BAB 34

1.2K 53 0
                                    

Fara yang menepuk bantalnya terus kaku apabila ada tangannya yang memeluknya dari belakang. Pantas dia menoleh untuk melihat. Fara menghela nafas perlahan apabila Afiq memeluknya erat.

“Afiq…”

“Hmm,”

“Lepaslah. Jangan macam ni,” pelukan itu cuba dileraikan.

Cup! Bibir Afiq singgah dipipi mulus Fara.

“Kenapa? Hmm? Kau tak suka aku peluk macam ni?” soal Afiq. Tangannya pula mula merayap nakal.

“Afiq, kau jangan lupa yang malam ni malam pertama kau dengan Lydia. Kau tak patut ada dekat sini. Kau sepatutnya ada dalam bilik Lydia,” sengaja Fara mengingatkan Afiq. Tangannya pula menahan tangan Afiq dari meneruskan aktivitinya.

Afiq membalikkan tubuh Fara lalu mata mereka saling bertemu.

“Aku rindukan kau.” Afiq mendekatkan bibirnya ke bibir Fara namun Fara menjarakkan diri.

“Afiq, tolong jangan buat Lydia macam ni.”

“Lydia, Lydia, Lydia. Asyik dia je yang kau fikirkan. Perasaan aku kau tak fikir ke?” marah Afiq.

“Afiq, kau kena sedar yang sekarang ni kau dah ada dua orang isteri. Jalankan tanggungjawab kau Lydia juga.”

Tck! Afiq berdecit lalu keluar dari bilik itu. Melihat Afiq yang  keluar dalam keadaan marah membuatkan Fara mengeluh perlahan. Bukan sengaja dia nak membuatkan Afiq marah. Sekarang tanggungjawab Afiq bukan pada dia seorang saja. Tapi pada Lydia juga.







LYDIA berjalan mengikuti langkah Fara dan Afiq untuk masuk ke dalam rumah. Hari ni dia telah berpindah masuk ke rumah Afiq dan Fara. Puas Fara memujuknya semalam, akhirnya dia bersetuju.

"Lydia, yang ni bilik awak. Depan tu bilik Fara. Saya pula, kena bergilirlah untuk tidur dibilik siapa. Tapi bilik awak ni kecil sikit. Sebab yang bilik utamanya bilik Fara. Awak okay je kan?" soal Afiq.

"Okay je. Asalkan ada tempat saya tidur pun dah cukup," jawab Lydia.

"Lydia pandai masak?" soal Fara pula.

"Pandai sikit-sikit saja," jawab Lydia. Fara mengangguk faham.

Meow~~

"Bunyi kucing. Kak Fara bela kucing ke?" soal Lydia.

"Haah, ada dekat belakang tu. Lydia suka kucing?" Lydia mengangguk laju.

"Suka sangat, kak."

"Jom, akak kenalkan Arjuna dengan Lydia."

"Arjuna?"

"Iya, nama kucing akak Arjuna."

Mereka berdua berjalan menuju ke belakang rumah. Tempat dimana sangkar kucing diletakkan. Fara pula mengambil Arjuna dari dalam sangkar kemudian menyerahkannya kepada Lydia.

"Ya Allah, beratnya awak. Awak makan apa?" soal Lydia soalah-olah sedang bercakap dengan kucing itu.

Meow~

"Baiknya kucing akak ni. Jarang Lydia jumpa kucing yang baik dengan Lydia. Selalu yang Lydia jumpa, mesti dia macam takut nak dekat dengan Lydia."

"Arjuna dia okay je dengan semua orang. Cuma kalau dia tak suka, dia mesti akan buat tak layan je."

Afiq bersandar pada pintu sambil berpeluk tubuh memerhati isteri-isterinya. Bibir pula menguntum senyuman. Hatinya rasa senang bila melihat Fara kembali senyum. Yang dia risaukan sekarang ni, boleh ke dia bahagiakan Lydia? Boleh ke hatinya nak mencintai Lydia?

Takdir Yang IstimewaWhere stories live. Discover now