Untuk kali keduanya kami berkumpul. Cuma kali ini di Petroleum Club, Menara KLCC. Kami berkumpul untuk makan tengahari, berkenalan antara satu sama lain dan untuk mencari keputusan halatuju kami dalam permasalahan untuk bersuamikan T. Empat dara berbincang samada hendak menjadi madu pada seorang lelaki atau tidak.
"How awkward (Bertapa janggal) is this meeting!" kata hatiku.
"Bila difikir-fikirkan.... Memalukan!"
"Memualkan jika ada sesiapa yang tahu."
"Tapi itu hakikatnya.... Kami di sini untuk berbincang perkara yang itu.... Yang tidak selesa, yang memalukan dan memualkan itu."
"Amy, jadi you lah yang paling eldest (tua) among us (antara kita)."
Kata-kata Ita ditujukan kepada ku membuat aku keluar dari lamunan ku.
"Nampak macam tu lah" kataku.
"So (jadi) kita ni macamana? kataku lagi.
Semua diam. Tidak berkutik. Semuanya blank (rasa kosong). Tidak tahu macamana nak bergerak kehadapan.
Aira : Entahlah Amy. Rasanya.... ni I bercakap mengenai diri I lah, tak tau macam mana nak move ahead (maju kehadapan). Macam check mate (terperangkap) dengan situasi ni. Macam takde asas, takde pedoman nak buat keputusan.
Sam : Betullah. I pun rasa macam tu.
Sam : Nak mintak nasihat pun tak tahu dari siapa?
Sam : Rasa mati akal.
Ita : Kalau dalam trading, T selalu nasihatkan.... Kalau rasa lost (tak pasti), stop (berhenti). Jangan buat apa-apa. Asses (tafsir) situasi. Kalau tak boleh, cari sorang yang boleh dijadikan coach (jurulatih, juru ajar). Orang yang boleh bagi kita tunjuk ajar dan nasihat.
Ita : Soal cam ni nak panggil siapa jadi coach?
"Coach?!!!" kataku perlahan
"Dah macam buat management (pentadbiran)."
"Tapi ya, memang benar.... Kami memerlukan seorang tunjuk ajar!" aku bergumam didalam hati sebelum mengangkat kepala ku.
Kebetulan pula, Aira sedang merenung ke wajahku. Mulutnya kelihatan kumat-kamit mengatakan sesuatu tapi tiada suara yang keluar.
Aku menggeleng kan kepalaku sedikit sebagai isyarat tidak faham.
Aira : Nasir!
Aku terdiam sebelum kemudiannya tersenyum sedikit....
"Ya.... Nasir. Why not (Kenapa tidak)!"
Aira mula mengarahkan wajahnya kepada Ita dan Sam dan berkata "Macam ni, geng ngeteh kami ada sorang yang rapat dengan T. Nama dia Nasir. Rasa dia memang tahu hal kita ni. Mungkin kita boleh mintak dia jadi coach kita."
Ita : Nasir?
Ita : Orang dia putih-putih. Tak tinggi. Macam tinggi I je. Kira handsome jugak lah orangnya.
Aira: Yes.... You kenal?
Sam : Dia klien bos.... Klien kita....
Sam : Kami panggil dia En Nasir.
Sam : Bos manage (tadbir/mainkan) trading account (akaun pelaburan) En Nasir.
Sam : Beberapa kali jugalah dia datang ke ofis.
Sam : Tapi tak tahu dia pun kawan ngeteh bos and you all (dan awak semua).
Sam : Sebab bos memang dia tak gemar ada hubungan peribadi dengan klien.
YOU ARE READING
MR T & MEDUSA [Completed]
RomanceDia bukan seorang yang pandai menyanyi Tidak tahu bermain gitar Bukan highly educated (berpelajaran tinggi) Tidak pernah menang apa-apa anugerah pelajaran Tiada pingat dalam sukan Dia bukan kebanggaan keluarganya Dia bukan seorang yang menonjol Di...