Jeg går ikke så veldig lang tur, bare den vanlige runden min gjennom Stokkskogen. Crusty er ivrig og drar mye i båndet, noe som irriterer meg for det er slitsomt.
Når jeg kommer tilbake, med Crusty helt ute av kontroll, står det flere biler parkert utenfor og folk går inn og ut.
Jeg skynder meg inn og må passe meg for folk som står og prater. Så klumsete som jeg er, klarer jeg likevel å dulte borti minst tre stykker. Jeg unnskylder meg pent, før jeg løper opp trappa og tar et dypt pust.
De fleste folka er ute i hagen på baksiden, eller i stua. Jeg låser opp rommet mitt og slipper Crusty inn, før jeg låser igjen. Jeg lar han være der inne for å være på den sikre siden.
Musikken dundrer fra stereoanlegget i stua. Håper bare ikke vi får klager fra naboene, for de kommer garantert til å si det til mamma og da blir det bråk. Masse bråk.
Jeg legger merke til at Daniel og Simon har flyttet nesten alle møblene inn på mamma og pappas soverom, så det ikke skal bli ødelagt. Smart tenkt.
"Der er du, jeg lurte på når du skulle komme tilbake" flirer Daniel og klapper meg på skulderen når jeg kommer ned trappa. "Du må passe på at stereoanlegget i stua ikke blir ødelagt. Egentlig må du passe på at så lite som mulig blir ødelagt." kommanderer han, før han nøler er øyeblikk.
"Og forresten, de vennene dine kan komme hvis de vil, så lenge du fortsatt gjør som jeg sier" sier han og ser strengt på meg.
Daniel er litt streng nå, men det er bare fordi han vil at alt skal være kult og bra og alt det der, når han har nesten hele trinnet på fest. Og det skjønner jeg jo.
"Tusen takk!" Utbryter jeg og klemmer han fort, før jeg løper opp på rommet igjen og setter meg ned på senga. Jeg fisker mobilen opp fra lomma og sender kjapt en melding til Olivia og Nicole på messenger.
Meg : "Ta på dere noe festete og kom til meg ASAP. Daniel har fest, og dere må holde meg med selskap! Sånn serr, det kryr av tredjeklassinger her"
Det tar ikke lang tid før Nicole svarer. Begge vet at mamma ikke er hjemme i helgen, og at Daniel skal ha fest, så det burde ikke komme som et sjokk.
Nicole Miller: "det tar minst fire timer å gjøre seg klar til en fest Kels!"
Like etter popper Olivia opp.
Olivia Beckham: "HALLO!! DU KUNNE VEL SAGT FRA LITT FØR?!"
Meg: "herregud, det er ikke så farlig. Ingen bryr seg, alle er halvfulle allerede"
Nicole Miller: "da er det hvert fall viktig å kle seg bra"
Olivia Beckham: "^^"
Meg: "men sånn serr. Kom NÅ"
Nicole Miller: " greit, vi forter oss"
Jeg forter meg å skifter. Jeg tar på meg et par svarte jeans og en hvit crop top. Ikke så veldig pyntelig, men ikke at jeg egentlig har noen å pynte meg for heller.
Så går jeg ut på badet og legger på et lag med ekstra sminke for å piffe meg opp litt, før jeg smiler til meg selv i speilet.
Etter om trent en halv time banker det på døra. Jeg åpner den, og der står Olivia og Nicole. Iført kjoler som før meg til å føle meg fattig, rett og slett.
YOU ARE READING
Hard love
Romance"Hvem tror du at du er?" Roper jeg. "Du kan ikke bare brase inn i livet mitt og tro at du eier meg!" Jeg er rasende og vil bare komme meg vekk. Langt vekk. Men noe ved ham holder meg tilbake. Noe ved ham skriker "elsk meg". - Kelsey Monfire flytter...