Nayla meminum air putih. Cawan kaca itu di basuh. Lalu diletakkan di tempatnya kembali.
Jaket berbulu putih di letakkan di atas bahu. Mask dan topi di ambil. Lalu Nayla melangkah keluar dari biliknya.
Nayla melangkah masuk kereta. Pintu di tutup. Nafas di hela.
"Mrs, Can we move now? " soal Abbey. Nayla memejamkan mata. Lama.
Nafas di hembus. Kelopak mata kembali buka. Senyuman kelat di ukir.
"Now, " usai Nayla kata begitu. Abbey membawa kereta Velfire itu meluncur laju.
.
.
.
Sesampai di sebuah bangunan itu, ramai wartawan mengambil gambarnya. Dia hanya menutup muka dengan topi berwarna putih itu sahaja. Nayla rasa dirinya perlu muncul di khalayak wartawan ini.
Selagi tak terjawab soalan mereka. Selagi itulah wartawan akan mengikut kemana sahaja dia pergi. Nayla mengambil tempat duduk di hadapan atas pentas sekali.
Manajer kepada Nayla yaitu Puan Rasmizah menanyakan adakah boleh mula. Nayla menjatuhkan kepala. Wartawan tidak berhenti mengambil gambarnya.
Seseorang mengangkat tangan. Nayla memberi wartawan itu menanyakan soalan.
"Nama saya Juwita. Adakah betul bahawa Cik Nayla pergi ke negara lain kerana Dato' Nariq berkahwin dua?" soal Juwita itu. Nayla menghela nafas.
"No, saya keluar bukan sebab Dato' Nariq kahwin dua. Saya keluar kerana ada hal peribadi," jawab Nayla tenang. Walaupun tangannya sudah gementar hebat. Wartawan lain pula mengangkat tangan .
"Saya Alif. Ada orang yang cakap bahawa Cik Nayla ni tak pernah contact dengan ibu bapa. Adakah benar?" soal Alif. Nayla kerut dahi. Sepanjang dia jadi artis tidak pernah orang tanya begini.
"Tidak, saya ada sahaja mesej dengan ibu bapa saya," jawab Nayla. Pandangannya sesikit mendung kerana cahaya lampu kamera.
Seketika semua berebut ingin mananyakan soalan. Tadi elok sahaja sorang sorang menyoal, tiba-tiba berebut.
"Cik Nayla terima ke Ibu tiri Cik Nayla?"
"Cik Nayla sudah ada kekasih?"
"Cik Nayla!"
"Cik Nayla!"
"Cik Nayla masih ingin meneruskan bidang menyanyi ke?"
Suara, jeritan dan lampu kamera yang menyilau membuatkan Nayla rasa ingin rebah. Air putih di atas meja itu di ambil lalu di minum. Bagi menghilangkan sedikit peningnya.
Dia rasa tidak sihat, namun tetap gagahkan diri untuk hadir. Dah nama pun kerja. Kena buat.
"Nayla... Nayla? Are you okay?" tegur Puan Rasmizah. Bahu Nayla di sentuh. Nayla angguk.
"Kita bagi rehat dulu lah ya," Puan Rasmizah mengatakan pada wartawan semua itu. Wartawan juga diam. Kamera berhenti.
Di berikan rehat 30 minit. 30 minit tu Nayla pergi ke ruang solekan. Bantal sofa di tepuk lalu merebahkan diri.
Dia mencapai handphone. Biasalah perempuan. Kata nak tidur, tapi main handphone.
(Naufal 😜)
Hmm rase nak mesej dia. Sebab tak prnah mesej. Getus hati kecilnya.
Naufal 😜
Hai awak!!
Awak busyyyy ker?
Awak tengah buat apa???
Awak sihat? Saya tak sihat 😔
Rasa macam nak pitamlah...
YOU ARE READING
My Love©
RomanceON GOING 2023 [tak minta banyak hanya vote dan comment] Naufal Afkar, seorang jejaka yang menyeramkan. Dingin. Matanya bagaikan pisau belati sama dengan mulut nya. "Kau ni pakai baju tak cukup kain ni sebab salah hantar kedai jahit ke apa?" - Naufal...