"Love okey?" bergetar suara Naufal apabila memerhatikan Nayla yang tenang dan sesekali memeritkan muka di atas katil. Tidak keruan dia dibuatnya apabila isteri tercinta sedang bertarung untuk melahirkan anak mereka. Anak anugerah daripada Allah dan hasil cinta mereka berdua.
"Alhamdullilah... " mata Nayla dibuka sedikit tersenyum kepada suaminya sebelum kembali memejamkan matanya. Mindanya membayangkan anak mereka yang sedang berusaha untuk melihat dunia tika ini. Jururawat menyemak dengupan jantung bayi yang masih berada di dalam rahimnya. Bersedia untuk proses kelahiran.
Sentuhan lembut daripada Naufal membuatkan badannya lebih relaks dan mengurangkan sakit yang terasa. Naufal menggengam erat tangan isterinya.
"I think our baby is coming out now..." tutur Nayla kepada Naufal dalam nafas tersekat. Sehabis daya dia cuba menenangkan diri. Cuba untuk menjaga pernafasan agar proses kelahiran berjalan lancar. Mencari kekuatan dan sokongan. Nafasnya semakin dalam.
Bergetar jiwa Nufal tika ini. Tapi untuk sokongan kepada seorang isteri, dia kuatkan hatinya. Kuatkan jiwanya agar Nayla tetap tenang.
"Bismillah, sayang..." pipi dan bahu Nayla dikucupnya penuh kasih.
"Breath ... And relax..." doktor perempuan datang mendekat. Semua mula fokus untuk proses kelahirannya.
Naufal semakin berdebar, tapi segala pengharapannya diletakkan kepada Allah SWT. Hatinya kuat berdoa agar segalanya dipermudahkan oleh Allah SWT.
"Hmmm," bunyi erangan sang isteri membuatkan Naufal tidak mampu untuk duduk selesa. Kuat hatinya berzikir. Memohon pertolongan Allah. Badan Nayla dipeluknya penuh kasih.
Sekali lagi nafas ditarik panjang oleh Nayla. Menahannya sebelum meneran dengan sekuat hati. Beberapa kali dia begitu. Menggunakan sepenuh tenaga hingga Naufal yang melihat bagaikan disiat pilu. Besar pengorbanan Nayla kepadanya. Air mata lelakinya yang hampir tumpah disekanya.
"Kepala baby dah keluar ... Sikit lagi, Nayla..." suara ceria doktor dengan senyuman di bibirnya masih tidak mampu menghilangkan debaran di dalam dada Naufal. Dia tidak habis memberi sokongan melalui pelukan.
Nayla mengulangi proses meneran yang sama seperti tadi. Sakit yang terasa ditahannya. Bagaikan tulang di kawasan pelvis sedang terbakar sakit,tapi dia cuba mengetepikannya dengan membayangkan anaknya yang sedang bertarung untuk keluar.
"Anak kita is about to see us... I can see her. I love you. We Love you..." ucap Naufal kepada Nayla.
"Hmmm!!!"sekali erangan lagi. Sepenuh hati. Kedua-dua belah tangannya memegang erat tangan Naufal. Mencari sokongan dan kekuatan.
"Alhamdullilah. Allahuakbar..."
Bunyi suara Naufal membuatkan dia berasa lega. Bayi yang selama ini dikandungnya keluar sepenuhnya. Disambut oleh doktor sebelum tali pusatnya dipotong. Nayla terkulai lemah atas katil. Bibir menguntum senyuman bahagia apabila melihat anak yang selama sebulan bulan di dalam rahimnya. Menjadi sebahagian daripada dirinya.
"Alhamdullilah... terima kasih Love," kucupan hangat daripada Naufal singgah pada pipi Nayla.
Terhambur tangisan gembira Nayla dan Naufal turut sama mengalirkan air mata yang sama apabila bayi comel yang tenang keadaannya diletakkan atas dada Nayla.
"Alhamdullilah... Ya Allah..."
.
.
.
"Allahuakbar , Allahuakbar , Lailahaillallah, Lailahaillallah," suara garau itu lancar membacakan azan pada telinga bayi. Bibir mencium dahi bayi itu lama sebelum mengucapkan alhamdullilah. Tubuh di pusingkan ke belakang.
YOU ARE READING
My Love©
RomanceON GOING 2023 [tak minta banyak hanya vote dan comment] Naufal Afkar, seorang jejaka yang menyeramkan. Dingin. Matanya bagaikan pisau belati sama dengan mulut nya. "Kau ni pakai baju tak cukup kain ni sebab salah hantar kedai jahit ke apa?" - Naufal...