Chapter 30

3.5K 85 1
                                    

Rambut panjang Erika di main lama. Dia tidak berhenti menghidu bau rambut itu. Haruman yang mampu membuatkan dia ketagih.

Mata Erika dan Eryn fokus melihat televisyen. Seperti biasa mereka berdua kaki kdrama. Like mother like daughter. Pantang melihat oppa-oppa Korea.

"Handcome yah." Tertawa Erika mendengarnya. Dia menarik tubuh Eryn agar duduk di pehanya.

"Tengok tu Eryn. Handsomenya!" Mata mereka berdua sudah berbinar-binar

"Papa tak handsome?" Emir melihat mereka berdua silih berganti.

"Mestilah handsome tapi oppa tu lagi handsome." kata Eryn. Matanya masih fokus melihat television. Erika menahan tawanya apabila melihat wajah bengis Emir.

"Tapi pada pandangan saya pula, mestilah suami saya paling handsome." bisik Erika. Emir tersenyum miring mendengarnya.

"Dan kau wanita paling cantik dalam dunia ni." Erika menolak wajah Emir yang kian merapat. Dia dah lali dengan ayat-ayat manis Emir. Bukan baru semalam dia dengar. Sudah hampir sebulan lebih dia mendengar ayat yang sama.

Emir menahan tawanya. Dia tahu Erika malas melayan dirinya.

"Awak."

"Yes baby?" Mata mereka saling bertemu.

"Awak tak nak bagi saya kembali berkerja ke?" Emir diam sebentar. Tangannya tidak berhenti daripada terus bermain dengan rambut Erika.

"Aku tak nak kau bekerja. Aku tak nak kau penat. Kalau pasal duit, duit aku cukup nak tanggung kau baby." Dia mengelus wajah Erika.

"Tapi.." Belum sempat Erika berkata apa-apa, Emir terlebih dahulu mencium bibir merah itu.

Terbuka luas mata Erika. Wajahnya berubah merah. Sungguh jejaka itu semakin bijak mengatur strategi. Emir sudah tersenyum miring melihat wajah Erika.

"Kenapa baby?"

"Awak gila ke?!" tegas Erika. Emir mengangkat bahunya tanda tidak kesah. Nasib Eryn tidak melihatnya. Joanna pula ada di dalam biliknya.

"Gilakan kau." Erika menggeleng kepalanya melihat Emir. Semakin gatal!

"Nasib Joanna tak ada awak tahu tak?" Dia menayang riak wajah tidak kesah. Dia kembali bermain dengan rambut Erika.

Mata Erika melirik sekilas suaminya. Makin naik minyak! Nasib sayang.

"Mama nak main dengan aunty Jo." Erika mengangguk sambil tersenyum kecil. Rambut Eryn di elus perlahan.

Eryn tersenyum gembira apabila mendapat keizinan. Dia bangun dari duduknya lalu melangkah menuju ke arah bilik Joanna. Dia menaiki anak tangga dengan penuh berhati-hati.

"Eryn dah pergi and Joanna dekat atas." Erika toleh melihat suaminya.

"And then?" Berkerut pelipis Erika tidak mengerti dengan apa yang dimaksudkan suaminya.

"Eryn nak adik."

"Joanna jom kita..." Belum sempat Erika menghabiskan ayatnya Emir kembali mencium bibirnya.

"Awak ni kan! Kita kena tunggu rezeki daripada Allah. Suka memaksa." Erika memeluk tubuhnya.

"Kalau nak kan sesuatu kita kena berusaha baby. Rezeki tu datang daripada usaha titik peluh." Berkerut pelipis Erika.

Erika bangun dari duduknya lalu melangkah meninggalkan Emir. Semakin aneh suaminya.

Pecah tawa Emir selepas kelibat Erika kian menghilang. Erika melangkah menuju ke arah dapur.

Emir bangun dari duduknya lalu mengikuti langkah Erika.

Dia memeluk belakang tubuh Erika. Leher Erika dikucup. Terhinjut bahu Erika apabila Emir mencium lehernya.

EMIR EIDRIS | CompleteWhere stories live. Discover now