Kereta diparking di depan Teratak Zahrah. Akhirnya doanya termakbul juga ingin balik sebelum tahun baru. Setelah hampir seminggu bertugas disana. Tetapi mereka tetap perlu berkerja untuk mencari dimana pihak musuh berada. Esok telah memasuki tahun baru. Dia ingin berjumpa dengan buah hati.
Kaki melangkah masuk. Matanya melilar mencari dimana kebaradaan buah hati. Dia menuju ke arah satu pondok. Ramai kanak-kanak bermain disitu.
"Uncle!" Eryn yang perasaan sosok tubuh Emir pantas berlari menuju ke arahnya. Emir tersenyum kecil.
"Yes, little princes." Bibir terukir senyuman manis. Tangannya di buka besar.
"Ayin indu uncle." Bibirnya muncung kedepan.
"Uncle pun rindu Eryn. Eryn sihat? Mama mana?"
"Ayin sihat. Mama dah bayik yama dah." Berkerut kening Emir. Erika dah balik? Dia mengangguk.
"Eryn nak ikut uncle balik Kuala Lumpur jumpa mama tak?"
"Nak uncle!" Wajahnya bertukar ceria. Emir mencubit geram pipi Eryn.
"Pergi sediakan baju Eryn sekarang. Eryn tahu tak macam mana?"
"Tahu uncle!" Dia berlari menuju ke biliknya.Beg pakaiannya di ambil. Baju tidur, dress hitam dan jumpsuit di masukkan sekali ke dalam beg.
"Apa yagi eh?" Matanya melilar mencari jika ada barang yang tertinggal atau tidak.
"Ha! Yipstick!" Kaki menuju ke arah meja mekaup Erika.
"Mama, Ayin ambik yisptick mama eh." Bibirnya tertawa kecil. Lipstick berwarna merah di ambil. Dia masukkan lipstick tersebut ke dalam begnya.
"Yeay dah siap!" Dia menarik begnya yang sedikit berat. Fikirannya memikirkan bagaimana ingin mengangkat beg tersebut.
"Ha!" Dia berlari keluar daripada biliknya. Dia menuju ke arah Emir yang sedang berbual dengan Puan Sumayyah dan Puan Emilia.
"Uncle." Mereka semua toleh melihat Eryn.
"Ya, sayang kenapa?" Eryn melangkah menuju ke arah Emir. Senyuman manis ditayangkan.
"Uncle beg Ayin beyat. Boyeh uncle toyong?"
"Mestilah boleh, sayang."
"Eryn nak pergi mana?" soal Puan Sumayyah. Dia takut Erika merisaukan keberadaan Eryn.
"Eryn nak ikut Emir balik KL. Alang-alang tu boleh sambut tahun baru dengan Erika." Terkejut Puan Sumayyah mendengarnya. KL sudah menjadi tempat larangan bagi Eryn.
"Jangan!" Mereka semua memandang Puan Sumayyah dengan riak wajah tidak mengerti.
"Tolong jangan bawak Eryn pergi sana." Tegas Puan Sumayyah.
"Eryn pergi masuk dulu. Mummy pun sama nanti Emir datang." Mereka berdua mengangguk mengerti.
Puan Emilia menarik tubuh Eryn untuk beredar dari situ. Emir duduk berhadapan Puan Sumayyah. Wajah Puan Sumayyah berubah risau. Dia takut jika dia dan Erika akan kehilangan Eryn.
"Kenapa bonda tak bagi Eryn pergi KL?" Matanya menatap wajah takut Puan Sumayyah.
"Tolong jangan bawak Eryn pergi sana. Ini semua demi keselamatan Eryn."
"Okay Emir boleh buat apa yang bonda suruh tapi izinkan Emir tahu kenapa Eryn tak boleh datang KL?"
"Setahun lepas, Erika pernah bawak Eryn untuk jalan-jalan dekat sana. Nasib malang yang berlaku bila dia bawak Eryn pergi sana..."
"Eryn kena ambik dengan nenek kandung dia. Arwah papa dia punya ibu. Diorang tak bagi Erika ambik Eryn. Diorang nakkan hak penjagaan Eryn. Erika sampai bergaduh dengan mertua dia. Tapi diorang keras kepala..."
YOU ARE READING
EMIR EIDRIS | Complete
Mystère / Thriller"I'm your protector until my last breath Erika Elvina..."