'Gast, Rob jij deed niet eens iets'. De geïrriteerde stem van Koen domineert in het gesprek. 'Ik doe je moeder wel, dus ik doe zeker iets'. 'Geef gewoon toe dat je slecht bent, niet zo doen'. Ik zucht en wissel wat instellingen. 'Koentje niet zo salty' mengt Raoul zich. 'Ja hallo, ik doe hier m'n best, geef ik een assist, zie ik Rob gewoon op onze helft staan met Mbappe.' Ik giechel zachtjes. 'Dat was ik niet eens' schreeuwt Rob. 'Jawel, jij bent toch paars?' 'Nee, ik ben Blauw domme kanker sukkel. Matt is paars'. Ik giechel nog harder. 'Jij bent paars van Leemhuizen' mompel ik geinend. 'Ah Matt' grinnikt Koen nu teleurgesteld. 'Ja weet ik veel, jullie maken ruzie.' Giechel ik. We schieten allemaal in de lach. 'Matt doe nou even een keer serieus spelen'. 'Mbappe was even aan het dansen'.
Ik voel mijn telefoon trillen naast me en meteen gaan mijn ogen naar het scherm. 'Ik ben terug, ga even snel douchen, wilde je daarna nog FIFA? X'. Ik glimlach breed. 'Jongens, dit is m'n laatste potje.' deel ik mee. 'Ach ruilt 'ie ons nu ineens in, en bij hem ga je zeker wel je best doen he?' Ik zucht. 'Ja, tuurlijk' mompel ik. 'Nou, ready?' Vraagt Raoul. 'Yess' zegt Robbie. Het laadscherm start en zoekt een tegenstander, die al snel is gevonden. Het is tenslotte vrijdag avond, dus er spelen veel mensen. De scheidsrechter die we krijgen heeft nogal een rood kapsel. 'Koen, sinds wanneer ben je scheidsrechter?' Lach ik. 'Ik ben geen ginger' roept Koen. Raoul en Robbie moeten lachen. 'Wel' zegt Robbie dan serieus.
Koen heeft na even de bal en ik weet dat hij met deze helemaal naar voren kan. Als ik nu niet ook naar voren ga, vermoed ik dat er een ragequit plaats gaat vinden. 'Ja, ja Matt doe nou naar voren, ja lekker Matt'. Ik druk vierkantje en scoor. 'Hehe eindelijk'. We juichen allemaal. 'Sjongejonge, eindelijk zeg' hijgt Koen alsof hij zojuist zelf alles heeft moeten rennen. 'Ik dacht dat Raoul try-hard was, maar jij?' Grinnikt Robbie. 'Wilde net hetzelfde zeggen, Koen gaat het met je?' Reageert Raoul daarop overdreven. 'Ja, ik wil gewoon af en toe eens even winnen'. 'Koen wil Kampioen worden.' Zeg ik. 'Hebben jullie dat boek vroeger ook gelezen? Koen Kampioen? Ja, Rob jij niet denk ik, want ze zijn niet in het Brabants vertaald.' Geint Koen zelf. 'Hou je bek, ik heb die serieus gewoon gelezen, ik heb ze zelfs hier nog gewoon staan, wacht'. Ik hoor gerommel op de achtergrond. 'Rob we beginnen weer, Rob' schreeuwt Raoul dramatisch. 'Ja, ja, wacht'. Robbie is blijkbaar weer gaan zitten, want zijn speler beweegt mee. 'Ik stuur zo een foto, dat was echt m'n favoriete boeken serie. Ik droomde soms dat ik dat was.' 'Ahw, droomde je dat je mij was.' Zegt Koen overdreven lief. 'Koen Kampioen is niet ginger hoor'. Mompel ik. 'Matt, Hou je bek nouuuu'.
