part 27

17 4 0
                                    


Haiza melirik kembali ke arah jam di tangannya dan kakinya masih lagi tidak dapat duduk diam menanti jawapan dari Auliya.

" Auliya tolonglah..kita sama-sama tolong Haiza. Lagipun aku dengan Qairil kan dah setuju, kau takkanlah tak sayang kitaorang? Please Auliya.. " soal Zafril. Tidak semudah itu mereka boleh turunkan ego Auliya. Auliya hanya diam menatap wajah Zafril kosong dan menarik nafas sedalam yang mampu.

" This is NOT. " Auliya menghembus nafas perlahan-lahan dan merenung mata Zafril lembut. Jelas kepenatan yang terpancar di mata Auliya. " about sayang or not Zafril. Aku bukannya taknak tolong, tapi aku- "

Jim menepuk bahu Auliya perlahan dan bisik di telinga Auliya. " Don't worry boss, saya akan suruh Puan Dawisyia tunda kan meeting sampai tengah hari. " Jim menarik kepalanya kembali dan melihat wajah Auliya. Dia harap Auliya setuju dengan cadangannya.

" Aku bukan munafik macam kau. Dah janji tapi tak reti nak tepati. Langgar perjanjian macam tu je. " bidas Auliya sinis. Tertelan air liur Jim dengar jawapan dari Auliya. Jim menunduk sedikit kepalanya dan mengambil dua langkah kecil ke belakang.

" Auliya.. " seru Qairil perlahan. Qairil mengambil beberapa langkah ke hadapan. Bahu Auliya dipegang dan mata Auliya ditenung dengan lembut. " Sometimes, we need to think about the others Auliya.. " pujuk Qairil lembut. Auliya hanya merenung mata Qairil sedalam yang mampu untuk baca apa sebenarnya yang Qairil cuba sampaikan.

" Apa kau merepek ni? " soal Auliya selamba. Tangan disilangkan di bahagian dada dan pandang wajah Qairil kosong. Tapi tak lama, apabila matanya tertumpu pada wajah Mahera yang sedang menunduk merenung lantai dan wajahnya sedikit sedih. Auliya terus menutup matanya rapat, nafas ditarik sedalam-dalamnya dan menghembus  keluar perlahan. Perlahan-lahan Auliya mengangguk kepalanya.

Semua yang berada di hadapan Auliya terus tersenyum lebar.

" Kau setuju? " soal Haiza ceria. Akhirnya! Dapat juga turunkan sisi dingin Auliya.

" Takyah nak excited sangat. " Auliya memusingkan bola matanya ke atas dan mencebik sedikit. Mahera daripada merenung lantai, lantas dia mengangkat kepala menatap wajah Auliya. Mahera terus tersenyum dan lari ke Auliya.

" YEYY AULIYA SETUJU!! YEYY YEYY AULIYA SETUJU !! " Mahera terlompat-lompat keriangan di hadapan Auliya. Pipi Auliya dikucup-kucup berkali. Auliya menolak badan Mahera rimas. Habis basah pipi Auliya kena air liur Mahera. Rosak make-up dia kang.

" Ish kau ni. Sudah. Jom pergi berlatih. " ujar Auliya. Dia terus mengatur langkah ke bilik tarian.

Haiza terhenti dari mengikut mereka semua apabila telefon di beg sandangnya berdering. Mata Haiza terus terhenti pada skrin telefonnya. 'Zayna 2xy'

" Hello? Haa kenapa Zayna? Korang langsung tak dapat datang? " mata Haiza tertumpu pada mereka yang sudah masuk ke dalam bilik tarian. " Okey okey macam ni, aku akan buat announcement macam ni nanti. Which is aku akan cakap sebenarnya nama 2xy tu maksudnya ada 2 kumpulan. Okey ? Haa so, kumpulan korang punya nama takkan buruk. Okey tak? Haa. Hmm okey okey. Kalau ada apa-apa lagi bagitahu tau. Okey bye. "  Haiza mengambil langkahnya kembali pergi ke bilik tarian untuk siapkan mereka.

Pintu dibuka perlahan-lahan dan jelaslah nampak pergerakan Auliya sebagai Lisa dan Qairil sebagai Taeyang.

" Wow. Op op stop! " arah Haiza terus lari ke hadapan cermin satah. Dia lihat setiap kedudukan mereka. " Urmm tak cukup lagi sorang ni. Urmm okey Zafril dengan Mahera. Qairil dengan Auliya dah okey dah tapi Taziq kena ada sorang lagi untuk menari dengan dia. Urmm nak aku cari lagi sorang ke ? Oh yeah Jim! " cadang Haiza selamba. Terus dia lari pergi ke Jim yang sedap menyedut air bobanya.

𝐇𝐄𝐑 : 𝒑𝒆𝒓𝒔𝒐𝒏𝒂𝒍 𝒂𝒔𝒔𝒊𝒔𝒕𝒂𝒏𝒕 (𝙾𝙶) Where stories live. Discover now