"Fort deg!" Brøler Daniel mens han banker hardt på døra. Jeg gliser for meg selv.
"Jada" sier jeg tilbake, helt rolig i stemmen.Det er søndag og siste dag av ferien. I morgen er det skole. Og det suger. Men jeg har bestemt meg for å nyte den siste dagen av ferien som om det er siste dagen i mitt liv.
Og nå nyter jeg badet. Daniel får bare leve med det. En jente trenger sin tid på badet, og guttene må nesten bare respektere det.
"Drittunge!" Hveser Daniel høyt. "Jeg skal banke deg hvis du ikke forter deg"
"Jeg sier til mamma at du truer meg!" roper jeg med et fornøyd glis.Voldsomt til dårlig humør på han i dag da.
Enda morsommere for meg å erte han. Mohahahahaha!"Jeg bryr meg ikke!" Brøler han tilbake. Han slår hardt i døra enda en gang, og jeg er nesten helt sikker på at han skal slå gjennom.
Jeg derimot, er i godt humør i dag.
I natt var jeg skikkelig deppa og litt skuffet egentlig. Men så tenkte jeg en del over det som skjedde og kom fram til at jeg ikke skal gidde å bry meg. Sommerfuglene danser i magen, og jeg føler meg veldig bra. Jeg skal ikke la de skremme meg. De skal ikke få bestemme hva jeg skal gjøre.
Jeg er med hvem jeg vil, når jeg føler for det.
Jason skal ikke få skremme meg.
Selv om jeg må innrømme at jeg holdt på å tisse på meg i går. Jeg var livredd. Men noe inni meg sier at han ikke vil skade meg.
Jeg forter meg å kle på meg. Jeg orker ikke å være her inne bare for å irritere Daniel. Jeg tar på meg en grå crop top og en olashorts, før jeg forsiktig låser opp døra og tripper ut. Daniel er ikke her.
Enten gjemmer han seg, eller så har han gått på rommet sitt.Jeg lister meg mot trappa, forbi døra hans, men akkurat når jeg har passert, kommer han ut.
Jeg snur meg fort, og venter på at han skal slå meg eller noe. Men han gjør ikke det.
Han blir stående og glo på meg med trøtte øyne og hår som står til alle kanter."Her" mumler han og kaster en mobil mot meg.
Min mobil.
Jeg får helt hjertebank, og klarer akkurat å ta den i mot.Hvordan våger han å kaste rundt på min baby på den måten? Hvis den hadde knust, jeg sverger, han skulle kjøpt meg en iPhone 6.
"Hva har du gjort?" Spør jeg mistenksomt. Daniel trekker på skuldrene, og et lite glis sprer seg i ansiktet hans.
"Si det" sier jeg bestemt.Uansett hva han har gjort, vet jeg at det er noe slemt. Det er bare sånn han er.
"Jeg tror Josh kan komme til å stikke innom en tur" sier Daniel med et uskyldig glis.
"ÅÅÅÅ" hyler jeg og løper mot ham, men han snur seg og spurter inn på badet, før han smeller igjen døra og låser.
"Jeg hater deg!" Skriker jeg og sparker hardt til døra med foten.Det gjorde vondt.
Jeg tar meg til foten og hinker rundt mens jeg stønner i ren frustrasjon.
Jeg hører Daniels latter fra innsiden av badet.Å som han irriterer meg! Hva er galt med det dumme hodet hans?
Jeg sender døra er morskt blikk, før jeg halvveis halter ned trappa.
"Jeg tror Josh kan komme til å stikke innom en tur"
Jeg slipper ut er irritert sukk. Så rart at så godt humør kan erstattes så fort.
Jeg går inn på mobilen min og sjekker meldingene mine. Vanligvis sender jeg ikke så ofte meldinger, for jeg bruker bare messenger eller snapchat hvis jeg vil dele noe med omverdenen, men med Josh vil jeg helst ha så lite kontakt som overhode mulig. Til vanlig sender han meg minst én melding om dagen, ofte flere.
YOU ARE READING
Hard love
Romance"Hvem tror du at du er?" Roper jeg. "Du kan ikke bare brase inn i livet mitt og tro at du eier meg!" Jeg er rasende og vil bare komme meg vekk. Langt vekk. Men noe ved ham holder meg tilbake. Noe ved ham skriker "elsk meg". - Kelsey Monfire flytter...