Na nog wat over en weer elkaar belachelijk te maken en Koen die nog 10 keer iedereen uitscheld dat ze niet goed spelen, terwijl hij zelf ook fouten maakte, winnen we het potje toch. Ik zucht tevreden uit en luister nog even naar de gesprekken die over en weer gaan. 'Jongens ik ga'. zeg ik dan. 'Nou, veel plezier Matt' zegt Robbie sarcastisch. 'Later maatje' zegt Raoul lief. 'Niet te hard z'n pik zuigen hè' zegt Koen nog. Zonder daarop te reageren verlaat ik de call. Ik zucht uit en staar vaag naar het Home scherm van FIFA. Even sluit ik mijn ogen. Ondanks dat ik het ze ergens niet kwalijk kan nemen dat ze het niet leuk vinden dat ik ineens zo veel met Milo om ga, doet het wel pijn. Ik had zoveel liever gehad dat ze blij voor me waren geweest. Ik weet dat ze me het beste gunnen, en gewoon niet willen dat Milo me kwetst, maar Koen en Robbie geven het niet eens een kans. Zelfs nu Milo alles en iedereen heeft opgegeven voor mij.
Ik schuif die gedachten naar de achtergrond en besluit nu gewoon te genieten van dit. Van dit, en morgen. Als ik de hele middag met Milo heb. Ik stuur Milo een appje. 'Hey, al klaar met douchen? Kan je via Discord bellen?' Milo leest het vrijwel gelijk. 'Yes, 'Mreegen' is m'n discord naam. Ik trek nog even een trui aan en dan start ik op.' Ik leg mijn telefoon aan de kant en zoek via Discord zijn naam op, waarna ik hem een vriendschapsverzoek stuur. Niet veel later hoor ik het bel geluid door mijn headset. Ietwat zenuwachtig neem ik op. 'Hey' zeg ik. 'Hey' hoor ik Milo grinniken. 'Wat wil je doen? FUT Co-op of Profclubs?' 'Met mij gaat het ook goed hoor Matthyas' schiet Milo in de lach. Ik grinnik beschaamd. 'Sorry'. 'Ik wil wel Squad Battles doen, wil graag ultimate scream packs.' 'Ja same, ik heb alleen nog maar Ndidi tot nu toe, maar iedereen heeft die ongeveer al.' 'Bro, ik heb zelfs die niet. Ndidi.' Ik schiet in de lach. 'Noem je me nou Bro?' 'Sorry, Mattje schattepetatje ik heb nog helemaal geen enkel spelertje dus nu ben ik heel verdrietig en moet ik huilie huilie doen.' Ik stik haast in m'n lach. 'Gatver Milo.' giechel ik. 'Sorry' hoor ik hem grinniken. 'We gaan wel even zo'n kaartje voor je regelen Milootje'. Zeg ik dan op dezelfde cringe manier terug. 'Lijkt me een sterk plan, zeer sterk'. Zijn droge stem laat me opnieuw lachen.
Als we even later in een potje zitten bedenk ik me ineens dat Milo nog was gaan tennissen. 'Hoe was tennis trouwens?' Vraag ik daarom. 'Ja, heel leuk. Ik mis het wel op de buiten baan trouwens, maar ja, dat is nu veel te koud natuurlijk.' Ik grinnik. 'Als het weer wat warmer is kunnen we wel eens samen gaan tennissen.' Stel ik voor. 'Ja?' Ik heb nog nooit iemand zo enthousiast dat woord uit horen spreken en het zorgt er voor dat ik in de lach schiet. 'Ja, lijkt me leuk, ik heb het alleen nog nooit gedaan, dus dan moet je het me wel leren'. 'Ja tuurlijk, ik ga je alles leren.' Ik glimlach en voel alweer vlinders als ik denk aan hoe Milo dicht achter me staat en me laat zien hoe ik het racket vast moet houden en moet slaan. Een beeld dat verstoord wordt door een beeld van vandaag. Van Milo die naast Frank zit. 'Kutzooi' hoor ik Milo zeggen, die al weer in het spel zit en met de keeper de goal van de tegenstander niet tegen kan houden. Ik moet lachen. 'Mongool, wat doe je nou.' 'Ja, sorry, het ontglipte me even' zegt Milo op een jolige toon. Ik giechel en de gedachte vaart weer weg naar de achtergrond terwijl ik en Milo lachen om wat inside jokes en alle fouten die Milo maakt. 'Zo ga je nooit die packs halen Milootje.' 'Jaja, wacht maar Matthyasje, nu zit ik er in, laat die Ndidi maar komen.'
JE LEEST
Alles aan jou
FanfictionAl 3 jaar wordt Matthyas elke schooldag gepest door dezelfde jongen. Milo ter Reegen. Hij haat hem meer dan wie dan ook. Alleen is dat niet meer zo makkelijk als Milo uit het niets af en toe ineens aardig tegen hem doet.