Atten - misforståelse

4.6K 194 32
                                    

Jeg skynder meg å ringe Olivia og Nicole på skype.

Begge svarer nesten med en gang. De er nesten alltid online, og det kan være ganske nyttig i situasjoner som denne.

"Hva er det?" Spør Olivia. Hun spiser seigmenn. Akkurat som forrige gang. Jeg trøster meg med at jeg har en diger sukkerklump av et menneske nede i min egen stue.

Okay, det der hørtes bare for rart ut, stryk det. Jason er vel egentlig alt annet enn en sukkerklump. Jeg må nesten le bare ved tanken.

"Kan vi møtes hos en av dere?" Spør jeg og konsentrer meg om å ikke se på seigmennene til Olivia.

"Vi kan komme til deg?" Foreslår Nicole.

"Nei" sier jeg fort.
"Hvorfor ikke?" Spør Olivia og rynker på nesa.

Jeg snur meg og kikker mot døra mi.

"Jason er her" hvisker jeg.

Olivia mister seigmannposen ut av hånden og ser sjokkert på meg.

"Jason McCann?!" Neste roper hun.

"Hysj!" Hveser jeg til henne og sender henne et drepende blikk.

"Kødder du?" Spør Nicole med store øyne.

"Hva tror du?" Mumler jeg tilbake og himler med øynene.

"Kelsey, ta dette helt med ro" kommanderer Nicole og gjør noen bevegelser med hendene.

"Hvorfor er han hos deg?" Spør Olivia og ser granskende på meg.

"Han er på noe sånt gruppeprosjekt eller noe med Daniel" forklarer jeg. "Men han har ikke sett meg, jeg løp opp på rommet med en gang jeg skjønte det var han"

"Du burde gå og snakke med han" sier Nicole og piller litt på neglen sin.

"Ja for en god ide! 'Hei jeg er Kelsey, du kjenner meg sikkert igjen. Jeg bor her, jeg. Hvordan går det?' " sier jeg sarkastisk og himler med øynene. "Og jeg vil ikke akkurat bli ydmyket av Daniel foran han heller, for det ville garantert skjedd"

Olivia og Nicole ler, men innser at det kanskje var en dårlig idé.

"Jeg fortalte Nicole om Mindy i går" sier Olivia etter stund med stillhet.

"Typisk at jeg har tannlegetime akkurat når det skjer noe det er verdt å få med seg" flirer Nicole.

"Verdt å få med seg? Hallo? Hun slo meg!" Sier jeg, oppgitt over at Nicole morer seg over dette, mens jeg veiver med hånden foran blåmerket mitt. Som fortsatt pryder ansiktet mitt som aldri før hvis du lurte.

"Okay, unnskyld" ler hun. "Men hadde hun ingen grunn?"

"Jo..." Sier jeg og nøler litt, men Olivia kommer meg i forkjøpet.

"Mindy så henne med Jason ved butikken" forklarer Olivia med et glis. "De flørtet"

"Er det sant?" Utbryter Nicole og klapper i hendene. "Flørtet dere? Hallo han liker deg!"

Hard loveDove le storie prendono vita. Scoprilo ora