mungkin maksud Afiq, kalau Fara tak boleh berjalan. Dia sudi jadi kaki untuk Fara. Dia sudi bawa Fara kemana Fara nak pergi. Dia akan selalu ada untuk Fara. Kan Afiq cakap nak jaga Fara,” jelas Puteri Akish.
“Haa itu maksud Haura. Nasib baik ada Kak Akish. Terima kasih kak,”
“Ehem…” bunyi suara lelaki berdehem membuatkan mereka berpaling.
Terlihat Tengku Fahmi yang segak berbaju melayu sedang berdiri didepan pintu.
“Eh handsomenya abang Fahmi. Abang Fahmi single tak?” soal Haura.
“Haura! Jangan buat perangai boleh tak?” tangan Hanim naik menampar bahu adiknya. Entah dimana silap mamanya ketika mengandungkan Haura. Adik dia tu gatal lain macam. Tapi Eiman Harraz, kembar Haura tu tak gatal pun. Anti dengan manusia tu adalah.
Tengku Fahmi ketawa kecil melihat pergaduhan dia beradik itu. Dia dah biasa dengan perangai Eriqa Haura yang suka mengorat lelaki tak tentu pasal.
“Fara dah siap ke?” soal Tengku Fahmi saat menghampiri Tengku Farahani.
YOU ARE READING
Takdir Yang Istimewa
Lãng mạn1st New Generation Series Also known as: The Special Date Tengku Farahani dan Afiq Naufal berkawan rapat sejak kecil lagi. Ibu mereka berkawan baik. Sampaikan mengandung sekali, bersalin pun sekali. Secara tak sengaja, mereka pun menjadi kembar yan...