BAB 45

1.6K 54 1
                                    

Fara menarik tangan Afiq agar mengikuti langkahmya. Afiq pula hanya menurut saja. Tak padan dengan sarat mengandung. Berjalannya laju bukan main.

"Kau nak bawa aku pergi mana ni?" soal Afiq tak puas hati. Dia dahla baru bangun tidur tadi.

"Pergi garaj je. Ada sesuatu yang nak tunjukkan dekat kau," kata Fara.

"Kalau ya pun, jalanlah slow sikit. Kau tu mengandung sayang oi. Tak lari pun garaj tu." Afiq tayang muka pasrah.

"Dah slow lah ni," kata Fara lagi.

"Kau nak tunjuk apa sebenarnya? Nak kata kau beli kereta baru tak nampak pula. Takkam kau sorok. Ke kau beli kereta mainan?" soal Afiq.

"Banyak cakap pula kau ni. Umi suka membebel ke masa mengandungkan kau?"

"Manalah aku tahu umi suka membebel ke tidak. Aku dalam perut umi buat hal aku je. Tak sempat nak ambil tahu dunia luar," jawab Afiq selamba.

Fara berhenti melangkah kemudian merenung Afiq dengan pandangan tajam. Dari dalam rumah sampailah ke garaj, asyik membebel je. Pot pet pot pet. Tak berhenti bercakap.

"Kenapa berhenti?" soal Afiq.

"Itulah kau, membebel lagi. Dah sampai ke destinasi pun tak sedar. Kalau aku bawa kau pergi panjat gunung everest pun mesti kau tak perasan sebab asyik membebel je,"

"Manalah aku tahu kau nak bawa aku sampai mana. Tapi kalau kau nak bawa aku sampai syurga pun aku nak ikut.  Asalkan dengan kau,"

"Mengadakan kau ni. Kenapalah kau ni suami aku? Kalau tak, dah lama aku lempang muka kau tu. Sekarang nak lempang pun tak boleh sebab kau suami aku,"

"Kalau kau lempang aku, aku cium kau. Orang kata one slap one kiss,"

"Siapa yang kata tu? Kau memang gatalkan?"

"Bukan kau pun sama ke? Dari kecil kau memang suka tengok orang tengah kiss. Sekarang pun sama. Gatal. Suka sangat kiss aku. Dekat mulut pula tu," kata Afiq sambil ketawa. Sengaja dia nak kenakan Fara.

"Kau cakap aku gatal ya?" tanya Fara sambil tangannya mencubit perut Afiq.

"Faraaa..aduhh..sakitlah sayang,"

"Apa sayang-sayang?" Fara menjeling tajam.

"Kau ni, marah-marah pula. Tujuan asal kau bawa aku ke sini buat apa? Sekarang bertukar jadi ketam pula. Sepit orang sana sini,"

"Eh lupa pula. Sorry suamiku sayang," kata Fara sambil tepuk lembut pipi Afiq.

"Haa cepatlah. Kau nak tunjuk apa?"

"Tuuu...pusing belakang," kaat Fara sebelum Afiq membalikkan tubuhnya.

"Apa dia? Kereta Ativa kau?" soal Afiq lagi.

"Taklah. Sebelah dia. Sebelah sana,"

"Ya Allah, kau ni. Baik kau bawa je aku pergi sebelah sana terus," bebel Afiq lagi kemudian kakinya melangkah ke sebelah kereta perodua Ativa milik Fara itu.

Ternganga mulut Afiq saat melihat motor kuasa besar jenis Yamaha MT-09 yang sedang di parking di garaj itu. Afiq pandang Fara dengan mata yang berkaca.

"Surprise!! Untuk kau,"

"Kau hadiahkan untuk aku?" soal Afiq sebak.

"Hmm." Fara mengangguk perlahan.

"Tapi kau tahukan aku dah tak naik motor sejak kemalangan tu?"

"Sebab aku tahulah...aku belikan motor ni untuk kau. Aku tahu kau trauma nak naik motor sejak kemalangan tu. Aku beli motor ni untuk kau sebab aku nak kau hilangkan trauma kau tu. Kemalangan tu dah lama Afiq. Kau kan minat motor,"

Takdir Yang IstimewaWhere stories live. Discover now