Telekung dibuka lalu dilipat. Dia toleh melihat Emir yang tidak berhenti menatap wajahnya.Tangannya berhenti daripada terus melipat telekung miliknya.
"Awak nak apa sebenarnya?" Emir tersenyum. Dia menarik tubuh Eryn agar duduk di atas kakinya. Eryn tersenyum melihat Emir.
"Anjou caíram do céu." Berkerut kening Erika tidak mengerti perkataan yang keluar daripada mulut Emir. Emir tersenyum melihat wajah berkerut Erika.
"Apa yang awak merepek ni?" Emir tersenyum sinis.
"Find out yourself and you will know." Erika menjeling Emir. Ringan sahaja tangannya ingin mencubit jejaka itu.
"Apa tengok-tengok? Ada hutang?" Dia toleh tidak mahu melihat wajah tampan Emir.
"Kenapa kau tak tengok aku anjo?" Erika memandang Emir sekilas.
"Nama saya Erika Elvina bukan Anjo!" tegas Erika. Dia berasa cemburu jika Emir menyebut nama wanita lain.
"Ayokk mama mayah." Emir tertawa melihat Eryn yang sedang memerli dirinya. Gewram!
"Gawrang lah mama ni." bisik Emir di telinga Eryn. Erika memandang mereka silih berganti.
"Bisik-bisik apa tu?"
"Tengah cakap pasal anjo." Pantas Erika mencubit lengan Emir.
"Sakitlah baby!" Emir menggosok tangannya yang sudah memerah. Boleh tahan kuat sepit ketam kali ini.
"Tahu pun sakit. Awak suka buat saya marah. Bencilah macam ni!" rungus Erika. Dia merajuk memeluk tubuhnya. Eryn tertawa kecil melihat mereka berdua. Dia happy.
"Sorry lah baby. Aku gurau aje. Nanti kau cari maksud dia." Pujuk Emir. Dia menghampiri Erika. Bahu Erika dipeluk. Sebelah tangannya mengelus rambut Eryn.
"Perancangan Allah tu baik kan baby?" Erika toleh sedikit melihat Emir. Anak mata coklat mereka saling bertemu.
"Maksud awak?"
"Dia pemudahkan urusan kita. Aku tak pernah berhenti doakan agar ada sinar pada hubungan kita suatu hari nanti."
"Awak cintakan saya?"
"Only Allah know how excited I get when I see you." Dia mencubit perlahan hidung Erika. Embun-embun kepala Erika dikucup lama.
"And only Allah know my dua Emir." Emir memandang wajah Erika. Doa? Doa apa yang dimaksudkan oleh Erika?
"Doa apa?"
"Doa pemanis wajah." Erika tertawa tidak bersalah. Eryn yang tidak mengerti apa-apa turut sama ketawa.
"Pandai eh menipu?"
"Mestilah kena pandai."
"Elvina."
"Yes?"
"You're the greatest risk I've ever taken and the greatest rewards.Love at first sight wasn't something i believe in until I met you Erika Elvina. You are my first and last love."
Berubah merah wajah Erika mendengarnya. Dia toleh melihat ke arah lain supaya Emir tidak perasan yang wajahnya sudah berubah merah. Nafas ditarik panjang.
YOU ARE READING
EMIR EIDRIS | Complete
Mystery / Thriller"I'm your protector until my last breath Erika Elvina..."